תיק השקעות לטווח ארוך – הטיפים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

נכתב על ידי בנקרייט bankrate
איכות הסביבה תהיה הדבר האקוטי ביותר? מחיר הנפט יצנח כי ימצא תחליף זול יותר? בעוד 20 או 25 שנה מהיום סין תהיה מעצמת על? אם כך, באיזה מניות כדאי לנו להשקיע את הכסף שלנו?

התחזיות הללו צפויות להתממש או שאולי לא, בכל מקרה כאשר מדובר בתיק השקעות לטווח ארוך, לנסות ולחזות מגמות עתידיות הנו הכלל הראשון בבנייתו.

בתיק השקעות לטווח ארוך, לשינויים הצפויים בטווח הקצר יש משמעות פחותה ביותר עליו.

תחזית לגבי מגמות עתידיות –
אחת מהמגמות הן עלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי. זוהי מגמה שמתרחשת כבר היום והיא תלך ותגבר עם השנים. משמעות הדבר היא אוכלוסיית צרכנים גדולה בגיל השלישי. בהתחשב בכך רצוי לחפש מניות של חברות אשר פונות למגזר זה.

כדאי לבחון השקעה במדינות יציבות מבחינה פוליטית ועם שיעור צמיחה גבוה של האוכלוסיה. צמיחה גבוהה של האוכלוסיה משמעותה פוטנציאל ביקושים גבוה. פוטנציאל זה גדול וטוב יותר ככל שמדינה משגשגת יותר.

מגמות נוספות הן העליה המתמשכת ברמת הטכנולוגיה שתלך ותגבר. עיסוק סביב נושא האנרגיה ותחליפי אנרגיה.

לתחזיות אלו צריך להוסיף קצת ראיית הנולד בעניין המגמה הכלכלית – פוליטית. האם ארצות הברית עדיין תהיה מעצמת על? האם תהיה זו סין? כמו שחוזים מיני אנליסטים ואולי בכלל ידן של המדינות האיסלאמיות תהיה על העליונה.

אנליסטים ותחזיות –
חשוב לזכור שככל שטווח הזמן להשקעה עולה כך גדל גם חוסר הודאות הן עבור משקיע מן השורה והן עבור מנהלי השקעות מקצועיים. לא פעם אנליסטים טעו ב- 360 מעלות בתחזיות שלהם, ופעמים רבות משקיעים פשוטים השכילו להשקיע במניה הנכונה.

שינויים והתאמות –
תיק לטווח ארוך לא צריך להיות מושפע ממגמות קצרות טווח, אולם, חייב לבצע לאורך הדרך את השינויים הנחוצים אם במכירת מניות שהתגלו כסוס עייף שהולך לפרוש מהמרוץ ואם ברכישת מניות חדשות של חברות שלא היו קיימות בעבר. כדי לקבל מעט פרופורציה, קוראים שקראו כתבה מעין זו לפני שני עשורים קראו אותה בעיתון המודפס כי אינטרנט עדיין לא היה וגם מה זה מכשיר סלולרי הם עדיין לא ידעו.

במהלך מחזורי העסקים של גאות ושפל המתרחשים בשוק, יש בכל עשור, סקטור מתחזק ומוביל לעומת סקטור נחלש. חשוב לתפוס את העיתוי המתאים לצאת מהסקטור שנחלש ולאתר את הסקטור הבא שיוביל את השוק.

מכשירי השקעה חדשים –
התחרות הגוברת בשוק מייצרת מכשירי השקעה חדשניים ואטרקטיביים ,לכן רצוי לעדכן את תיק ההשקעות בהתאם.

תעודת סל או קרן נאמנות –
מטרתה של קרן נאמנות היא תשואה מקסימלית אולם ההיסטוריה מלמדת שמנהלי הקרנות אינם מצליחים להכות את המדד. אם החלטתם ללכת על תעודת סל חשוב לדעת לבחור את המדד המתאים.

להיות עקבי –
בהשקעה לטווחים ארוכים יש לבחון את השינויים בפרקי זמן ארוכים ולא את התשואה החודשית ,היות ותמיד עלולה להיות סטיות בטווח הקצר. אם אתם מאמינים בניתוח שלכם הישארו לאורך זמן באפיק שבחרתם.

אתר בנקרייט הינו פורטל צרכנות פיננסית המוביל בישראל, המספק מידע השוואתי לגבי מוצרים הפיננסים כגון: הלוואות,משכנתא, ניהול תיקים,פקדונות שקליים,ביטוח,קרנות נאמנות,קופות גמל,פנסיה וכדומה. האתר מספק מגוון רחב של מאמרים מקצועיים, מדריכים, שאלות נפוצות, פורומים וכדומה.
http://www.bankrate.co.il

מקור המאמר: מאמרים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן