כיצד לבחור בית השקעות?

אם אתם מרגישים שהכסף שלכם לא מנוהל וסתם יושב לו בבנק, כנראה שאתם צריכים בית השקעות שיעזור לכם להניב ממנו תשואות. בתי השקעות בישראל בד"כ ירכיבו לכם תיק שעשוי מלא מעט מכשירים פיננסיים (כליםשאמורים לייצר לכם כסף), כאשר הפופולארי שבהם בקרב גורמים מוסדיים הינה קרן נאמנות או קרן השתלמות. מהי קרן השתלמות? קרן נאמנות היא סוג של מוצר השקעה שבו כספים של משקיעים רבים נאגרים למוצר השקעה. לאחר מכן הקרן מתמקדת את השימוש בנכסים אלה בהשקעה בקבוצת נכסים כדי להגיע למטרות ההשקעה של הקרן. ישנם סוגים רבים ושונים של קרנות נאמנות. עבור חלק מהמשקיעים, המרחב העצום הזה של מוצרים זמינים עשוי להיראות מרתיע במקצת. אך זהו האיזן בין כח של קבוצה לבין כח של יחיד. זיהוי מטרות והערכת סיכונים לפני שאתם משקיעים בקרן כלשהי, עליכם קודם לזהות את מטרותיכם להשקעה. האם רווחי ההון האובייקטיביים שלכם לטווח ארוך, או שההכנסה השוטפת חשובה יותר? האם הכסף ישמש לתשלום הוצאות מכללה או למימון פרישה שנמצאת במרחק עשרות שנים? כדאי גם לשקול סובלנות אישית לסיכונים. האם אתה יכול לקבל שינויים דרמטיים בערך התיק? או, האם השקעה שמרנית יותר מתאימה יותר? הסיכון והתשואה הינם פרופורציונליים ישירות, לכן עליך לאזן בין הרצון שלך להחזר לבין היכולת שלך לסבול סיכונים. לבסוף, יש להתייחס לאופק הזמן הרצוי. כמה זמן תרצה להחזיק את ההשקעה? האם אתה צופה חששות נזילות בעתיד הקרוב? לקרנות הנאמנות יש דמי מכירה, וזה יכול לקחת ביס גדול מהתשואה שלך בטווח הקצר. כדי לצמצם את ההשפעה של חיובים אלה, אופק השקעות של חמש שנים ויותר הוא סביר. ניהול פסיבי את מול ניהול אקטיבי עליך להגדיר אם אתה רוצה קרן נאמנות המנוהלת באופן פעיל או פסיבי. בקרנות המנוהלות באופן פעיל ישנם מנהלי תיקים המחליטים לגבי ניירות הערך ונכסים עליהם לכלול בקרן. המנהלים עורכים מחקר רב על נכסים ומתחשבים במגזרים, יסודות החברה, מגמות כלכליות וגורמי מאקרו כלכליים בעת קבלת החלטות השקעה. גודל קרן ההשקעה וכח הקניה שלה אכן, כמו בכל דבר,גם כח הקניה מהווה משקל, קרן שמנהל 300 מיליארד דולר, לא תקבל תנאים כמו קרן שמנהלת 100 מיליארד דולר, וכך הלאה והלאה. קרנות יכולות גם להשקיע בחוזים עתידיים הון עתק כאשר הן מאפשרות לחברות מסויימות להתפתח בתקווה שעפ"י אנליזות התפתחות השקעותיהם בתחברה תניב רווח יפה בעתיד. ככל שתוכל תהשקיע יותר כסף, כך תוכל להשיג תנאים הרבה יותר טובים.

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

אם אתם מרגישים שהכסף שלכם לא מנוהל וסתם יושב לו בבנק, כנראה שאתם צריכים בית השקעות שיעזור לכם להניב ממנו תשואות. בתי השקעות בישראל בד”כ ירכיבו לכם תיק שעשוי מלא מעט מכשירים פיננסיים (כליםשאמורים לייצר לכם כסף), כאשר הפופולארי שבהם בקרב גורמים מוסדיים הינה קרן נאמנות או קרן השתלמות.

מהי קרן השתלמות?

קרן נאמנות היא סוג של מוצר השקעה שבו כספים של משקיעים רבים נאגרים למוצר השקעה. לאחר מכן הקרן מתמקדת את השימוש בנכסים אלה בהשקעה בקבוצת נכסים כדי להגיע למטרות ההשקעה של הקרן. ישנם סוגים רבים ושונים של קרנות נאמנות. עבור חלק מהמשקיעים, המרחב העצום הזה של מוצרים זמינים עשוי להיראות מרתיע במקצת. אך זהו האיזן בין כח של קבוצה לבין כח של יחיד.

זיהוי מטרות והערכת סיכונים

לפני שאתם משקיעים בקרן כלשהי, עליכם קודם לזהות את מטרותיכם להשקעה. האם רווחי ההון האובייקטיביים שלכם לטווח ארוך, או שההכנסה השוטפת חשובה יותר? האם הכסף ישמש לתשלום הוצאות מכללה או למימון פרישה שנמצאת במרחק עשרות שנים?

כדאי גם לשקול סובלנות אישית לסיכונים. האם אתה יכול לקבל שינויים דרמטיים בערך התיק? או, האם השקעה שמרנית יותר מתאימה יותר? הסיכון והתשואה הינם פרופורציונליים ישירות, לכן עליך לאזן בין הרצון שלך להחזר לבין היכולת שלך לסבול סיכונים.

לבסוף, יש להתייחס לאופק הזמן הרצוי. כמה זמן תרצה להחזיק את ההשקעה? האם אתה צופה חששות נזילות בעתיד הקרוב? לקרנות הנאמנות יש דמי מכירה, וזה יכול לקחת ביס גדול מהתשואה שלך בטווח הקצר. כדי לצמצם את ההשפעה של חיובים אלה, אופק השקעות של חמש שנים ויותר הוא סביר.


ניהול פסיבי את מול ניהול אקטיבי

עליך להגדיר אם אתה רוצה קרן נאמנות המנוהלת באופן פעיל או פסיבי.

בקרנות המנוהלות באופן פעיל ישנם מנהלי תיקים המחליטים לגבי ניירות הערך ונכסים עליהם לכלול בקרן. המנהלים עורכים מחקר רב על נכסים ומתחשבים במגזרים, יסודות החברה, מגמות כלכליות וגורמי מאקרו כלכליים בעת קבלת החלטות השקעה.

גודל קרן ההשקעה וכח הקניה שלה

אכן, כמו בכל דבר,גם כח הקניה מהווה משקל, קרן שמנהל 300 מיליארד דולר, לא תקבל תנאים כמו קרן שמנהלת 100 מיליארד דולר, וכך הלאה והלאה. קרנות יכולות גם להשקיע בחוזים עתידיים הון עתק כאשר הן מאפשרות לחברות מסויימות להתפתח בתקווה שעפ”י אנליזות התפתחות השקעותיהם בתחברה תניב רווח יפה בעתיד.

ככל שתוכל תהשקיע יותר כסף, כך תוכל להשיג תנאים הרבה יותר טובים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן