מסחר בשוק הפורקס פתוח לכולם – מושגי ייסוד

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: לאוניד אוסטרובסקי

לפני צלילה אל מעמקי האוקיינוס של שוק הפורקס נסביר כמה מושגי ייסוד שהבנתם מהווה מפתח להצלחה בתהליך המסחר במטבעות חוץ.

להלן מספר מושגי ייסוד של עולם הפורקס ומסחר במטבע חוץ:

פורקס – למעשה מדובר על שוק עולמי, בו הסוחרים רוכשים ומוכרים מטבעות חוץ של מדינות שונות ומרוויחים או מפסידים מתנודות של שער היציג של המטבע, בו מעוניין הסוחר. שוק הפורקס מגלגל מדי יום סכומי עתק שבורסה לסחורות מגלגלת במהלך שנה.

תוכנה למסחר בפורקס – מדובר על תוכנת מחשב, אשר מותקנת על המחשב של סוחרי פורקס ומהווה כלי לביצוע כל הפעולות הנחוצות לביצוע עסקאות בשוק הפורקס. בדרך כלל התוכנה מיוצרת ע”י חברה דרכה גורמים עסקיים ופרטיים כאחד יכולים לסחור במטבע חוץ בכל היקף ולפי ההסכם מול דילר, דרכו אנו עובדים. תוכנות למסחר כוללות מאפיינים רבים לעבודה נוחה ובעיקר בטוחה במהלך המסחר. בין המאפיינים הבולטים ניתן לציין חדשות מכל העולם המרוכזים במקום אחד ובכך מתאפשר לסוחרים לעיין בחדשות על מנת לקבל החלטה בנוגע לביצוע עסקה כזו או אחרת. מאפיין נוסף וחשוב, הינה האפשרות להגדיר מהו סכום המקסימאלי, אותו הסוחר מוכן להפסיד לפני שעסקה שלו תיסגר באופן אוטומטי. תכונה זו חשובה במקרה והסוחר חייב לצאת לפגישה, לדוגמא ובאותה עת להשאיר את העסקה שפתח, פעילה, בתקווה וייצא ברווח.

סקירות שוק המט”ח – מדובר על סקירות של אנליסטים בתחום מטבע חוץ של עולם הפורקס, כאשר קיימות סקירות המוקדשות לפרקי זמן שונים, לדוגמא סקירות שוק הפורקס שבויות, אשר מרכזות את מה כל מה שקרה במהלך שבוע החולף בשוק המט”ח, איזה הפתעות לא צפויות קרו במהלך המסר, שערי יציג של מטבעות שונות אל מול מטבעות אחרות. סקירות אלה נועדו לעזור לסוחרים להבין לעומק את המסחר ועוזרות לתכנן אסטרטגיות לקראת פעולות המסחר העתידיות.

מסחר במטבע חוץ / מסחר בפורקס – מדובר על פעולת רכישה או/ו מכירת מטבע חוץ בפועל. בעידן האינטרנט רוב עסקאות בשוק הפורקס מבוצעות באמצעות פעולות רכישה/מכירה המשודרות בעזרת תוכנה למסחר במטבע חוץ אל המחשב המרכזי דרך האינטרנט. עבודה דרך האינטרנט מאפשרת לבצע פעולות מכירה ורכישה במהירות האור, אך לפעמים נוצרת השהייה בגלל תעבורה גדולה ברשת.

נרות יפניים – מוסג נרות יפניים מתייחס לאופן הניתוח של פעילות בשוק הפורקס ביחס לתקופה שנבחרה. למעשה כל תנודה מסומנת על הגרף בצורת קו אנכי, במקום הגף המסורתי אליו כולנו רגילים.

זוג מטבעות – לצורך ביצוע המסחר, המטבעות הנפוצים בעולם מסודרים לפי הזוגות, לדוגמא אירו/דולר. נניח ואחרי ניתוח הגרפים, משערים, כי הערך של אירו יעלה לעומת הערך של מטבע האמריקני. נמיר סכום של 100 דולר באירו ובמידה וההנחות שלנו היו נכונות וערכו של אירו עלה לעומת דולר, אזי ברגע המכירה, הסכום ההתחלתי שלנו שעמד על 100 דולר, יהיה גבוה יותר ובהתאם לשינוי שהיה בשיווי המטבעות הנבחרים. לדוגמא שיווי האירו עלה באחוז לעומת הדולר, ברגע המכירה הרווח שלנו יהיה דולר. אין לשכוח כמובן, כי על כל סוחר לשלם עמלה לחברה דרכו הוא מבצע פעולות המסחר. בדוגמא הרווח היה דולר בודד, אך במידה ונגדיל את הסכומים, גם הרווח או ההפסד יהיו בהתאם.

סוחר במטבע חוץ – בדרך כלל מדובר על אדם או חברה שרוצים לסחור בשוק הפורקס ולשם כך פותחים חשבון דמו לצורכי לימוד המסחר או חשבון אמיתי, בו מופקד כסף אמיתי ומיועד לביצוע פעולות קניה/מכירה אמיתיות בשוק מטבעות חוץ.

פיפס – זהו שינוי מינימאלי בעלויות של מטבע אחד שבזוג המטבעות, לעומת המטבע השני. לפי שינויים אלה הסוחרים יודעים האם הרוויחו או הפסידו במהלך המסחר.

תנודות – תנודות מציינות שינויים בשיווי המטבעות בשוק מטבעות חוץ. תנודות יכולות להיות חיוביות או/ו שליליות ובכך מציינים האם ערכו של המטבע עלה או ירד, לעומת המטבע השני.

פרטים אודות מחבר המאמר:

עיסוק עקרי הינו אחסון אתרים על גבי שרתי מהירים ומאובטחים. במסגרת חבילות אירוח אתרים מקבל בעל אתר חבילה אירוח הכוללת מאפיינים רבים וחשובים כאשר ביניהם נפח תעבורה ונפח אחסון גדולים במיוחד. בנוסף לתחום האירוח, אני עוסק בכל הקשור לקידום אתרים במנועי חיפוש בארץ ובעולם.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/44257/מסחר-בשוק-הפורקס-פתוח-לכולם-מושגי-ייסוד

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן