חמש סיבות להעדיף פורקס על מניות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: עודד שובל


חמש סיבות להעדיף פורקס על מניות

בעוד סחר בפורקס הופך לפופולארי יותר, רוב משמעותי של משקיעים עדיין לא מבינים את היתרונות המאסיביים המוצעים בשוק המטבע הזר בהשוואה לסחר במניות רגילות או משכורת קבועה.

ידיעה מוחלטת של גודל השוק וכמות ההזדמנויות שהוא מציע אולי תגרום לך לשקול שנית את אסטרטגיית ההשקעות הנוכחית שלך ולעבור ישירות לפורקס. זה שווה את הסיכון.

מחירי המטבע אינם פגיעים כמו מניות.

כשסוחרים במניות, יש כמות מוגבלת של “נפח” על בסיס יומיומי. הסיבה לכך היא שלכל מניה יש מספר ספציפי של מניות בשוק הפתוח. המחירים בשוק זה נקבעים על פי מספר האנשים המנסים לרכוש או למכור מניות בזמן מסוים. הדבר הופך את השוק פגיע לתנודות במחיר כשמשקיע גדול מנסה לקנות או להפטר מכמויות גדולות של מניות. שוק הפורקס מהצד השני כה עצום ובעל משקיעים רבים כך שהוא פחות פגיע מכוחו של משקיע אחד.

דרישת ביטחונות נמוכה יותר בפורקס

בעוד בשוק המניות כל ברוקר קובע את כמות הבטחונות המותרת, ההגבלות בשוק הפורקס לרוב פחות נוקשות. הגמישות הזו נותנת למשקיעים בפורקס הזדמנות גדולה יותר להגיע לרווחים. הפוטנציאל לרווח עצום קיים וזו אחת מהסיבות לכך שהמסחר בפורקס מאוד מושך למשקיעים רציניים.

פורקס פתוח 24 שעות ביממה

שוק הפורקס פתוח בכל זמן, בכל מקום מיום שני עד שישי. בניגוד לפורקס, אם חדשה פורצת בזמן החזקת מניות, יכולות לעבוד שעות עד שהשוק יפתח. עד אז, ישנן אלפי הזמנות קניה/ מכירה המחכות לפתיחת השוק, דבר שמשפיע בצורה דרמטית על המחיר. היות והמסחר בפורקס פתוח ואפשרי 24 שעות ביממה ניתן לפעול מיידית בעת התרחשות מאורע חשוב.

פורקס נזיל יותר ממניות

פורקס הוא השוק הגדול ביותר בעולם, לכן תמיד קיימים קונים בהתאמה למוכרים וקיים סיכוי טוב יותר לקבל מחיר הוגן ומדויק בעסקה בניגוד למסחר במניה בנפח קטן, בו ההפרשים בין הצעת הרכישה והצעת המכירה יכולים להיות די גדולים.

מסחר בפורקס מציע יתרון בהגבלת הסיכון

כאשר קונים מניות מחוייבים לקנות או למכור כמות מסוימת של מוצר מסוים בזמן מסוים ובעבור מחיר מסוים. משמעות הדבר, שאם קורה איזה אסון עלולים להתקע בפוזיציה ולשאת בהפסדים כבדים. תרחיש מסוג זה לא יחול בפורקס היות וניתן לעזוב פוזיציה בכל זמן נתון.

 

פרטים אודות מחבר המאמר:

מר עודד שובל– סוחר, כותב ספרים ומנחה סדנאות בשוק המט”ח

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/17379/חמש-סיבות-להעדיף-פורקס-על-מניות

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן