בנק ישראל מפרסם דו”ח לגבי שוק האשראי

בנק ישראל מפרסם דו"ח לגבי שוק האשראי

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

הוועדה לבחינת התחרות בשוק האשראי של בנק ישראל, פרסמה דו”ח המסיק כי חלה התקדמות משמעותית בצמצום חסמים לתחרות. עפ”י הודעת הבנק, הדוח נובע באופן עיקרי מכמה גורמים “עיקר הדגש בדוח הינו בניתוח התמורות בתחרות בחודשים שעד להתפשטות נגיף הקורונה ואילו התמורות בתחרות בראי הקורונה נותחו בפרק נפרד.”

ההתקדמות כוללת בראש את עלייתו ההדרגתית לאוויר של הבנק הדיגיטלי תוך שימוש בלשכת שירותי המחשוב, וכן מתן אפשרות לביצוע פעולות נוספות אונליין (הן בהתקשרות עם גופים בנקאיים והן עם ספקי אשראי חוץ בנקאיים וביניהן גופים מוסדרים).

עם זאת, יישום צעדים מהותיים מתעכב, ובפרט, עדיין לא נקבעה הסדרה לעניין שימוש במידע פיננסי מקוון (חוק הבנקאות הפתוחה). הסדרה זו מקודמת במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2021-2022 והיא צפויה לשפר משמעותית את יכולת ההשוואה של לקוחות בין מוצרים וספקים פיננסים שונים. כמו כן, טרם הושלמה האהסדרה של נתוני שירותי תשלום ושל שירותי ייזום תשלומים, אך בהתאם להחלטת ממשלה תזכירי חוק בנושא צפויים להתפרסם להערות הציבור עד לסוף שנת 2021.

במקביל, ישנם תהליכים שצפויים להיות מושלמים בקרוב – כגון פרויקט המעבר מבנק לבנק אשר צפוי להיות מושלם  עד לסוף 2021.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן