מניות ומסחר בבורסה

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

אם שוק ההון מרתק אתכם, מניות מסקרנות אתכם ואתם רוצים להצטרף ולהפוך בעלי מניות בעצמכם, רצוי ללמוד את הנושא על בוריו, מאחר ובסופו של דבר מדובר בכסף אותו אתם עומדים להשקיע, ועל אף ההבטחות הרבות שמסתמנות מחברה זו או אחרת, המנפיקה את המניות, קיימת רמה מסוימת של סיכון, שצריך לקחת אותו בחשבון. על מנת להקטין את הסיכונים, חשוב לשאול שאלות רבות ככל האפשר, ללמוד את התחום ואת החברה ממנה אתם מעוניינים לרכוש מניות, ולמזער סיכונים.

קונים מניות רק לאחר עבודת הכנה

אם אתם מעוניינים לרכוש מניות, ואינכם בנקאים, או מומחים בבית השקעות, רצוי להיעזר בשירותיו של ברוקר. ברוקר הוא גורם מתווך, היכול לסייע לכם בהבנה לגבי הפוטנציאל של חברה מסוימת להגדיל רווחים, ומתי כדאי לכם להפטר ממניה מסוימת במהירות, ולמכור אותה. האינטרס של הברוקר זהה לשלכם, מאחר ושירותיו כרוכים בעמלה, אותה הוא גובה מכם. בכל מקרה, וגם עם עזרתו של הברוקר המנוסה, כדאי ללמוד את התחום, ולהשקיע במעט עבודת הכנה:

1. בדיקת יציבות פיננסית- בדקו עד כמה החברה המדוברת יציבה מבחינת הון ותזרים מזומנים. חברות הנסחרות בבורסה הן חברות ציבוריות, וזהו למעשה תנאי למסחר בבורסה. ככאלו, הן מחויבות לפרסם דוח רבעוני, עם כל הנתונים הכספיים שלהן. דוחות אלו ניתן למצוא אפילו באינטרנט, ולקבל מושג על החברה.

2. פוטנציאל החברה- בדקו מה הפוטנציאל של החברה לצמוח ולהתפתח, במיוחד אם מדובר בחברת סטארט אפ, או חברה קטנה. כשחברה צומחת, כך גם צומח הרווח שלה. אם חברה צומחת לאיטה או לא צומחת כלל, עדיין ניתן לקנות ממנה מניה, אולם המחיר צריך להיות נמוך. באותו עניין, חשוב להתייחס למצב תזרים המזומנים של החברה, כלומר מה הרווח הנקי של החברה, שנכנס לקופתה, לאחר קיזוז השקעות, הוצאות והלוואות.

3. תחרות- בדקו מי המתחרים העיקריים של החברה, בענף בו היא עוסקת. זכרו כי ככל שיש תחרות עזה יותר בענף, הדבר משפיע על מהמחירים של מניות החברה, או החברות בענף המדובר. כשיש תחרות צמודה וגבוהה, גדל הסיכון להשקיע בחברה המדוברת.

4. אי וודאות- זכרו תמיד כי שוק ההון ומסחר במניות הוא תחום שקיימת בו מידה מסוימת של אי ודאות. לכן המסחר במניות לא מתאים לכל אחד. אתם עשויים להגיע למצב בו בדקתם חברה מסוימת, שעמדה בכל הבדיקות והקריטריונים שהצבתם לה, ועדיין יכול להיות גורם חיצוני שישפיע באחת על ערך מניות אותה החברה. היו מקרים בעולם כולו, כי חברות ענק ותאגידים גדולים התרסקו לחלוטין, או לפחות באחוזי הפסד גדולים. לכן, אם אתם חסרי סבלנות, נמצאים בחובות, ולא ממש מסוגלים לקחת סיכון, ההמלצה היא לא להשקיע בבורסה, ולהמתין לזמנים אחרים.

איך בונים תיק השקעות

בשל הסיכונים הכרוכים בהשקעה בשוק ההון, ההמלצה היא, אם בכל זאת מדגדג לכם באצבעות לסחור בבורסה, היא לרכוש מניות בודדות מכמה חברות בענפים שונים במשק, ולא לשים את כל הביצים בסל אחד. כך, ובמיוחד אם אתם סבלנים, תוכלו בטווח הארוך, להרוויח משוק המניות, וגם לאורך זמן, גם אם טעיתם מדי פעם במניה זו או אחרת, שבסופו של דבר לא הרוויחה כלל, או הפסידה.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן