איך מצמצמים סיכונים בהשקעות בשוק ההון כחלק מניהול תיקי השקעות חכם ?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

אין ספק שהשקעה בשוק ההון נחשבת כיום לאחד מהאפיקים המבטיחים ביותר כדי להבטיח צמיחה פיננסית. רבים בוחרים בסוגי נכסים אלו כאמצעי מינוף לחסכונות שלהם ועם הייעוץ הנכון ואורך רוח, הפוטנציאל הוא בהחלט יפה. עם זאת, כמו כל דבר בחיים, גם אפיק השקעות זה אינו חף מסיכונים. כדי לקבל החלטות השקעה מושכלות, עלינו להבין לעומק את סוגי הסיכונים הקשורים להשקעות בשוק ההון, להעריך את רמות הסיכון הקיימות ולחקור אסטרטגיות לניהול והפחתת סיכונים אלו באמצעות ניהול השקעות נכון.

במאמר זה נסקור מספר אמצעי גידור סיכונים שכדאי ליישם בניהול תיק ההשקעות.

סוגי הסיכונים הקיימים בניהול תיקי השקעות

את הסיכונים הטמונים בשוק ההון ניתן לחלק לכמה סוגים עיקריים:

  • סיכוני שוק: תנודות שוק, שינויים בשיעורי הריבית, שערי החליפין והאינפלציה ואירועים גיאופוליטיים ותעשייתיים בעלי משמעות כלכלית יכולים לגרום לשווי ההשקעות לעלות ולרדת. סיכון זה טמון בכל ההשקעות וללא ספק אחד מהמאתגרים ביותר לניבוי ובקרה.
  • סיכוני אשראי: קיים סיכון פוטנציאלי כי מנפיקי אג”ח או לווים לא יוכלו לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלהם, דבר שעלול לפגוע באופן ניכר בערכי ניירות הערך.
  • סיכונים הקשורים לנזילות: אפיקי השקעות שאינם נזילים תמיד טומנים בחובם את הסיכון כי גם אם נזהה גורמים הפוגעים בערך ההשקעה, לא נוכל למכור במהירות ולהמיר אותם למזומנים.

כיצד ניתן להעריך את רמות הסיכון?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות לפני קבלת החלטות השקעה, הוא לבחון את שיעורי הסיכון של ההשקעה הרלוונטית. שיעור הסיכון תלוי בגורמים רבים כמו עמידות אפיק ההשקעה בפני תנודות השוק, ותק והנגישות למידע אודות המדדים המשפיעים על ההשקעה.

כמו כן, במסגרת ניהול תיקי השקעות מתבצע זיהוי צרכים אישיים בהתאם לאופי המשקיע, כמו יעדי ההשקעה ומטרות החיסכון וזאת כדי להבטיח שכל בחירה, בסבירות גבוהה תהיה שווה את הסיכון במסגרת הזמנים המוגדרים.

כיצד מנהלים סיכונים בשוק ההון בתבונה?

לאורך השנים, זיהו מומחים פיננסיים מספר אסטרטגיות עיקריות המאפשרות לצמצם את הסיכונים בתיק ההשקעות.

גיוון

אחת האסטרטגיות היעילות ביותר להפחתת סיכונים היא פיזור תיק ההשקעות שלך על מגוון נכסים. על ידי פיזור השקעות בין סוגי נכסים שונים, תעשיות ואזורים גיאוגרפיים, אנו נמנעים מלשים את כל הביצים בסל אחד וגם אם השקעה אחת מושפעת מתנודות, השקעות אחרות מאזנות השפעות אלו.

מעקב שוטף

חשוב לעקוב מקרוב אחר ביצועי התיק שלך ולבצע התאמות לפי הצורך. איזון מחדש מעת לעת מבטיח שהתיק שלך תמיד יישר קו עם היעדים והצרכים שלך.

לאזן בין שיעורי תשואה לסיכונים

יש לערוך תחשיב מתמיד בין שני הגורמים הללו ולוודא שהתשואה המובטחת אכן שווה בעינינו את שיעור הסיכון הנוכחי.

להסתייע במומחים

בעלי מקצוע מוסמכים בעלי ניסיון רב שנים בשוק ההון יוכלו לסייע לך לפתח אסטרטגיות חכמות ומותאמות אישית לניהול חכם של תיק ההשקעות שלך וצמצום סיכונים.

 

קרדיט לתמונות PIXABAY

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן