קרנות נאמנות – המדריך המלא

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

קרנות נאמנות הם אפיק השקעה שרבים מהציבור בוחרים בו בשל היכולת להיות פעילים בניירות ערך, מבלי להבין בהם הרבה, ומבלי להשקיע זמן רב והתעסקות בהם. קרנות נאמנות הן קרנות המופעלות על ידי בנקים , ברוקרים או בנקים להשקעות, ומטרתם לסחור עבורנו בניירות הערך, ולהביא אותנו למצבי רווח ותשואות גבוהות. איך בוחרים קרן נאמנות, והאם הדבר בכלל אפקטיבי? להלן המדריך המלא למשקיע המתחיל בקרנות נאמנות.

קרנות נאמנות- מהתחלה

קרנות נאמנות הן גופים שברשותם כספים שהעביר להם הציבור, לצורכי השקעה. מנהל הקרן הוא זה הקובע את המדיניות ואפיקי ההשקעה של הכסף, ומה כדאי לעשות איתו. הוא יכול להחליט כי ההשקעה הטובה ביותר תהיה באגרות חוב, במניות, באופציות, במטבע חוץ ועוד. היתרון הגדול בנושא זה הוא כי הוא מנוהל על ידי מקצוענים שמטרתם לגרום לכם להרוויח כמה שיותר. הסיבה לרצון זה, הוא שככל שתרוויחו אתם, תרוויח גם קרן הנאמנות, באמצעות עמלה שתיגבה מכם. זאת בנוסף לדמי ניהול ועמלות שונות שוטפות שנגבות מכם במשך כל חיי קרן הנאמנות.

הדבר דומה למעין השקעה משותפת שלכם יחד עם מנהל הקרן בניירות ערך, כך שתחושת הבטחון היא די גבוהה- כולם רוצים להרוויח מההשקעה המשותפת הזו. כמובן שמי שהשקיע את הסכום הגבוה הוא אתם…

סוגים של קרנות נאמנות

הסוגים של קרנות נאמנות הם רבים מאד, וכאמור, לכל קרן השקעות מדיניות משלה, ולפיה היא פועלת ובוחרת באפיק ההשקעה הנראה לה הנכון ביותר.

העלויות למשקיעים בקרן נאמנות מורכבות מדמי ניהול הקרן על ידי מנהל הקרן, שיעור ההוספה, עמלות שוטפות ועוד. כל קרן גובה את דמי הניהול והעמלות בהתאם למדיניות שלה ולרמת הסיכון. כך למשל, משקיעים בקרנות נאמנות מניותיות, ישלמו יותר, מאחר והסיכון במסחר במניות הוא גבוה יותר.

קניית קרן נאמנות מתאפשרת בבנקים. החסרון הבולט בדרך זו היא כי יועץ ההשקעות של הבנק ימליץ לכם ברוב המקרים על קרנות של הבנקים, במקום קרנות נאמנות. לכן, אם אתם בטוחים בהחלטתכם להשקיע בקרן נאמנות, התעקשו עם יועץ ההשקעות של הבנק, והבהירו לו את רצונכם.

איך יודעים מה לבחור?

בחירת קרן נאמנות היא עניין של העדפה אישית, ולעתים גם עצבים חזקים. להרפתקנים ולנועזים ביניכם, מומלץ לכוון את ההשקעה לאפיק של מניות. בתחום זה ישנן תנודות רבות, אולם הוא גם יכול להביא לתשואות גבוהות במיוחד. לאחרים, המחפשים השקעה סולידית, יציבה ובטוחה, כדאי להשקיע בקרנות נאמנות של אגרות חוב. התשואה אולי אינה מאד גבוהה, אולם היא די בטוחה. בכל מקרה, ברגע שהפקדתם את עצמכם וכספכם בידי מנהל הקרן, קחו בחשבון שהוא יכול להחליט גם על דעת עצמו על המדיניות והאפיקים להשקעה. בכל זמן ובכל מצב ניתן להפסיק את פעילות קרנות הנאמנות, ובניגוד לתוכנית חסכון למשל, אין “תחנת יציאה”, או זמן מוגדר בו תוכלו לעצור את הפעילויות.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן