ישנם שתי גישות עיקריות לניתוח שוק המטבעות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: עודד שובל

2 הגישות לניתוח שוק המט”ח
ישנם שתי גישות עיקריות לניתוח שוק המטבעות:

א.הגישה הטכנית – מתמקדת בלימוד ערכי צמדי המטבעות ותזוזתם ללא קשר לגורמים חיצוניים. על גישה זאת נרחיב רבות בשלבים מאוחרים יותר.
ב.הגישה הפונדמנטליסטית – מתרכזת בסיבות אשר יכולות לגרום לתנועה כזאת או אחרת בצמד מטבעות מסוים. אם נפרט, נאמר ששיטת מסחר זו מתבססת על גורמים כלכליים ופוליטיים אשר יכולים להשפיע על ערך מטבע מסוים אל מול המטבעות האחרות.

גורמים כלכליים אשר יכולים להשפיע לדוגמה על ערך מטבע מסוים אל מול האחרים יכולים להיות:
צמיחת המשק המקומי,ריבית,אינפלציה, כמות מובטלים וכדומה.

גורמים פוליטייםאחרים יכולים להיות:
הצהרות של שרי אוצר, נגידי בנקים או גורמים בעלי השפעה, שינוי מהותי כזה או אחר במבנה ממשלה, סופהסערה קשה אשר יכולה לפגוע בכלכלת המדינה, אירוע טרור , מלחמה וכדומה.

אל לנו לנסות ולנבא כיצד פרמטר פונדמנטליסטי יוכל להשפיע על מטבע כזה או אחר. זה לא תפקידנו.
מסיבה זו גם הייתי מציעה לכם לא לנסות ולהתעמק במשמעות של כל סוג הודעה והודעה. בשוק המט”ח אנו לא עוסקים בהערכות, אלה סוחרים על פי ההתנהגות והמחיר של צמד מטבעות בכל רגע נתון.
לעיתים העלאת ריבית לדוגמה במדינה מסוימת יכולה לגרום להתחזקות המטבע המקומי מול האחרים, כאשר העלאת הריבית במדינה אחרת תגרום בדיוק את ההפך. אין כאן כללים ברורים (לפחות לא לנו הסוחרים היומיים) ולכן הגישה הטכנית גורסת שיש להשאיר את הערכות הנובעות מהודעות כאלו או אחרות בעולם, למומחים. ההשפעות על ערכי הצמדים בהתאם להערכות של מומחים כאלו ואחרים בהתאם לאירועים בעולם משפיעות בצורה מסוימת על הגרף של צמדי המטבעות וכאן הגישה הטכנית באה לידי ביטוי. גישה זו גורסת ודי בצדק שכול ההשפעות על מטבע מסוים משתקפות כבר בגרף שלו, הווה אומר שהגרף של המטבע כבר “עיכל” את ההודעות והגיב בהתאם ועלינו כסוחרים לפעול רק על פי מה שאנו רואים על הגרף.
ובכל זאת, זה לא יהיה נכון לטעמי לסחור על בסיס טכני בלבד מכיוון שמטבעות כן מושפעות מאירועים בעולם ברגעים נתונים. יש לתת את מרב תשומת הלב לניתוח טכני אך לייחס חשיבות גם להודעות מהעולם. הייתי מייעץ לחלק את אופן המסחר בין השיטות ביחסים של 60:40 או 80:20, כל אחד לפי דרכו וניסיונו.
הניתוח הטכני כאמור מתבסס רובו ככולו על בסיס תנועה במחיר של צמד מטבעות, כאשר “הרעיון” הוא שעל בסיס תנועה היסטורית של צמד מטבעות ניתן לחזות את הכיוון העתידי שלו. ושוב, זה מתבסס על הערכה שכול נתוני השוק כפי שצוין מעלה כבר מגולמות בערכי המטבעות ולכן כל מה שצריך זה לפעול על פי תנועת המחירים בלבד ולא על פי אף נתון אחר.
הכלי העיקרי בניתוח טכני הוא הגרף. הגרפים מאתרים כיווני מסחר ומבנים מסוימים (Patterns) אשר אמורים לעזור לנו להחליט על כיוון המסחר ובסופו של יום להרוויח כסף. הגישה מבוססת על הרעיון הבסיסי ביותר שלשוק יש נטייה לנוע לכיוונים שונים ואם נוכל לחזות את הכיוון העתידי (על פי העבר)
לפני שהוא מתממש ע”י כלים טכניים נוכל “להוציא” כסף מהשוק אל הכיס שלנו. לכן ניתן לומר שהרעיון מאחרי הניתוח הטכני הוא שבאמצעות הגרפים וכלים טכניים נוספים נוכל לחזות כיוונים עתידיים ולפעול בהתאם.
הערת ביניים: ישנם רבים אשר סוחרים ללא ניתוח טכני כלל ועושים זאת די בהצלחה וישנם רבים שמתבססים רק על ניתוח טכני ועושים זאת גם בהצלחה. ישנם רבים משני הסוגים שגם לא מצליחים.
לפני השיטה יש לדעת שהגורם החשוב ביותר להצלחה או אי הצלחה זה האישיות מאחרי המסחר- אתם!!

פרטים אודות מחבר המאמר:

מר עודד שובל– סוחר, כותב ספרים ומנחה סדנאות בשוק המט”ח

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/43563/ישנם-שתי-גישות-עיקריות-לניתוח-שוק-המטבעות

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן