גיימסטופ – הקרב הראשון במלחמת הדורות בוולסטריט

גיימסטופ - הקרב הראשון במלחמת הדורות בוולסטריט

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

בשבוע שעבר החוללה סערה (אמנם קצרה), סביב מניה שעד לא מזמן היתה כמעט אנונימית לחלוטין, מניית “גיימטופ” לכאורה מניית חברת משחקים אנונימית, אך דור צעיר של סוחרים החליט להזניק אותה קדימה וליצור מהומה. מה שקרה מאז יצר אצנם מהומה קלה שניסו להצניע בתקשורת, אך כנראה יריית הפתיחה בקרב הדורות של סוחרי המניות.

למה נבחרה דווקא מניית גיימסטופ ומה האמירה  מאחורי המהלך?

מניית גיימספוט נבחרה ע”י המון סוחרים צעירים אשר מבצעים את המחסר בסכומים קטנים יחיסת ע”י אפליקציות. כיום כאשר הכל נגיש לכולם בכף היד, גם מסחר בבורסה יכול להתבצע ללא מתווכים ע”י כל מי שרק חפץ בכך ואפילו החל מדולר אחד.

אך  ביחד כולם מתאחדים לכח אחד גדול, כח אשר גרם גם “לכרישים הגדולים” בוולסטריט להציע. הדור הצעיר קרא תיגר על הדור הישן והממוסד שכביכול קובע את הכללים, ובחר מניות שבהם מושקעים כמה שיותר שורטים. ומשם הרשת התחילה לפעוול…

שורט – זהו בעצם הימור על כך שהמניה תרד, וכאשר נפתחות המון אופציות על מניה מסויימת, היא כביכול חשופה. מה שעשו הדור הצעיר זה להפיץ את השמועה באינטרנט, באתרים כמו REDDIT וללכת כנגד כל “התחזיות” של “אנטליסטים” מעונבים.

נקודת המוצא היתה היא: שמניה תלויה בעיקר על מה שמדברים עליה, ולא על הערך שהחברה מייצרת (מה שנכון במידה מסויימת), וכאשר כח קניה גדול, אפילו של המוני יחידים, מצליח להשוות עצמו  ואף להתעלות מול כח הקניה של גופים ממסדיים – הוא יכול להציב אותם בבעיה.

קרב הדורות בבורסה עולה שלב

גיימסטופ אנמם “תיקנה” את עצמה, אך המסר הועבר – הספקולטיביות של מניות (שתמיד היתה קיימת) כבר לא נקבעת ע”י מעונבי הבורסה, ישנו דור חדש צעיר ובועט עם אמירה, קחו את זה כפרוייקט גיוס המונים, להעביר כסף מאחד לשני – רק שכאן התגייסו המונים כדי להעביר כסף מדור לדור.

מתי התחילה מניית גייסטופ לרדת? בדיוק ביום שבו תקשורת המיינסטרים התחילה לפרסם על כך. כל הבאזז התחיל ברשתות החברתיות, מה שנקרא “מניה  מתחת לראדר”. וברגע שזה מגיע לתקשורת הממוסדת – כבר מאוחר מידי.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן