הסקירה השבועית: “מדד הפחד” ירד ב-8% במרץ, והצרכן האמריקאי מתחיל להרגיש את עליית הריבית

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

להלן סקירת המסחר השבועית של דיויד בנימינוב, מנהל השקעות ב- Global X:

השבוע יתפרסם דו”ח התעסוקה, “מדד הפחד” ירד ב-8% במרץ, והצרכן האמריקאי מתחיל להרגיש את עליית הריבית

נראה כי המשבר במגזר הבנקאות שכך במידת מה והוביל לירידה בתחזית לגובה הריבית הסופית של הפד, דבר שמיטיב עם שוק המניות. לפי שעה הציפייה היא כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי או יבצע העלאה של רבע אחוז בישיבתו הבאה. ככל שציפיות הריבית יהיו נמוכות יותר, כך התיאבון לסיכון בשוק המניות יהיה גדול יותר והמשקיעים יטו להעדיף מניות צמיחה על פני מניות ערך.

בחודש מרץ מדד ה-VIX ירד ב-8% ומדד ה-S&P500 עלה ב-3%. לרוב ישנה קורלציה הפוכה בין מדד הפחד למדדי המניות. אי-הוודאות בשוק יורדת, מאחר שהנתונים הכלכליים מתחילים לשקף תמונה ברורה יותר שמאפשרת למשקיעים לקבל החלטות יותר מוצקות.

הפרסום המרכזי השבוע יהיה דו”ח התעסוקה, אשר יתפרסם בשישי. סביר להניח שנראה נתון נמוך יותר מהדו”ח הקודם, שהצביע על תוספת של 311 אלף משרות בפברואר. לפי ההערכה בשוק, הדו”ח יצביע על תוספת של 225 אלף משרות במרץ. יהיה זה מפתיע אם גם הדו”ח השבוע יהיה גבוה מהתחזיות, וזאת לאור תמונת המצב שעלתה מנתוני התמ”ג והאינפלציה שפורסמו בשבוע שעבר. הגידול המתון בצריכה הפרטית וברמת השכר מעיד כי הצעדים שנוקט הפד מתחילים לתת את אותותיהם על הכלכלה.

בשבוע שעבר, מדד ה-PCE (מחירי ההוצאה הצרכנית) הצביע על הזיקה העדינה בין אינפלציה, הכנסה והכנסה פנויה, וזאת בשעה שחלה האטה בקצב הגידול בשכר. מדד הליבה של ה-PCE הצביע על עלייה חודשית מתונה של 0.3% ועלייה שנתית של 4.6%, מעט נמוך מהצפי ל-4.7% ועדות נוספות להתנתנות האינפלציה. המדד הראשי רשם עלייה חודשית של 0.3% ושנתית של 5.0%, כאשר סעיף האנרגיה רושם ירידה של 0.4%. השכר האישי עלה ב-0.3% וההכנסה הפנויה עלתה ב-0.5%. העלייה המתונה הזו התבטאה גם בזהירות של הצרכן, שהגדיל את הוצאותיו הצרכניות ב-0.5% בלבד.

הדבר השתקף גם בדו”ח התמ”ג, שתוקן שוב כלפי מטה לצמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי. הצריכה הפרטית תוקנה מ-1.4% ל-1.0%, בעיקר על רקע ירידה בהוצאה של משקי הבית על שירותים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן