השקעות מול מסחר

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

נכתב על ידי Best Trader
השקעות מול מסחר
נושא השקעות מול מסחר שב ועולה לעיתים קרובות על אף שלא כולם יודעים לשים את האצבע על ההבדלים.

 השימוש במונח מסחר מתייחס לכניסה לפוזיציה מסויימת לזמן קצר וקצוב תוך ניסיון לתזמן באופן הכי מדוייק את מועד הכניסה והיצאה מהפוזיציה וכתוצאה מכך למקסם את הרווח במינימום זמן. אגב מרבית הסוחרים לא “נקשרים” למניה מסויימת או לתחום מסויים אלא נכנסים לפוזיציה שבה הם מזהים פוטנציאל לרווח מהיר.

בניגוד לכך השימוש במונח השקעה / השקעות מתייחס בד”כ לרכישת נכס פיננסי ( כגון: מניה ) ואחזקתו לפרק זמן ממושך מתוך ציפיה למיקסום הרווח ע”י קבלת תשואה גבוהה ועדיפה ע”פ השקעות אחרות אלטרנטיביות.

ההבדלים בין סוחר ומשקיע מתחדדים בעיקר במצב שבו הסוחר ומשקיע מחזיקים נכס פיננסי שערכו יורד. במצב כזה הסוחר בד”כ פועל מיידית ויוצא מיד מהפוזיציה על-מנת לחתוך הפסדים מוקדם ככל האפשר. לעומתו המשקיע, מזהה בירידה הזדמנות והוא בד”כ ינצל כל ירידה בערכו של הנכס ע”מ לבצע רכישות נוספות (מתוך הבנה שאחזקת הנכס בטווח הזמן הבינוני והארוך תניב לו רווחים נאים).

כאשר אדם כלשהו עושה את צעדיו הראשונים בשוק ההון עליו ללמוד קודם כל על עצמו, על יתרונותיו וחסרונותיו ועל אופי העסקאות שמתאימות לו – וזאת מהסיבה הפשוטה – עסקה שמתאימה ונכונה לאדם אחד לא בהכרח מתאימה לאחר. בבחירת הכיוון כדאי להתחשב במספר גורמים:

כמה זמן פנוי יש לאותו אדם? מן הסתם אדם שמוגבל מאוד בשעות הפעילות שלו יעדיף השקעה לטווח רחוק, תוך ביצוע מינימום פעולות מסחר ולעומתו אדם שזמנו פנוי יכול לבצע פעולות רבות ומהירות ולכן מתאים יותר למסחר.

איזה טיפוס הוא שמרני וסולידי או נועז? עומד בלחצים או נשבר בקלות? אם הטיפוס נועז וכזה שעמוד היטב בלחצים הוא בוודאי יבחר במסחר. הטיפוס הסולידי יבחר בהשקעה ארוכת טווח, כזאת שקבלת ההחלטות בה מתבצעת לעיתים רחוקות וללא לחצים.

כמה הון פנוי יש לצורך ההשקעות או המסחר? בעלי הון נמוך יעדיפו את המסחר המהיר, הנועז והממונף ממספר שיקולים: כשאין הרבה מה להפסיד – אין בעיה להסתכן יותר, כאשר ההון קטן חייבים למנף אותו ע”מ לייצר רווחים נאים (התחומים הממונפים בד”כ מיועדים לסוחרים).

מהו השוק המועדף על אותו אדם? ישנם שווקים (כמו מט”ח, סחורות וכו’) שבהם אין מן הנמנע שאפילו השקעה ארוכת טווח לא תביא עימה עליית מחירים – ועל כן מתאימה יותר לסוחרים קצרי הטווח. לעומת זאת שווקי המניות מאופיינים בעליית מחירים כמעט גורפת בטווח הרחוק ועל כן שוק זה יכול בהחלט להוות אלטרנטיבת השקעות לטווח הרחוק .

מתי יזדקק לכספו? אדם שיזדקק לכספו בעוד תקופה קצרה יעדיף את המסחר קצר הטווח ( סוחר יומי ).

מהו גילו של המשקיע? צעירים יכולים להכנס למסחר או השקעה הרפתקני/ת יותר ואילו מבוגרים שעוד מעט מאוד יזדקקו לכספם חייבים להצמד להשקעות סולידיות ביותר. לא בכדי מדרגים את רמות הסיכון הכרוכות בכל סוג של השקעה החל במסוכנות ביותר ועד לנטולות כל סיכון (כמעט):

– השקעה בסחורות אקזוטיות או במטבעות או בתחום ממונף אחר (השקעה בכסף / זהב / השקעה כלשהיא בתחום הפורקס / אופציות כלשהן ).

-השקעה במניות קטנות בשווקים אקזוטיים / מתפתחים.

-השקעה במניות גדולות ( בלו צ’יפ ) בשווקים אקזוטיים / מתפתחים.

-השקעה במניות קטנות בשווקים מפותחים.

-השקעה במניות גדולות ( בלו צי’פ ) בשווקים מפותחים.

-השקעה באג”ח חברות – בדירוג גבוה.

-השקעה באג”ח חברות בדירוג נמוך / אג”ח זבל.

-השקעה באג”ח מדינה.

-פקדונות בבנקים.

ברור מאליו שככל שגילו של המשקיע בוגר יותר רמת הסיכון אמורה לרדת בין אם ע”י השקעה בנכסים בעלי רמות סיכון נמוכות יותר ובין אם ע”י הסתה והגדלה של אחוז הרכיבים הסולידיים בתיק וכל זאת תוך כדי הקפדה על פיזור מתמיד הן של רכיבי תיק ההשקעות (מניות / אג”ח וכו’), הן מבחינת פיזור גיאוגרפי, הן בחינת פיזור בין תחומי ההשקעה השונים (תחום האנרגיה, תרופות, תשתיות, נדל”ן וכו’) והן מבחינת חלוקה בתוך התחום המושקע (ע”פ מס’ מניות/חברות באותו תחום השקעה) .

מהו הידע המקצועי של המשקיע / סוחר? סוחרים נוטים להשתמש בכלי ניתוח טכני לצורך זיהוי מגמות בטווחי הזמן השונים. לעומתם משקיעים לטווחים ארוכים מנתחים את השוק ניתוח פודמנטאליסטי (ניתוח חברות, ניתוח מאקרו כלכלי וכו’) תוך ניסיון לחזות את שיתרחש בשוק בעוד פרק זמן מסויים -וכל זאת מתוך ציפיה לכך שאת מה שהם יודעים / מעריכים היום – יבין השוק בעתיד ויגרום לעליה בשווי הנכס שרכשו.

לסיכום: השקעות או מסחר – עיניין אישי לגמרי. ניתן רק לומר שבדיוק מהסיבות שפורטו למעלה עצתי לכם לא לבקש עצות מאחרים – כי מה שמתאים לאחר – לא בהכרח יתאים גם לכם

בורסה

מסחר בבורסה

מט”ח

מקור המאמר: מאמרים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן