אג”חים: מודל מבחני לחץ חדשים פותח בישראל על ידי סיגמא קלאריטי

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

סיגמא – קלאריטי והאסטרטג הראשי שלה דוד בוטבול, פיתחו מודל תמחור ומבחני לחץ ייחודי ובלעדי, התומך בבניית פורטפוליו אג״ח לפידיון עם רמת העדכניות המירבית . המודל מתבסס על כמה מרכיבים שאינם קיימים כיום בשוק ההשקעות:

  1. איתור האג״חים המעניינים בשוק באמצעות תימחור האיגרת ביחס למרווח שבו היא נסחרת מעל אג”ח ממשלתית מקבילה לעומת המרווח שבו אנו חושבים שהיא צריכה להיסחר, בהינתן רמת הסיכון של הסידרה עצמה ולאחר מכן בחירת הסדרות בעלות המרווח האטרקטיבי בלבד
  2. הפעלת מודל מתמטי המחולל כמה אלפי סיטואציות של ״מבחני לחץ״  תחת תרחישים המעמידים תאגידים במצבי קיצון ועוקבים אחרי יכולתם לעמוד בהם , מייצרים הסתברות לחדלות פירעון בכל אחת מהשנים בהם נסחרת הסידרה ועוד. על פי מבחנים אלה, מתקבל מודל דירוג פנימי לאג”חים, על פיו ניתן להגיע למסקנה מה יהיה מצב התאגיד לטוב או לרע  בכל אחת מהשנים בהן נסחרת האגרת ועשוי להיות שונה מהדירוג הקיים של סוכנויות הדירוג.
  3. נוסף למודל “מבחני הלחץ”, שהנו כמותי ומתמטי, נבנה מודל איכותי של החברות. במודל זה, נבחנת איכות ההנהלה, החוזקות, ההזדמנויות, האיומים והחולשות של החברה. המסקנות של הניתוח האיכותי משפיעות גם הן על החלטת ההשקעה.

מסיגמא קלאריטי נמסר כי : “כך מתקבל ניתוח איכותי עדכני ודינמי של החברה ואגרות החוב שלה, המאפשר לבחור במדיוק את תמהיל תיק ההשקעות.  זאת, בתוספת מעקב שוטף באמצעות המודל, ניתן לשנות את תוכנית ההשקעה בהתאם”.

 

 

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן