לא כל הנוצץ זהב – האם להשקיע בזהב, אחרי זינוק של 46% בשנה?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

כל הסיבות להשקיע באופציות Call על מחיר הזהב – וכל הסיבות להשקיע דווקא באופציות  Put

העולם הכלכלי תלוי על בלימה – עם הורדות דירוג והסדרי חוב למדינות מובילות, עם ימים של צניחות דרמטיות בבורסות, עם אופק שהולך ונעשה יותר ויותר קודר. בטווח הקצר נדמה שכל הנכסים יורדים, ושאין כרגע במה להשקיע, למעט אופציות דיגיטליות שמהן אפשר להרוויח גם בירידות. דווקא בזמן הזה יש נכס אחד שרשם עלייה של 46% ב-12 החודשים האחרונים, מתוכם 26% מתחילת 2011 ו-12% בחודש האחרון (שבו צנחו המדדים המובילים בוול-סטריט ביותר מ-8%). הנכס הזה הוא הזהב.

אם נסתכל על המגמות ארוכות הטווח, הזהב הגיע בזמן האחרון לנקודת רתיחה: לפני 10 שנים נסחרה אונקיית זהב במחיר של 300 דולר בלבד, ועלייה איטית עד לאמצע 2005 הביאה את אותה אונקיה להתקרב ל-500 דולר. בתקופה הזו המסחר בזהב לא רשם עליה גדולה. נסיקה מרשימה הביאה את הזהב לעבור את ה-700 דולר לאונקיה בתחילת 2006, רק בשביל להתייצב חזרה באזור ה-600 דולר לאונקיה. גל חדש של עליות הגיע לנקודת רתיחה של 1,000 דולר לאונקיה בתחילת 2008, ואז תקופה של מסחר דרמטי הכולל ירידות אל מתחת לרף ה-800 דולר וחזרה ל-1,000 דולר בתוך חודשים בודדים.

בקיץ של 2009 חצה שוב הזהב את רף ה-1,000 דולר – והפעם שלט על מנת לרדת. מאז ועד היום נמצא הזהב במגמת עלייה כמעט-רצופה , עם מעט מאוד הפסקות לנשימה. אך הנסיקה הדרמטית האחרונה החלה בתחילת יולי: אונקיית זהב ירדה אז לשפל רגעי של מתחת ל-1,500 דולר, ומאז טיפסה בצורה דרמטית עד לשיא מדהים של 1,817.60 דולר, במהלך יום המסחר של ה-11 באוגוסט. מאז הספיק הזהב להצטנן מעט, אך כעת הוא שוב חוזר לעלות: אמש, ה-16 באוגוסט, רשם הזהב עלייה של 27 דולר או 1.5%, בדרך למחיר סגירה של 1,785 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות Comex בניו-יורק.

מה מניע את המגמה? האם היא תימשך? מה אומרים האנליסטים, וחשוב מכך – מה אומרים המשקיעים הכבדים? ריכזנו עבורכם את התשובות לשאלות.

מה מתדלק את העליות בזהב?

הזהב הוא סחורה שאוהבת מיתון ואוהבת אינפלציה, ובתקופה אחרונה אין לנו מחסור מחששות לשניהם. כאשר האופק הכלכלי הולך ונעשה קודר יותר, משקיעים ברחבי העולם עוברים למה שנתפס כ”מקום מפלט” ו”נכס בטוח”. וכאשר גם ערך הכסף בסכנה, אגרות חוב ממשלתיות לא מספקות “מקום מפלט” שכזה, ויותר משקיעים עוברים לזהב ולמתכות יקרות. צריך גם לזכור אלמנט נוסף: מחיר הזהב נקבע בדולרים, וכל עוד הדולר המשיך לרדת למול מטבעות מובילים אחרים היה הגיון בירידת הדולר גם למול הסחורות. עדיין צריך לחכות ולראות האם הזהב יאט את הנסיקה אם הדולר באמת ישנה כיוון ויתחיל להתחזק לאורך זמן למול היורו והין.

אז אם כך, העליות הולכות להימשך?

זו שאלת מיליון הדולר, ומי שיענה עליה יוכל להרוויח את הזדמנות חייו. אנחנו נסתפק בלהזהיר שלא כולם תמימי דעים לגבי המשך העליות: דו”ח מיוחד שפרסמו באחרונה האנליסטים של הבנק האמריקני וולס פארגו מזהיר כי הזהב הפך ל”בועה שמחכה להתפוצץ”. בוולס פארגו מציינים כי מחיר הזהב הנוכחי משקף כבר עכשיו תמונה מאוד קודרת לגבי העתיד הכלכלי בתקופה הקרובה: “יכול להיות סיכון משמעותי בזהב, ברגע שייעלם הפחד מפני סוף העולם”, אמר כותב הדו”ח בראיון לסוכנויות הידיעות. עם זאת, אם חדשות כלכליות שליליות (הורדות דירוג, הסדרי חוב חדשים באירופה, סימני מיתון חדשים) ימשיכו לנחות על השווקים, אין ספק ששמן חדש יישפך על מדורת מחירי הזהב.

ומה בינתיים עושים המשקיעים הגדולים?

גם בין המיליארדרים הכבדים והמשקיעים הגדולים יש דעות לכאן ולכאן. מדיווח שמסרה אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בזהב לרשות ניירות הערך האמריקנית (ה-SEC) עולה שהמיליארדר היהודי ג’ורג’ סורוס הפחית משמעותית את אחזקותיו בתחום, בעוד המיליארדר ג’ון פולסון ממשיך להמר על עליות נוספות. בין המשקיעים הכבדים באמת בזהב נמצאות כמובן גם מדינות: במהלך יולי הגדילו דרום-קוריאה, קזחסטאן ותאילנד את יתרות הזהב שלהן ב-2.6 טריליון דולר, ובכך הצטרפו לרוסיה ומקסיקו שהגדילו את יתרות הזהב שלהן מוקדם יותר השנה. יש לא מעט משקיעים שבוחרים במסחר בזהב באופציות דיגיטליות ומרוויחים תשואה גבוהה, גם מירידות.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן