ניהול תיקי השקעות – איך מייצרים כסף

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

נכתב על ידי קידום אתרים – SEO Israel
רבים מאיתנו מחזיקים סוג כזה או אחר של חיסכון. בין אם מדובר בחיסכון חודשי, בין אם בקרן השתלמות שהשתחררה ובין אם בסכום כסף גדול שהתקבל עקב ירושה, זכייה בהימורים, מכירת רכב או דירה וכדומה. אז מה עושים עם הכסף? יש מגוון רחב של פתרונות, החל מהשיטה המסורתית של “השקעה מתחת לבלטות” וכלה בהשקעה במגוון רחב של אפיקים, אשר יכולים להניב תשואה נאה ולתת לכסף לעבוד בשבילכם. ניהול תיקי השקעות נכון, יכול להניב רווחים משמעותיים ולשפר את ההכנסה החודשית, תוך שמירה על החסכונות.

 

ניהול תיקי השקעות עצמאי או על ידי חברה?
משמעותו של תיק השקעות הינה תיק המשלב נכסים פיננסיים מסוגים שונים- החל באגרות חוב וכלה באופציות, במניות ובתעודות סל. ניהול תיקי השקעות הוא למעשה קביעת רמת הסיכון בתיק, קביעת תמהיל הנכסים בתיק בהתאם לרמת הסיכון שהוגדרה, מעקב אחר תנועות השוק וביצוע פעולות בתיק בהתאם. מכאן ניתן להבין כי על מנת לבצע ניהול תיקי השקעות באופן עצמאי, יש צורך בידע פיננסי בסיסי. רבים מעדיפים לוותר על כך ולמסור את ניהול התיק לבנק, לחברות לניהול תיקי השקעות, או לקרנות נאמנות. היתרון בכך הוא חיסכון של זמן והסתמכות על מומחים בעלי ידע פיננסי איתן. החיסרון, מנגד, הוא העמלות הגבוהות ודמי הניהול המשולמים למנהל התיק. לחילופין, ניתן לרכוש השכלה פיננסית בסיסית ולהתחיל בניהול עצמאי של תיק ההשקעות. היתרון בניהול עצמאי הוא חיסכון של העמלות ודמי הניהול וחופש מוחלט בבחירת תמהיל הנכסים והפעולות. החיסרון הוא בכך שכמו בכל דבר חדש שלומדים, גם כאן ההתחלה קשה ועלולה להוביל להפסדים עקב חוסר הניסיון.

מיהם יועצי ההשקעות ומנהלי תיקי ההשקעות?
בתי השקעות מחזיקים יועצים ומנהלי תיקים אשר הוסמכו למקצועם על ידי הרשות לניירות-ערך, לאחר שנבחנו ועברו תקופת השתלמות (סטאז’). אלו הם אנשי מקצוע בתחום הפיננסים, אשר תפקידם להתאים את תמהיל הנכסים בתיק לרמת הסיכון של הלקוח ולהגיב במהירות לשינויים בשווקים הפיננסיים על מנת למקסם את רווחי התיק עבור לקוחותיהם. ניהול תיקי השקעות בחברת השקעות מצריך תשלום עבור שירותי הייעוץ והניהול. התשלום מבוסס על שני מרכיבים- מרכיב קבוע של דמי ניהול ומרכיב עמלות, המשתנה לפי התשואה בתיק.

ניהול תיקי השקעות באופן עצמאי ? כללי זהב
היה והחלטתם על ניהול תיק ההשקעות באופן עצמאי, אנו ממליצים על מספר כללים בכדי להימנע מטעויות נפוצות ולהיכנס לשוק ההון באופן נכון ויציב-
1. הגדירו תחילה את הסיכון שאתם מוכנים לקחת ואת טווח ההשקעה. הרכב תיק השקעות בהשקעה לטווח קצר שונה מההרכב בהשקעה לטווח ארוך. חישבו היטב מהו גובה הסכום הפנוי ובמידת הצורך פצלו את התיק לשני תיקים שונים.
2. בהתאם לרמת הסיכון, הגדירו את גובה מרכיב המזומנים והנכסים הסולידיים בתיק ואת הרכב התיק. לצורך כך אפשר ואף מומלץ, להתייעץ עם יועצי השקעות בבנקים, חברים המשקיעים בשוק ההון, פורומים באינטרנט וקורסי היכרות עם שוק ההון.
3. התאמנו בהשקעות וירטואליות- ישנם מספר אתרים המאפשרים לכם ניהול תיקי השקעות וירטואליים (ללא הפקדת כסף של ממש). זוהי דרך מצוינת להתאמן ולטעות מבלי לשלם ביוקר על הטעויות.
4. הימנעו מהשקעה במכשירים פיננסיים שאינכם מבינים היטב את התנהגותם. מכשירים פיננסיים שונים מתאימים לרמות סיכון שונות ומתנהגים באופן שונה. לימדו והכירו היטב את התנהגותם של מכשירים פיננסיים שונים, טרם תחילת ההשקעה בהם.
5. שאבו מידע מהאינטרנט, אולם אל תסתמכו עליו כמקור יחיד. האינטרנט הוא מקור יעיל למידע פיננסי, אך הוא משמש גם כלי להטיית דעת הקהל ול”הרצת מניות”. מומלץ לבדוק היטב עצות אשר הגיעו אליכם מפורומים באינטרנט ולבצע החלטה שקולה האם להסתמך עליהם.
6. היו נכונים גם להפסיד- שוק ההון יכול להניב רווחים גדולים, אך גם הפסדים. לקיחת סיכון בשוק ההון משמעותה נכונות גבוהה יותר להפסד, בתמורה לסיכוי לרווח גבוה יותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לאתר בית השקעות ילין-לפידות המספקים שירותים פיננסים כגון קופות גמל, קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות וכלים פיננסיים נוספים.

מקור המאמר: מאמרים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן