עולם המט”ח עולם של פיתויים אל מול עולם של דרך

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: עודד שובל

צועקים ומתריעים – לא שומעים ומתעלמים

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, ובמיוחד לקראת ראש השנה, חג שבו נפתחים שערי שמיים ורבים מעלים קול תרועה מעלה, תרועה אשר פותחת שערי שמיים ובעוצמתה הרוחנית המדהימה, ומזמינה אתכם לבקש ולקיים. לבקש את הבקשות ולקיים את ההבטחות הנלוות לבקשות.

חודש אוגוסט 2008 היה חודש מורכב לסוחרי מט”ח רבים. הסיבות לא חשובות ולהאשים את מצב השוק בהחלט לא ראוי לסוחר מנוסה. הבעיה לא טמונה במורכבותו של חודש זה לסוחרים בשוק ההון הבעיה היא תמיד בנו.

וכאן הפעם הזאת אני שוב מרגיש צורך לצעוק צעקה, לצעוק לכם הסוחרים די, די , די!!!! .

רבים וטובים משתפים אותי בהפסדים שלהם בשוק המט”ח, אני פשוט נחרד מהסכומים , נחרד מחוסר הידע ובעיקר נחרד מחוסר המשמעת של סוחרים אלו והקלות הבלתי נסבלת שבה הם מפסידים את כספם, פרי עמל לעיתים של שנים רבות.

זהו שוק של פיתויים וברגע שאנו מתפתים אנו מאבדים את הדרך, מאבדים שליטה, מאבדים ביטחון, מאבדים את עצמנו.

שוק המט”ח הוא שוק טוב להיות בו, הוא בהחלט שוק שעלינו ללמוד את הכללים כיצד לפעול בו. זהו שוק אשר אנו צריכים לדעת מתי להיות בו, מתי לא לפעול היכן לא להיות, בדיוק כפי שעלינו לדעת היכן להיות כאשר התנאים מאפשרים זאת.

הבעיה היא לא בשוק, הבעיה היא בנו, בחוסר הסבלנות שלנו וברצון שלנו להיות תמיד במסחר, להיות בעסקה, לאפשר לאדרנלין לרוץ לנו בגוף. אנו מכורים לתחושת המתח (או אולי מט”ח ? ) לתחושה שאולי הפעם נעשה זאת ” ונוציא” סכום מכובד מהשוק. ברגע שכך אנו חושבים וכך אנו מרגישים הפכנו להיות מה שכה רבים הופכים להיות בשוק המט”ח, מהמרים.

במשפטים שאנו מקפידים להטמיע בתלמידנו אנו מרכיבים תמיד שתי מילים של קסם שתי מילים אשר מחביאות בתוכן את השורש: “סבל”. הראשונה הנה סבלנות. למי שאין סבלנות לפני כניסה לעסקה שלא יהיה בשוק הזה. המצליחנים בשוק זה יודעים להיעזר בהרבה סבלנות לפני לחיצה על ההדק. הם ממתינים זמן רב עד אשר התנאים מבשילים ללחיצה על ההדק , ללחיצה על עסקת קניה או מכירה. והיה והתנאים לא הבשילו? לא קרה כלום, פשוט לא נכנסים לעסקה. ממתינים שוב בסבלנות לעסקה הבאה. מי אמר ? מי קבע ? שתמיד צריך להיות בעסקה. מי אמר ? ומי קבע ? שתמיד צריך לסחור.

מדוע סבלנות לפני כניסה לעסקה? מהטעם הפשוט שברגע שכל הנתונים של העסקה עומדים בקנה אחד עם שיטת העבודה שלכם כסוחרים, אזי שלב העסקה מצריך פחות מתח, אתם רגועים יותר. אתם משננים לעצמכם שהכול “עומד” עבורכם במקום וזאת עסקה שאתם צריכים להיות בה. אתם רגועים יותר ובמקום לחשוש מהעסקה אתם אף שוקלים היכן להגדילה , מגדירים לעצמכם היכן לממש רווחים. לא עבד? לא קרה כלום, ברוב המקרים אתם יודעים שדרך העבודה שלכם עובדת.

המילה השנייה שאנו מטמיעים במשפטים, משפטי המסר לתלמידים וסוחרים הנה : סבלנות. כן, שוב סבלנות.

נכנסתם לעסקה? היא “עומדת” לכם בכל הקריטריונים שאתם מכירים? אז סבלנות, תנו לשוק לעשות את העבודה עבורכם. לא למהר, הגדרתם יעדי רווח וכל עוד הכל תקין אל לכם “לברוח”. סוחר שהרוויח 20 פיפס בטרייד שהיה אמור לספק 100 פיפס, הוא לא סוחר טוב. סוחר שמימש רווח לאחר 20 פיפס ואפשר לטרייד לעבוד עבורו עוד 80 פיפס הוא בהחלט כבר סוחר טוב יותר.

בא לי לצעוק די, בא לי לזעוק תפסיקו, אתם מאבדים את הדרך.

רק סיימתם את לימודיכם בקורס כזה או אחר, עדיין יש הרבה רוח במפרשים והעתיד נראה מעניין ומבטיח.

ואז באות חברות המסחר למט”ח ומציינות בפניכם כמאין עובדה שידועה לכולם, עובדה שאין לה כל קשר למציאות ולאמת, הם מציינים בפניכם שללא הפקדה של סכום מכובד אשר לרוב מתבטא במספר אלפי דולרים אין לכם סיכוי ממשי להרוויח כסף בשוק המט”ח. אתם אכן מפקידים סכום מכובד ומתפתים לסחור במינופים גבוהים יחסית. מה זה גבוהים? רבים יגידו שזה יחסי ואני בהחלט מסרב לאמירה זו.

הפסדנו 100 דולר ? זה מעט או הרבה? 350 ₪ לערך.

הפסדנו 1000 דולר ? זה מעט או הרבה ? 3500 ₪ לערך.

כאן רבים מתחילים לאבד פרופורציות.

במקום להיכנס לטרייד במינוף קטן יחסית, מינוף לא מלחיץ, מינוף אשר מאפשר לנו להיעזר בסבלנות במהלך טרייד, אנו נכנסים במינוף אשר פוגע ביכולת המנטאלית שלנו לנהל את העסקה בתבונה.

דוגמאות ניתן לספק למכביר, אבל הרעיון פשוט, התחילו בקטן, הגדילו בהדרגה וממשו רווחים בדרך.

ניתן לייצר משוק המט”ח סכומים מכובדים בהחלט כל חודש מסכום השקעה יחסית קטן.

בא לי לצעוק , בא לי לומר, די תפסיקו , תפסיקו להתייחס לשוק זה כשוק של מהמרים. לימדו, חקרו, הבינו, היצמדו לדרך, היצמדו לשיטה, היצמדו למאמן.

האם אני חלק מתהליך זה? האם אני חלק מתהליך אשר “עוזר” לרבים להיכנס לשוק המט”ח? האם אני חלק מתהליך אשר ” עוזר ” לאחרים להפסיד את כספם ? אני בתוכי יודע שלא, אך אלו שאלות שצצות. אני בהחלט אומר ומשנן לעצמי כל הזמן שאני מקווה שאלו שנחשפים לראשונה לשוק זה יגיעו קודם אלי, יגיעו קודם ללמוד כיצד נכון לפעול בשוק זה, כיצד נכון להתעלם מרעשים ופיתויים. לצערי אכן רבים מגיעים אך רק לאחר שנכוו בשוק במט”ח. ומה עם אלו שבחרו לעצור, שבחרו להחליט שזה לא עבורם? האם ההחלטה הגיע ממקום נכון ?

שוק המט”ח, השוק הגדול בעולם ולטעמי השוק הטוב והמרתק בעולם. צריך להיות בו, צריך ללמוד היטב כיצד להוציא כסף משוק זה.

ומה הטענה לגבי הסטטיסטיקה ? ובכן הטענה היא שהרוב מפסידים את כספם בשוק המט”ח. אני לא מתווכח עם הטענה אך אני טוען שאם תמשיכו לעשות את מה שהרוב עושים, אתם תמשיכו לחוות את מה שהרוב חווים.

לכן עליכם להיום שונים , להיות יצירתיים יותר ובעלי סבלנות של ציידים. טרייד אחד טוב, טרייד אחד טוב בכל כמה ימים וזהו, זה מה שאתם צריכים. טרייד אחד אשר ינוהל בחוכמה בניסיון ובתבונה, טרייד אחד שנתחיל במינוף קטן ונגדיל בהדרגה, טרייד שנלווה ונטפח, נגדיל, ונממש, נגדיל ונממש עד אשר נגיע להחלטה שהטרייד מוצא עד תום מבחינתנו.

אני רוצה לצעוק, אני רוצה לומר די. די לסחור כל יום , די למנף מעבר ליכולות שלנו, די להתפתות, די לקיצורי הדרך.

הנה סיימתם קורס לסוחרי מט”ח. אתם מרגישים שאתם יודעים, אתם רוצים כבר לסחור, הנה, הנה השינוי של חייכם מגיע, דרככם לעצמאות כלכלית סלולה. ואז המציאות טופחת על פניכם, טופחת ומכאיבה.

אתם מאבדים ביטחון ואתם מחפשים להתלות בפורמים שונים, בהמלצות של מומחים, בכל מיני סוגים של מערכות אוטומטיות, וזה עדיין לא הולך. אתם מרגישים אבודים ואתם מחפשים היכן להיאחז, מחפשים במי להיאחז. כל המלצה באתר או פורום כזה או אחר אתם קוראים בשקיקה, נרשמים לתפוצת מיילים של חברות רבות ואתם מזמינים ללא מודע רעשים רבים לשוק שדורש שקט רב.

אני רוצה לצעוק, אני רוצה לומר, די, זו לא הדרך, זוהי לא דרכו של סוחר מט”ח

נכון, הדרך להצלחה מרובת מכשולים, אך זו הדרך ויש לקחת ולעבור אותה

בצעירותי עסקתי בריצות ארוכות טווח והייתי מצעירי המדינה אשר סיים ריצת מרתון במלואה. האימונים לקראת ריצה זו היו מפרכים. הבעיה לא הייתה כלל בכושר האישי שלי, הבעיה הייתה “בסיפורים” שאני הייתי מספר לעצמי בזמן הריצה, בשאלות הנוקבות , מדוע אני צריך את זה? יכולתי להיות עכשיו עם חברים ולבלות בים במקום להיות במהלך ריצה בחום הכבד, ועוד שאלות כאלו ואחרות. שאלות שאמורות היו להסיט אותי מהדרך, להסיט אותי מהמטרה. אבל המשכתי וחינכתי את עצמי לחשוב על דברים חיוביים במהלך ריצות האימונים, חינכתי את עצמי לא להיכנע לפיתויים.

סוחרים יקרים, לקראת השנה החדשה עשו חשבון נפש על פעילותכם בשוק המט”ח בשנה החולפת. הסיקו מסקנות והכינו דרכי פעולה.

אני מאחל לכם הצלחה רבה ושנה טובה ומבורכת.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מר עודד שובל– סוחר, כותב ספרים ומנחה סדנאות בשוק המט”ח

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/17692/עולם-המטח-עולם-של-פיתויים-אל-מול-עולם-של-דרך

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן