סקירת מדדים שבועית – מכשירים משוק ההון

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מדד דאו-ג’ונס

כרגיל מזה תקופה ארוכה שאין הרבה מה לחדש. “הנדנדה” שכבר זמן רב ניכרת על הגרף עוד ממשיכה. גם ביום המסחר האחרון של השבוע החולף מצאנו עוד “נגיעה” בקו ההתנגדות, שהיווה ניסיון נוסף לפרוץ מעלה ללא הצלחה – בשלב זה. הכוח עדיין נמצא במידה מסוימת אצל הסוחרים שמוכרים, האינדיקאטורים עדיין “אנמיים”, בעוד שהמומנטום ממשיך במגמת ההיחלשות, הגם שבשבוע החולף הוא מעט התחזק נוכח העליות שראינו לאורך ימי המסחר משבוע המסחר הקודם. אבל…וכאן מגיע “אבל” לא מבוטל, שכן יש לשים לב היטב למה שמתחיל להתרחש – למרות שעל פניו אנו מבחינים לכאורה בנטייה להיחלשות המדד ולירידות צפויות, בכל זאת הכול (כפי שנמסר גם בשבוע שעבר) יכול לקרות.

שכן אנו מוצאים בכל זאת מחזורי מסחר שהולכים ומתעוררים נוכח העליות האחרונות, קו המגמה העולה שנפרץ מעט לפני יותר משבוע לא ממש נפרץ לגמרי בסופו של דבר, בעוד השער חזר לעלות ו”לרכב” על קו מגמה זה, ומעל הכול – אנו מבחינים שבתוך הדשדוש ניתן למצוא למרות הכול מבנה מחירים עולה של מסחר בשבועיים האחרונים. כך ששוב, כאמור, הכול יכול לקרות, בעוד ההמלצה משבוע שעבר שרירה וקיימת גם לשבוע זה – עד שאחד מהקווים – ההתנגדות או התמיכה – לא ייפרצו לאחד מהכיוונים, יהיה נכון וכדאי להמשיך ולבחון שוב ושוב את תמונת המצב. עם זאת, מומלץ בחום, שוב, שלא “להירדם”, היות שכאשר אחד מקווים אלו ייפרץ – ככל הנראה יהיה מדובר בפריצה משמעותית.

נאסדק 100

לאחר עליות בתחילת שבוע המסחר החולף מצאנו שהמימושים לא אחרו לבוא כפי שהיה צפוי והובא בסקירה הקודמת. אבל גם העליות שהמשיכו לאחר מכן נצפו באותה סקירה, כפי שהדבר אכן השתקף בפועל ביום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף.

בסך הכול אנו מוצאים תקופה של כשבועיים בה העליות נבלמו ונצפה דשדוש. אמנם כמה ניסיונות להעלות את רף המחיר ולפרוץ אותו מעלה נתקלו בהתנגדות, בעוד שזו באה גם במומנטום הולך ופוחת לגבי העליות, אך מנגד אנו גם מוצאים כמה סימנים שמעידים דווקא על המשכה של המגמה השוורית של המדד – השער ממשיך להיתמך על קו המגמה העולה מזה זמן רב, קו ההתנגדות שנפרץ קלות מלפני שבוע מתאפיין ביכולת לתמוך בשער שלא “חתך” אותו מטה (בשערי הסגירה של ימי המסחר), מבנה המחירים ממשיך להיות עולה, האינדיקאטורים אינם מצביעים על היחלשות ניכרת של עליות השערים, ואף מחזורי המסחר מתעצמים קלות. כל זאת עשוי להצביע על אפשרות בהחלט טובה להמשכן של העליות בטווח הקצר, אם כי מומלץ כמובן לבחון עסקאות בלונג לאחר פריצת השער הגבוה שנוצר לאחרונה. מאידך – ירידה מתחת לשער 1856 הנקודות עשוי להצביע על סימני חולשה, אם כי לא מומלץ לחגוג עם פוזיציות שורט בטרם נפרץ גם בנוסף קו המגמה העולה, כמו גם לא לפני שאנו מתחילים להבחין במבנה מחירים יורד.

מדדים עולמיים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט”ח

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ”ל חברת “מעוף פיננסי” www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט”ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של “אחד על אחד” באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מכשיר השקעה פיננסי כלשהו או לסחור בהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר בשוק ההון נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן