דצמבר הוא החודש האולטימטיבי לסוחרי יום

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: אייל כרמי

מדדי המניות מדשדשים בעצבנות בין הורדת דירוג ליוון לבין נתוני מאקרו חיוביים ונראה כי החודש יענה לאפיון הסטטיסטי. הסוחרים מנצלים בתוך המסחר את התנודות החיוביות והשליליות בשביל לקנות נמוך ולמכור גבוה וההפך. האחרים מדמיינים את קריסת המדדים או את המשך התנועה העולה ומפסידים כסף למיעוט הסוחרים שמאחורי הקלעים.

הרבה סוחרי יום מזהים שתקופות מסויימות המסחר “הולך” טוב ובתקופה אחרת המסחר משתבש.

בתקופות שהמדדים מדשדשים “השיטות” עובדות. בתקופה שהשוק מאוד מגמתי הרבה יותר קשה לסחור או צריך להיות סוחר מקצועי בשביל לסחור ולהרוויח.

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו ממשיכים לאותת כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה בצמיחה והמיתון מאחוריה.

ניתן לראות כי גרעון הסחר צומצם ל- 33 מיליארד דולר ולא במקרה, אשראי הצרכנים הצטמצם שוב ב- 3.5 מיליארד דולר כאשר המכירות הקמעוניות עלו מעל המצופה. ניתן להסיק כי שיעור המלאי עדיין גבוה ולכן אין צפי לאינפלציה שתתפרץ בזמן הקרוב. השבוע הפד יעדכן את שיעור הריבית והצפי הוא לריבית ללא שינוי. נתוני האבטלה עדיין גבוהים ושיפור בנתונים יהיה הטריגר להעלאות ריבית בשנה הבאה. הנתונים החיוביים והריבית הנמוכה הם בסיס חזק להמשך העליות במדדים.

ניתוח שוק המניות

שוק המניות נבלם בחודש דצמבר כאשר הלחץ על המדדים גבוה בעיקר ברמות השיא. ניתן להבחין כי בכל פעם שהמדדים מגיעים לשיא הקודם הסוחרים מורידים את המחירים – הדשדוש בעיצומו. מצד שני, אין לשוק המניות הרבה סיבות לרדת. משבר ביוון… רחוק מהשוק האמריקאי.

ביום שישי, חברת דירוג אשראי ציינה כי נכון להיום אין שינוי בדירוג אג”ח ממשלתי אמריקאי ולפחות עד לשנת 2013. שוק המניות נשם לרווחה (האירועים שיתרחשו בשנת 2013 יהיו מאוד משמעותיים לשוק המניות)

הדשדוש בשוק המניות נמשך בתחום צר כאשר סקטור הבנקים מושך למטה וסקטור הטכנולוגיה מושך למעלה. הדשדוש הוא פתח לתנועה חדה כאשר הצפי הוא לעלייה לקראת סוף דצמבר ותחילת ינואר. רק תנועה חדה למטה תחסל את הסיכוי להמשך העליות לתוך השנה החדשה וכניסה לתיקון.

ניתוח שוק האג”ח

עקום התשואות נעשה תלול יותר כאשר התשואות על האג”ח הבינוניים והארוכים עלו עקב חשש מהורדת דירוג. שוק האג”ח הקצר מצביע על כך שהריבית לא תעלה בזמן הקרוב, עובדה המזרימה הון חדש לשוק המניות באופן עקבי. סה”כ שוק האג”ח חיובי לשוק המניות ואין צפי לשינוי בזמן הקרוב.

ניתוח שוק החוזים עתידיים והמט”ח

השבוע יפקעו החוזים לדצמבר, אופציות על מניות, מדדים וחוזים. הפקיעה המרובעת תמיד מלווה בהרבה אקשן וכנראה שביום שישי יהיה מעניין בבורסה. הסוחרים כבר מתרכזים בחוזים למרץ 2010 כאשר הסנטימנט דיי שלילי פרט לחוזה על נאסד”ק 100.

מדד ה- VIX מדשדש בעצבנות כאשר הסטיות בשוק האופציות מנסות להעריך את כיוון שוק המניות. סטיית התקן של ה- S&P 500 נושקת ל- 14% ומצביעה על שוק מניות הנסחר ברמות – גבוהות. ה- IV נסחר ב- 21% ומצביע על חששות מתיקון בשוק יורד. ה- SKEW עדיין שלילי למרות הגל העולה ונראה כי ביטוח נרכש בשוק האופציות ובעיקר באופציות מחוץ לכסף.

שוק הסחורות רעד השבוע כאשר בסקירה הקודמת ציינתי את הזהב שהוא ספקולטיבי. הסחורה ירדה מהשיא על עבר קו המגמה ומאפשרת כניסה נוחה למשקיעים ולסוחרים.

נתוני המאקרו והמשבר ביוון חיזק את הדולר אשר גרם לחולשה בשוק הסחורות ובעיקר במטבעות האירופאיים. היורו מתאים לשורט וכניסה בוצעה ב- 1.47 יורו/דולר.(פורסם בפורום המכללה)

המלצות חברת דירוג אשראי חיזקה גם כן את הדולר ונראה כי הדולר הופך בחזרה ולאט לעוגן בתיק ההשקעות כאשר משקיעים וסוחרים מתחילים לאסוף ברמות נמוכות.

סיכום

הדשדוש לקראת סיום כאשר ההכרעה בשווקים תגיע אחרי הפקיעה בסוף השבוע. לאחר הפקיעה תנועה תתקבל והיא תהיה אמינה. התחזית לחודש ינואר עדיין חיובית אך יש להיות ערניים לשינוי מומנטום.

הסיכון בשוק המניות גבוה. יש הרבה סימנים מקדימים כי שוק המניות בשל לתיקון יורד:

  1. סטיית תקן נמוכה.
  2. המטבעות הארופאיים חלשים.
  3. הדולר מתחזק ומאותת על איסוף.
  4. שוק אופציות מגלם עלייה בסטיית התקן בעיקר באופציות PUT OTM.
  5. שוק המניות בדק את התמיכה ומתקשה לפרוץ שיא חדש.
  6. מומנטום נמוך/חלש בשוק המניות.

חשוב להפנים כי שוק המניות מתחיל להראות סימני עייפות והסוחרים האגרסיבים מתחילים לבנות את התיקון בשווקים.

מניות מעניינות להשקעה/מסחר

ההודעה של אי שינוי דירוג אג”ח אמריקאי והתחזקות הדולר הקפיצו מספר מניות רדומות. המניות הם FRE ו- FNM. שתי המניות הולאמו ע”י ממשלת ארה”ב והן מושפעות באופן ישיר וחד משמעי משינוי דירוג האג”ח. את FNM אני מחזיק עוד מתחילת השנה עם תשואה סבירה. אולם הפעם נראה כי התנועה העולה תתחדש. ניתן ליצור חשיפה חכמה בעלות נמוכה ובמינוף ע”י אופציות CALL בתוך הכסף בעלות של בין 30$ – 10$ לאופציה לפקיעה בינואר 2010. רכישה של אופציות בעלות של 100$ יכולה להיות משמעותית מאוד בהמשך עליות לעומת הפסד כספי נמוך. בנוסף האופציות הן ITM כך שאם נהיה מעוניינים תמיד נכל להמיר את האופציות למניות ולהמשיך עם ההשקעה מעבר לינואר 2010.

מניה נוספת שהיא מעניינת אותי ואני לא מחזיק אותה היא JPM. המחיר המניה ירד לרמה נוחה ורק איתות קטן של שינוי מגמה והיא נכנסת לתיק. לעקוב.

פרטים אודות מחבר המאמר:

סוחר עצמאי בניירות ערך זרים וישראלים.

מנהל תיקים ומייעץ פיננסי ללא רישיון כמותר בחוק.

מאמן סוחרים בניירות ערך זרים וישראלים.

מפעיל תוכנית האימון:

!Trade Safe – תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מרצה בסדנאות ובקורסים למסחר בניירות ערך לצורך הכנסה נוספת.

מפעיל שירות איתותים לבורסות ארה”ב בשיתוף חברת טלנירי.

כותב סקירות מאקרו כלכליות וניתוחים טכניים.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/57708/דצמבר-החודש-לסוחרי-יום

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן