איך משכנעים מכור לפנות לטיפול בהתמכרות לסמים?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

התמכרות לסמים היא בעיה שמשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. התמכרות זו יכולה להוביל לתוצאות הרסניות, ואפילו למוות. מסיבה זו, חיוני לעזור לאנשים הנאבקים בהתמכרות לפנות לגמילה מסמים ולקבל את העזרה הדרושה להם.

לשכנע מישהו לפנות לטיפול זוהי משימה מאתגרת מאוד, במיוחד אם הוא מתכחש להתמכרות שלו או שהוא לא מרגיש שהוא צריך עזרה. במאמר זה, צוות המומחים של ‘רטורנו’ ינסה להסביר לכם כיצד ניתן לשכנע מכור לפנות לתהליך גמילה מסמים במכון גמילה מקצועי:

למדו בעצמכם על ההתמכרות

לפני שאתם מנסים לשכנע מישהו לפנות לטיפול בהתמכרות לסמים , חשוב ללמוד בעצמכם לגבי התמכרות לסמים, ולגבי הסיבות וההשלכות שלה. הבנת ההתמכרות, התסמינים והסיבות שלה תסייע לכם להבין טוב יותר את מצבו של המכור, ותספק לכם את המידע הנכון כדי להעלות טיעון משכנע. במהלך הלימוד חשוב שתסקרו לעצמכם את אפשרויות הטיפול השונות הזמינות, את מכוני הגמילה המובילים ואת היתרונות של גמילה מסמים.

גשו לשיחה באמפתיה ובהבנה

התמכרות היא נושא מורכב וקשה לעיכול, ואנשים הנאבקים בה מתמודדים לעיתים קרובות עם מגוון אתגרים, כמו בושה, פחד מסטיגמות ותחושות אשמה קשות. מסיבה זו, חיוני לגשת לשיחה באמפתיה ובהבנה. הראו לאדם שאכפת לכם ממנו ומהחיים שלו, ושאתם שם רק כדי לתמוך בו, ולא כדי לשפוט אותו. גישה כזו תעזור לבנות אמון ביניכם, וליצור סביבה שתתרום יותר לקיום שיחה פורה, שתוביל – בתקווה – להמשך טיפול במכון גמילה.

היו כנים וישירים

כשאתם מנסים לשכנע מישהו לפנות לגמילה מסמים, כנות וישירות הם המפתח. אין עניין לפזר הבטחות שווא על החלמה במהירות הבזק או להסתיר את חומרת המצב, ואל תנסו לדבר איתו כמו עם ילד קטן. במקום זאת, היו ישירים, דברו בשפה פשוטה ולא במילים גבוהות ובמושגים רפואיים, והסבירו מדוע הגמילה מסמים היא חשובה וכיצד מרכז גמילה יעזור לאדם להתגבר על ההתמכרות שלו. ודאו שהם מבינים שההתמכרות שלהם היא נושא רציני, שמשפיע לרעה על בריאותם, על מערכות היחסים שלהם עם הסובבים אותם ועל העתיד הכלכלי, החברתי והמשפחתי שלהם.

הציעו לעזור עם הלוגיסטיקה

אנשים רבים הנאבקים בהתמכרות מוצפים מהמחשבה לפנות לטיפול. הם אולי לא יודעים מאיפה להתחיל, לְמה לצפות או איך להרשות זאת לעצמם. הצעה מצידכם לעזור עם הלוגיסטיקה של מציאת תוכנית גמילה מסמים שתתאים להם ודאגה לתהליך ההרשמה יכולה להיות מניע משמעותי שיסייע למכור להסכים להצעה. אתם יכולים לעזור להם לחקור אפשרויות טיפול, לקבוע פגישות ואפילו לסייע בהסעה במידת הצורך.

הדגישו את החשיבות של פנייה לטיפול בהקדם האפשרי

התמכרות היא מחלה שרק מחמירה עם הזמן. חשוב להדגיש את החשיבות של פנייה לטיפול בהקדם האפשרי. הסבירו שככל שהאדם יחכה יותר זמן, יהיה קשה יותר להתגבר על ההתמכרות שלו ויגרם נזק רב יותר לבריאותו, למערכות היחסים שלו ולעתידו. עשו זאת בעדינות המתבקשת, שלא ירגיש לחץ כבד, אבל דחקו באדם לנקוט בפעולה ולקבל את העזרה שהוא צריך לפני שיהיה מאוחר מדי.

ספקו עידוד ותמיכה

לבסוף, הדבר החיוני ביותר הוא לספק לאדם עידוד ותמיכה לאורך כל התהליך. תנו לו לדעת שאתם שם בשבילו, ושאתם מאמינים ביכולתו להתגבר על ההתמכרות. הציעו להשתתף איתו במפגשים טיפוליים או בקבוצות תמיכה, והקפידו לספק עידוד וחיזוק חיובי לאורך הדרך.

אם אתם – או מישהו שאתם מכירים – נאבקים בהתמכרות לסמים, חשוב לפנות בהקדם לאיש מקצוע: לצוות רטורנו, רופא משפחה, פסיכיאטר, פסיכולוג, עובד סוציאלי או כל גורם רווחה אחר, ולבקש את עזרתם. צרו איתנו קשר בהקדם, כדי למנוע מהסבל להימשך.

קרדיט -unsplash

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן