האם תם עידן הטראמפיזם? ולמה זה מדאיג את המוסדיים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

חבר מושבעים גדול במדינת ניו יורק החליט להגיש כתב אישום נגד נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ. כתב האישום הוגש בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אך סעיפי האישום חסויים בשלב זה.

ה-4 באפריל 2023 ייזכר כתאריך היסטורי בתולדות אמריקה, בו הנשיא ה-45 של ארה״ב יועמד לדין, ויזכה בתואר הלא מחמיא לנשיא הראשון שהואשם בפלילים ויתייצב בעוד 48 שעות למשפט שיטלטל את ארה״ב והעולם כולו.

ב-2016, כחודש לפני הבחירות הכלליות בארה”ב, דניאלס יצרה קשר עם חברת עיתונות אמריקאית והציעה למכור לה הוכחות לרומן שהתרחש בינה לבין הנשיא לשעבר טראמפ ב-2006.

לפני שהסיפור פורסם, מייקל כהן, עורך דינו דאז של טראמפ, שילם לדניאלס 130 אלף דולר דמי שתיקה. בעוד שהתשלום עצמו אינו עבירה פלילית, טראמפ החזיר לעורך הדין את הסכום ששולם, ורשם את התשלום כ”הוצאות משפטיות” במסגרת רישום המס. לפי התביעה, הסיווג של התשלום כהוצאה משפטית היא זיוף רישומים עסקיים, ובמדינת ניו יורק, מדובר בעבירה פלילית.

בנוסף, ייתכן כי התביעה תטען כי טראמפ עבר על חוקי הבחירות, מכיוון שהניסיון להסתיר את התשלום לדניאלס הגיע מתוך רצון להסתיר מהמצביעים את הרומן. הטעיית בוחרים – אם התביעה תבחר להאשים את טראמפ בכך – היא פשע מדרגה יותר חמורה.

עם זאת, לא ברור כיצד התביעה תסתיים. ניסיונות עבר להאשים פוליטיקאים בארה”ב בטשטוש הקו בין הוצאות אישיות והוצאות קמפיין הבחירות הסתיימו בכישלון.

החשש כעת הוא שאם טראמפ ייעצר, יפרצו הפגנות ומהומות מצד תומכיו. בימים האחרונים פרסם טראמפ ברשתות החברתיות קריאה למחאת ענק ואמר: “אנחנו לא יכולים לאפשר את זה יותר, הם הורגים את את האומה בזמן שאנחנו מסתכלים מהצד”, מה שיביא לחוסר יציבות במדדים הבולטים דאו ג’ונס, נאסדק וה-sap 500.

המוסדיים שלא ראו בעין יפה את תפקודו של ביידן שבקול ענות חלושה לא הצליח להרתיע את ולדימיר פוטין מפלישה לאוקראינה ובלחימה שציינו לה שנה לפני כחודש, המוסדיים שחשבו שטראמפ, המתמודד לנשיאות והווינר הנצחי הוא שזה שיוכל לפוטין ויביא את השקט לשוק המניות הגלובאלי עד שהגיע הכתב אישום נגד טראמפ וטרף את הקלפים.
המועמד לו נשאו את עיניו בתקווה שיצליח להביא יציבות לשוק המניות בארה״ב לעוד 4 שנים, מה שכנראה לא יקרה. במקרה של הרשעה אנו צופים עוד תקופה של שוק מניות תנודתי בצל המלחמה באוקראינה ומדיניות הבנק הפדרלי. כל זה עלול להביא את המשקיעים להעביר את הכספים להשקעה בדולר, בזהב ובאג״ח ממשלתי כחלופה לשוק המניות.

 

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם לרבות ניירות ערך, יחידות השתתפות בקרנות נאמנות ו/או כל נכס פיננסי אחר.

 

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן