האם כדאי לקנות דירות ב-2023?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

הבנת שוק הנדל”ן הישראלי על מגמותיו המתפתחות ומאפייניו הייחודיים, דורשת עין חדה ונקודת מבט מושכלת. קונים פוטנציאליים רבים ב-2023 שואלים: האם כדאי להשקיע בדירה השנה? הסיבות לכך רבות וחלק מהן לא היו קיימות לפני שנה-שנה וחצי. עליית ריבית הפריים והמס שחל על רכישת דירה שניה הם רק חלק מהסיבות שבגללן השאלה הזאת נשאלת לעיתים יותר ויותר קרובות. גורמים כאלה מגבילים את היכולת לממן רכישת דירות והופכים את הרעיון של רכישתן לפחות אטרקטיבי בעיני חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה, הן כשזה מגיע למשקיעים והן כשזה מגיע למשפחות שרוצות לקנות דירה למגורים.

גורמים שמשפיעים על מחירי הדירות

אחד הגורמים המשפיעים על שוק הנדל”ן, בעיקר בהקשר של מחירי הדירות, הוא מגמת העיור המתמשכת. במהלך השנים האחרונות, חלק ניכר מהאוכלוסייה נמשך לעבר המוקדים העירוניים העיקריים. ההגירה הזאת הביאה לביקוש מוגבר לדירות במיוחד בערים הגדולות. הביקוש הזה גרם לעליה במחירי הדירות במרכזים העירוניים שנמצאים במרכז הארץ. עם זאת, לא הכל קשור לערים הגדולות. ממשלת ישראל פעלה באופן יזום והציגה יוזמות לטיפוח פרוייקטי דיור באזורי פריפריה. מטרת הצעדים האלה היא להשפיע על שיקולי הדעת של אנשים שמתלבטים בין רכישת דירה במרכז הארץ לבין רכישת דירה באזורי הפריפריה לטובת הבחירה לרכוש דירה בפריפריה. מי שעשה קורס במסגרת לימודי יועץ משכנתאות מבין שגם הסיכויים לממן דירה שנמצאת בפריפריה גבוהים יותר עבור אלה שלא בטוחים האם הם יוכלו לקנות דירה במרכזים עירוניים גדולים ומבוקשים מאוד.

 

תחזית כלכלית ורמת האמון בשוק

 

גם הנוף הכלכלי הרחב יותר משחק תפקיד מרכזי בעיצוב שוק הנדל”ן. המגמות האחרונות מצביעות על מומנטום חיובי בכלכלה העולמית, מה שמגביר תמיד את האמון בקרב המשקיעים. האמון הזה מקבל חיזוק נוסף בצורת פרויקטים של פיתוח תשתיות מתמשכים שפזורים באזורים שונים בישראל. מבחינה היסטורית, לפרויקטים כאלה צפוי להיות אפקט מדורג, שיוביל לעלייה בערכי הנכסים באזורים הסמוכים לאזורים האלה. מצד שני, נאיבי להתעלם מהעובדה שתנאי הריביות על משכנתאות הופכים את הרעיון של קניית דירה למגורים או להשקעה לפחות אטרקטיבי ממה שהוא היה בתקופה שבה ריבית הפריים הייתה 0.1% בלבד, לפני כשנה. כמובן שהעובדה שהאוכלוסיה של ישראל ממשיכה לגדול בקצב גבוה מעלה את הביקוש לדירות חדשות כל הזמן, אבל זוגות צעירים רבים בארץ מתקשים כיום לחסוך הון ראשוני לדירה וכתוצאה מזה ממשיכים לגור בשכירות במשך הרבה יותר שנים ממה שהוריהם היו נאלצים לגור בשכירות לפני שניים-שלושה עשורים. גם הפחד לא להיות מסוגלים לעמוד בהחזרי המשכנתא החודשיים הופך את הרעיון של חיים בשכירות וביצוע השקעות באפיקים עם רף כניסה נמוך יותר מזה של הון ראשוני לרכישת דירה בישראל לרלוונטיים יותר עבור האוכלוסיות הנ”ל.

לסיכום

 

בסופו של דבר, ההחלטה להשקיע בדירה או בכל סוג אחר של אפיק השקעה, תלויה בשילוב של מצב פיננסי אישי, מגמות צפויות של התפתחות שוק הנדל”ן והמוכנות להתחייב לתקופה ארוכה של כיסוי המשכנתא. במידה ואתם מרגישים שמצד אחד יש לכם את היכולת לממן רכישה של דירה בישראל, אבל מצד שני אתם לא בטוחים שזאת האופציה שהכי תואמת את השאיפות והמטרות שלכם, כדאי להתייעץ עם מומחים שיוכלו לעזור לכם להחליט האם קניה של דירה בשנת 2023 היא באמת כדאית עבורכם.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן