האם יש עוד מקום לעליות במניות הגז אחרי שניו מד אנרג’י זינקה בכ-40% ביומיים?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

BP וחברת האנרגיה ADNOC מאבו דאבי ירכשו 50% מהשותפות ניו־מד אנרג’י (לשעבר דלק קידוחים) לפי שווי המהווה פרמיה של כמעט 70% על מחיר השוק • המרוויחים הגדולים מהמכירה: מחזיקי יחידות ההשתתפות של ניו-מד שיקבלו 6.5 מיליארד שקל, והיתרה תזרום לקבוצת דלק שתמשיך להחזיק במחצית השותפות • מנכ”ל ניו־מד: “הבאנו את מסי לשחק בבית”ר ירושלים”

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוסאסדת קידוח ”לוויתן” / צילום: אלבטרוס

ניו־מד, בניהולו של יוסי אבו, דיווחה כי קיבלה מכתב הצעה אינדיקטיבית לא מחייבת משתי חברות האנרגיה הבינלאומיות, לרכישה במזומן של כל יחידות ההשתתפות של השותפות המוחזקות בידי הציבור (45%), וכן־5% מיחידות ההשתתפות המוחזקות על ידי קבוצת דלק , כך שלאחר השלמת העסקה יחזיקו BP ו־ADNOC ב־50% מהבעלות בניו־מד (בחלקים שווים ביניהן), וקבוצת דלק ב־50%. אם תושלם העסקה, תהפוך ניו־מד אנרג’י לחברה פרטית.

 

המרוויחים הגדולים מהעסקה צפויים להיות מחזיקי יחידות ההשתתפות (יה”ש) של ניו־מד מקרב הציבור, שיקבלו בעסקה כ־6.3 מיליארד שקל. יה”ש ניו מד טסה בעקבות הדיווח אתמול (ג’) בכ־37% ומשקפת לשותפות שווי של 11.7 מיליארד שקל, לאחר תשואה שלילית של 18% בשנה האחרונה. מניית קבוצת דלק, שתמכור יחידות בכ־700 מיליון שקל, זינקה ב־17%, אך גם לאחריה היא רושמת תשואה שנתית שלילית של כ-10%.

ADNOC, חברת הנפט הלאומית של אבו דאבי, אינה השחקן הראשון מהמפרץ הפרסי שמכניסה ניו־מד לישראל. בספטמבר 2021 מכרה ניו־מד את חלקה במאגר הגז תמר (בהתאם להוראות מתווה הגז) לידי חברת מובדאלה פטרוליום, גם היא מאבו דאבי, בתמורה לכמיליארד דולר.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן