ממה מרוויחים האנשים שמפעילים את שוק הפורקס?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

שלא כמו בשוק המניות, שם אנחנו משלמים עמלה על כל פעולה של קנייה ומכירה של ניירות הערך כדי שמפעילי השוק יוכלו להרוויח כסף, בעולם פורקס הסיפור הוא שונה! אין עמלה על כל פעולה- קיים פער שנקרא מרווח (Spread)  – מדובר בפער בין מחיר הקנייה, אשר נקרא ASK, לבין מחיר המכירה אשר נקרא BID. המרווח נמדד בנקודות אשר נקראות PIPS. ננסה להבין באמצעות דוגמא:

נניח שהצמד EUR/USD שווה ל- 1/1.2220. אם אדם מעוניין לקנות EUR באמצעות USD, זה יעלה לו 1.2222 USD. לעומת זאת, אם אדם מעוניין למכור EUR עבור USD, הוא יקבל רק 1.2218 USD. שימו לב כי קיים כאן פער של 0.0004 דולר. זהו המרווח (SPREADׂ), והוא נספר כ- 4 PIPS.

כתוצאה מהמרווח, קשה יותר להרוויח מעסקה, שכן הקנייה תמיד יקרה יותר מהשווי האמיתי, והמכירה תמיד משתלמת פחות מהשווי האמיתי. לכן, כאשר אתה מעוניין לבצע עסקה, אתה צריך לקחת בחשבון את המרווח, ולתכנן את אסטרטגיית המסחר במט”ח שלך בהתאם. לפעמים פער קטן ביותר יכול להיות משמעותי מאוד לרווחים כאשר מדובר שסכומים מאוד גדולים.
ניהול סיכונים ואסטרטגייה

עכשיו, לאחר שהבנו מעט את הבסיס של עולם הפורקס, חשוב להכיר כלי בסיסי וחיוני למסחר מוצלח- הוראת הגבלת ההפסד: הוראה כזו מבטיחה כי כאשר המטבע שרכשת מגיע לערך מסויים שייקבע מראש על ידך, תיהיה קנייה מיידית או מכירה מיידית כדי למנוע הפסדים נוספים. אם כך, אחד הדברים החשובים ביותר שעלייך לעשות לפני הכניסה לשוק הפורקס הוא להחליט על נקודת הגבלה, כך שלא תפסיד יותר ממה שאתה יכול להרשות לעצמך. כך, אם השוק יפתיע לרעה, יהיה לך קל יותר להימנע מפיתוי ההמתנה למצב  טוב יותר שבו המטבע שבידך יהיה שווה סכום גבוה יותר של המטבע המשני, ותוכל להימנע מהפסדים נוספים. גם אם השוק ישתנה שוב לטובה חמש דקות אחר כך, לפחות פסלת את הסכנה שהיתה מתממשת לו היה ממשיך להדרדר. כמובן שאת גובה הוראת הגבלת ההפסד אתה קובע לעצמך. נסה תמיד לפעול על פי גבולות ברורים וקבועים מראש, ואל תנסה לעקוף אותם. סוחר פורקס מוצלח הוא סוחר שנאמן לגבולות שהציב לעצמו מראש.

באותה מידה שחשוב להגביל הפסדים, חשוב גם להציב רף מינימום למכירה לצורך רווחים, שכן גם  סיטואציה שבה פתאום יזנק ערך המטבע שבידך, יכולה לפתות אותך למכור את המטבע מוקדם מדי, לפני שתממש את מלוא פוטנציאל הרווח. ניתן להשתמש באותה פונקציה של הגבלת ההפסד כדי לקבוע רף כזה, וגם במקרה הזה כדאי לעשות זאת לפני שנכנסים לעסקה.

כלל חשוב ואחרון, הוא לא להפסיד יותר ממה שאתה יכול להרשות לעצמך. ההפסד הוא סיכון שתמיד צריך לקחת בחשבון, אך יש להגבילו עד טווח מסויים, שכן המסחר הכושל- כמוהו כסם ממכר למי שלא ידוע להגביל את עצמו.

עכשיו כשבידכם הכלים הבסיסיים ביותר, אנו ממליצים לכם להתחיל ללמוד על טכניקות מתקדמות, ולהכיר יותר לעומק את עולם הפורקס תוכלו לקרוא עוד בכתבות: http://www.forexplanet.co.il

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן