קצת על קרנות נאמנות וכיצד כדאי לבחור קרנות נאמנות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

קרנות נאמנות משמשות כמכשיר פיננסי, שמשתמש בכספיהם של משקיעים שונים לשם השקעה בניירות ערך. הקרן מחולקת ליחידות השתתפות שכל אחת מהן מקנה זכות שווה בנכסים. ישנו תשקיף עם פירוט מדיניות ההשקעות עבור כל קרן בנפרד. שימוש במכשיר פיננסי כקרנות נאמנות מאפשר לאנשים להשקיע כספים בשוק ההון מבלי להתחייב על סכום מסוים. היות והקרן מורכבת מכספם של מספר אנשים רב, מושג סכום גדול שבאמצעותו ניתן להשיג רווחים עבור מחזיקי היחידות. בחירה באפיק השקעה כמו קרנות נאמנות מתאימה לסוג מסוים של השקעות, כך שקודם כל חשוב להחליט מה אנו מצפים מההשקעה הכספית שלנו, ולאחר מכן מומלץ לוודא שזהו אפיק ההשקעה הנכון היותר עבורנו.

קרנות נאמנות – היתרונות
האחראי על ניהול קרנות נאמנות בדומה לניהול קופות גמל הוא מנהל השקעות מקצועי, בעל ידע וניסיון רב בשוק ההון, כך שהניהול הינו מקצועי ואמין. היות והקרנות סחירות, כספכם נשאר נזיל וזמין. יתרון נוסף הוא המגוון הגדול של קרנות נאמנות בתחומים שונים, כך שתוכלו להרכיב את תמהיל ההשקעות שהכי נראה לכם. היות ותשואות הקרן מתפרסמות באופן יום יומי, יש לכם שקיפות לגביהן. ישנו יתרון נוסף בשימוש באופציה של קרנות נאמנות והוא שהמיסוי נדחה עד למכירת הקרן.

קרנות נאמנות – כיצד בוחרים?
במידה ובחרתם להשקיע סכום של כסף באפיק השקעה כקרנות נאמנות, עדיין נותרת בפניכם הבחירה בקרן מסוימת, או אפילו שילוב של מספר קרנות. בין הפרמטרים שכדאי לבדוק: תשואת הקרן לאורך זמן. מומלץ גם לעקוב אחר הביצועים שלה בתקופות הגאות והשפל, היות והדבר מעיד על המקצועיות של הניהול שלה. סטיית תקן גבוהה מלמדת על תנודתיות גבוהה, ולכן גם על רמת סיכון גבוהה יחסית. גם דמי ניהול עשויים להוות שיקול בבואכם לבחור מבין המבחר הרב של קרנות נאמנות. הסכומים עשויים להשתנות בין סוגי הקרנות השונים, אך תמצאו שונות מסוימת גם כשמדובר בקרנות המשקיעות באותו סקטור.

ההחלטה על קרן הנאמנות בה תרצו להשקיע צריכה להיות שקולה, ולשם כך כדאי שתאזרו סבלנות ותכינו שיעורי בית כמו שצריך, ולא תבחרו באופן ספונטני. אפשר, ניתן ומומלץ להתייעץ גם עם אנשי מקצוע שונים מהתחום, כדי לקבל המלצות לגבי קרנות נאמנות שאשר יכולות להיות רלוונטיות ומתאימות עבורכם.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן