חיפוש

מה עושים עם תואר בכלכלה ומנהל עסקים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בקרב צעירים ובקרב מועמדים בגיל מבוגר יותר ללימודי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים היא מה הם יכולים לעשות עם התואר בסיום הלימודים. מאחר שזהו מסלול לימודים תובעני ומאתגר חשוב להבין מראש למי זה מתאים, מה לומדים ומהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי המסלול. אז, מה באמת אפשר לעשות עם התואר היוקרתי בכלכלה ומנהל עסקים? בואו נתחיל!

רקע כללי

עסקים ותאגידים מניעים את הכלכלה העולמית, במיוחד כיום כאשר העולם הפך לכפר גלובלי. כדי לנהל עסק גדול ומצליח חייבים לרכוש ידע תיאורטי וכלים מקצועיים, לכן רבים מעוניינים ללמוד כלכלה ומנהל עסקים . הלימודים נועדו להכשיר את הבוגרים למגוון תפקידי מפתח בתחומי הכלכלה, הפיננסים, שוק ההון וניהול עסקים, ובסיום הלימודים הם יכולים לעבוד כשכירים או כעצמאים.

מאחר שהמציאות הכלכלית והעסקית משתנה באופן מהיר ותדיר, חייבים לרכוש ידע עדכני, לפתח מיומנויות ייחודיות ולהתמקצע בתחומים ייעודיים כמו יזמות, מימון, שיווק, סייבר ועוד. במסגרת הלימודים רוכשים ידע מעמיק ומקיף בתחומי הכלכלה וניהול עסקים, וכך הבוגרים זוכים ליתרון משמעותי בשוק העבודה ובעולם האקדמי, ובנוסף הם יכולים לעצב את פני הכלכלה הגלובלית והמקומית וליהנות מקריירה מעניינת, מתגלמת ומשגשגת.

למי זה מתאים?

התואר בכלכלה ומנהל עסקים מתאים לכל אדם (גבר או אישה) המעוניין לעבוד בתפקידי ניהול שונים בעסקים, בתאגידים מובילים ובחברות מובילות במגזר הציבורי או הפרטי. זהו תואר אקדמי מבוקש בקרב כל מי שחולם על הקמת עסק חדש או מיזם טכנולוגי. כלומר, הלימודים מתאימים לכל אדם ששואף לפתח קריירה מאתגרת בתחומי הכלכלה ועולם העסקים, ליזמים, ולכל מי שמעוניין להקים עסק עצמאי או מיזם טכנולוגי.

כדי לעסוק בניהול, ביזמות ובהקמת מיזמים, בין היתר מיזמים טכנולוגיים, חייבים להכיר את עולמות המימון, חשבונאות, שיווק (בדגש על שיווק דיגיטלי), משאבי אנוש, טכנולוגיות חדשניות ויזמות. אלו תחומים הנלמדים במסגרת התואר הראשון בכלכלה ומנהל עסקים.

מה לומדים?

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מתקיימת בשני מסלולים עיקריים – מסלול לימודי חד חוגי ומסלול לימודים דו חוגי. הסטודנטים לומדים קורסי חובה ובסיס, קורסי בחירה, קורסי העשרה וארגז כלים, והלימודים מתקיימים במשך שלוש שנים.

מסלול הלימודים כולל קורסים כמו מבוא לכלכלה מיקרו, מבוא לכלכה מאקרו, מתמטיקה לכלכלנים, יסודות החשבונאות, סטטיסטיקה, יסודות השיווק, יסודות המימון, תורת המחירים, שיטות מחקר, SPSS, ניהול וניתוח מאגרי מידע, יזמות וחדשנות, יישומי אקונומטריקה, דיני עסקים בישראל, תמחיר, מבוא לחקר ביצועים, מדיניות עסקית ועוד.

בנוסף לזאת, הסטודנטים לומדים קורסי בחירה בכלכלה ובמנהל עסקים כמו יזמות עסקית, מנהיגות, מחשבה כלכלית, ממשל תאגידי ועוד. בשנה השלישית ללימודים יש להגיש סמינריונים במנהל עסקים ובכלכלה, בכפוף, לתוכנית הלימודים באוניברסיטה.

במה אפשר לעבוד?

התואר היוקרתי בכלכלה ומנהל עסקים הוא תואר פותח דלתות המאפשר לבוגרים שפע של אפשרויות תעסוקה, הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי. בין היתר, בוגרי המסלול יכולים להשתלב בתפקידי ניהול שונים במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ציבוריות מובילות, שוק ההון, תעשיות שונות, הייטק, חברות מובילות, תאגידי ענק, עסקים פרטיים, חברות בינלאומיות, ובנוסף הם יכולים לעסוק ביזמות ולהקים ולנהל עסק עצמאי.

מה היתרונות ללימודי כלכלה ומנהל עסקים למי שרוצה להיות עצמאי?

הלימודים לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מעניקים יתרונות חשובים ורבים לכל מי שרוצה להיות עצמאי או לעסק ביזמות. היתרונות הינם:

  • ידע מעמיק בתחומי הכלכלה, שוק ההון, פיננסים, עסקים, ניהול ויזמות.
  • כלים עדכניים לניהול עסק עצמאי מצליח.
  • ידע עדכני, כלים ופיתוח מיומנויות בתחומי השיווק הדיגיטלי, יזמות עסקית וטכנולוגית וכו’.

קרדיט לתמונות PIXABAY

עוד באותו נושא

מחפשים אפיק השקעה נדלני כדאי באזור המרכז? כדאי לכם לשקול השקעה במגדלים בתל אביב. רוצים לדעת למה? קבל 4 סיבות

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

להשארת פרטים

דילוג לתוכן