חיפוש

כמה עולה יהלום? גורמים הקובעים את עלות היהלומים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

יהלום הוא סמל לאהבה, מחויבות והוא ניחן ביופי על-זמני, כאמור היהלום הוא אבן החן היקרה והיוקרתית ביותר בעולם, ויש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על מחירו. אז איך תדעו מהו מחיר הוגן ליהלום שאתם רוצים? ולמה כדאי לשים לב בעת בחירת האבן האידיאלית לתכשיט שלכם, בין אם מדובר בטבעת אירוסין, מתנה או תכשיט יהלום מיוחד עבור עצמכם? כל התשובות לשאלות -בהמשך.

למרבה המזל, קביעת ערכו של יהלום קלה יותר ממה שאתם חושבים. יצרנו מדריך קל למעקב שיעזור לכם להבין את עולם היהלומים בקלות. החל מלמידה על הגורמים המשפיעים על עלות היהלום ועד לבחירת האבן המושלמת, המדריך כאן יבטיח שתקבלו החלטה מושכלת להשקעה הנוצצת.

כאשר רוצים לקנות יהלום, חשוב להבין את הגורמים השונים הקובעים את עלותו. הבנה זו תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ולבחור את היהלום המתאים ביותר לצורך ולתקציב העומד לרשותכם. המשתנים העיקריים המשפיעים על מחיר היהלום הם משקל הקראט שלו, איכות החיתוך, דרגת הצבע, דרגת הניקיון וההסמכה.

המדריך המלא לבחירת היהלום המושלם

נשאלת השאלה, כמה עולה יהלום , ומהו התקציב שלכם לתכשיט? בעת בחירת היהלום המושלם, גורמים שונים נכנסים לתמונה וקובעים את המחיר. כדי לקבל החלטה מושכלת, עקבו אחר המדריך המקיף הזה שמכסה כל היבט בתהליך בחירת היהלומים.

קביעת תקציב ליהלום

השלב הראשון בבחירת יהלום הוא קביעת תקציב. זה יעזור לכם לקבוע אילו איכויות יהלומים ולצמצם את הבחירה שלכם ליהלומים שמתאימים לטווח המחירים שלכם.

בחירת צורת יהלום

יהלומים מגיעים בצורות רבות, כאשר צורות נפוצות הן חיתוך עגול, ריבוע – נסיכה, אובל, מרקיז, אגס, כרית, אמרלד ולב. לכל צורה יש את היופי הייחודי שלה ותתפלאו לגלות שצורת היהלום משפיעה על מחירו בשל סיבות שונות.

בחירת החיתוך הנכון

איכות החיתוך משפיעה ישירות על היופי והברק של היהלום. יהלום מלוטש היטב מחזיר אור ביעילות, ומעניק לאבן חיות וניצוץ בולטים. לקבלת היהלום היפה ביותר, אל תוותרו על חיתוך וליטוש באיכות גבוהה, אך כמובן במסגרת התקציב.

חשיבות הפרופורציות של היהלום

הפרופורציות של היהלום יכולות להשפיע באופן משמעותי על יופיו וערכו. העריכו את אחוזי השולחן (שטח הפנים של היהלום מכונה ‘שולחן’), אחוזי העומק, זוויות הכתר והפביליון כדי להבטיח שהפרופורציות של היהלום יהיו הרמוניות, והאבן תראה כמה שיותר בוהקת ומנצנצת.

בחירת ציון צבע ובהירות

דרגות צבע היהלום נעות בין D (חסר צבע) ל-Z (צהוב בהיר או חום). בחר ציון צבע שישתלב יפה עם צבע הזהב של התכשיט. כמו כן, דרגות בהירות נעות בין ללא רבב – לרמות עכירות ולהתייחסות לפגמים פנימיים וחיצוניים. בחרו דרגת ניקיון בהתאם למראה הכללי של היהלום ולתקציב שלכם.

קניית יהלומים עם תעודות

רכישת יהלום המגיע עם הסמכה מכובדת מבטיחה את האיכות, משקל הקראט ומפרטים אחרים של האבן. הסמכה מארגונים כמו GIA או AGS מעניקה לכם שקט נפשי ומהווה ערובה לערך היהלום.

קרדיט לתמונות FREEPIK

עוד באותו נושא

מחפשים אפיק השקעה נדלני כדאי באזור המרכז? כדאי לכם לשקול השקעה במגדלים בתל אביב. רוצים לדעת למה? קבל 4 סיבות

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

להשארת פרטים

דילוג לתוכן