ההגרלות החדשות של המחיר למשתכן

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

עליית הריביות, ההתייקרויות  בשוק הנדל”ן והאינפלציה שנדמה שאינה עוצרת, השפיעו גם על פרויקט הנדל”ן המדובר והמבוקש ביותר- מחיר למשתכן. בעבר הלא רחוק, זוכי פרויקטים של מחיר למשתכן או דירה בהנחה זכו בדירות חדשות במחירים נמוכים יחסית לשוק. לשם הדוגמא:

מחיר דירת חמישה חדרים בראש העין עמד על כ- 1.3 מיליון ₪.

מחיר דירת ארבעה חדרים בראשון לציון עמד על כ- 1.4 מיליון ₪

מחיר דירת שלושה חדרים ברמלה עמד על כ- 700 אלף ₪.

מחירים סבירים בהחלט שאפשרו לזוגות לרכוש אותם עם הון עצמי ומשכנתא שניתן לעמוד בה. היום, באזורים המבוקשים, המחיר של דירת שלושה חדרים טיפס והגיע לכ- 1.3 מיליון ₪, מחיר של דירת חמישה חדרים זינק לכ-2.3 מיליון ₪ ודירות ארבעה חדרים כמעט וירדו לגמרי מהמפרט. מדובר בעלייה גדולה ומשמעותית של המחירים בזמן קצר, עם השפעה משמעותית על היכולת של הרוכשים ליהנות מהזכייה.

כאשר מחיר הדירה הינו מעל 1.8 מיליון ₪, על הלווים להגיע עם הון עצמי של 25% מערך הדירה בפועל כלומר- מעל לחצי מיליון ₪ הון עצמי. למרות ההון העצמי הגבוה עדיין נשארת משכנתא גבוהה של 1.8 מיליון ₪. החזר חודשי מוערך למשכנתא שכזו בתמהיל סביר מבחינת יציבות ומעט סיכונים, לתקופה של כ-30 שנה עומד על בין 9,600-9,900 ₪ בחודש. על מנת להחזיר סכום זה מדי חודש בחודשו על הזוג להביא הביתה משכורת נטו העומדת על סכום משותף של פי 3, כלומר- 30 אלף ₪ בממוצע. כמה זוגות צעירים היום גם חסכו מעל חצי מיליון ₪ הון עצמי וגם משתכרים משכורת נטו של כ-30 אלף ₪?

במצב שכזה חשוב מאוד להבין את המשמעות של הזכייה בפרויקט ולתכנן קדימה. יש לנתח את הנתונים לפני בחירת הדירה ולהגיע לפגישה עם הקבלן מוכנים עם המידע והחישובים. חשוב לנהל ולגדר את הסיכונים ולהבין מה המשמעות במידה שהריביות עוד תעלנה ו/או מדד תשומות הבניה ישתנה, בתקופה עד לקבלת המפתח ולהבין אם יש יכולת ורצון לעזרה מצד ההורים במידת הצורך.

על מנת לשמר את ההטבה שניתנת לכם במחיר למשתכן חשוב להבין גם את גבולות התשלום ואת הצרכים הפיננסים שלכם.  גם אם בעתיד שווי הדירה יעלה מאוד ותרוויחו במכירת הדירה, בתקופה הנוכחית  עדיין עליכם להיות ערוכים בהתאם כדי שתוכלו לעמוד בעלויות העסקה,  וגם להמשיך להתקיים ביום יום.

ליאת טל, מומחית למשכנתאות www.toptarget2018.com

 

תמונות: PEXELS

 

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן