למה משכנתא הפוכה היא הפתרון הרלוונטי לתקופה הנוכחית?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

משכנתא הפוכה, ייעוץ משכנתא, משכנתא לגיל השלישי, משכנתא פנסיונית – סביר להניח שנתקלתם ולא פעם במושג הזה אך לא הבנתם לעומק במה מדובר ואיך זה יכול לעזור לכם, בגיל השלישי. המושג ‘משכנתא’ אצל רוב האנשים מתקשר לרכישה של בית ראשון, אך המושג ‘משכנתא’ הפוכה מתייחס לשימוש בבית שבבעלותכם כביטחון להלוואה. במילים פשוטות- במקום לקבל כסף בכדי לרכוש נכס, תעזרו בנכס שבר יש לכם בכדי לקבל כסף.  ענת יעקבי יועצת משכנתאות מבית ‘מאני- בדרך הנכונה יעוץ משכנתאות’ עושה לכם סדר וגם מסבירה למה זה הפתרון הפיננסי שמתאים לתקופה.

מה זו משכנתא הפוכה ולמי היא מתאימה?

משכנתא הפוכה הינה משכנתא שניתן לקחת על חשבון נכס קיים, כאשר הנכס נשאר בבעלות הלווים והם יכולים להמשיך להתגורר בו או להשכיר אותו ובמקביל הם מקבלים סכום מזומן לכל מטרה. כלומר, אם בעלי הנכס עברו את גיל ה-60 ויש להם נכס בבעלותם ורשום על שמם בטאבו והשווי שלו הוא מעל למיליון ₪- הם יכולים להשתמש בנכס בכדי לקבל הלוואה בתנאים המתאימים לאוכלוסיית היעד.

במשכנתא הפוכה קיימים שלושה מסלולים המאפשרים גמישות מרבית:

מסלול הלוואה ‘בלון מלא’- כאשר אין החזרים חודשיים כלל.

מסלול הלוואה ‘בלון חלקי’- בו משלמים מדי חודש רק את סכום הריבית

מסלול הלוואה ‘שפיצר’ בו משלמים מדי חודש את תשלום הקרן פלוס הריבית

המשכנתא אינה מוגבלת מבחינת זמן וכל עוד בני הזווג הלווים בחיים אין צורך לפרוע אותה, ורק לאחר ששני בני הזוג הולכים לעולמם, על היורשים לפרוע את סכום ההלוואה בדרך בה יבחרו בטווח של שנה, כך שלא נשאר פה חוב עתידי.

מדוע מדובר בפתרון הפיננסי המתאים ביותר לתקופה?

בשנה האחרונה הריבית עלתה 9 פעמים וכפועל יוצא גם ריבית הפריים, דבר שהשפיע כמעט על כל המשכנתאות וההלוואות הפעילות. למרבית האנשים, גם בגיל השלישי, עדיין יש משכנתא על הבית שלהם שהם טרם סיימו לשלם ו/או הלוואה פעילה. בני שישים פלוס של היום הם לא בני שישים של פעם, הם ממשיכים לטייל, ליהנות ולבלות- ואין סיבה שלא, וזו אחת מהסיבות ש’משכנתא הפוכה’ הפכה להיות כל כך מבוקשת בקרב אותה אוכלוסייה.

משכנתא הפוכה היא הלוואה לכל מטרה ולכן הלווים יכולים לסייע לילדים שלהם ברכישת דירה, לפרוע את המשכנתא הקיימת שלהם, לעבור לדיור מוגן, לצאת לטיול ארוך או כל מטרה אחרת שיראו לנכון.

המשכנתא מתאימה ללקוחות אלה שמעוניינים בהלוואה נוחה בכדי לסייע לילדים שלהם לרכוש דירה או להגשים את החלומות שלהם. כלומר- גם אם עדיין יש משכנתא על הבית בו אתם מתגוררים וגם אם יש לכם כמה וכמה תוכניות- אתם יכולים להגשים אותם על ידי לקיחת הלוואה כנגד הנכס שלכם, בתנאים נוחים ובפריסת תשלומים מותאמת, ולהמשיך להתגורר בבית.

אם לפני פחות מעשור היו שחקנים מעטים בשוק אשר הציעו את האופציה, הביקוש של בני הגיל השלישי להמשיך ברמת חיים גבוהה או לנצל את העשורים הקרובים עד תום הגדיל את ההיצע וכיום רוב הגופים הפיננסיים מציעים את האפשרות של לקיחת ‘משכנתא הפוכה’.

מכיוון שמדובר בהלוואה לכל דבר ועניין מומלץ לקחת ייעוץ וליווי מקצועי מבחירת סוג המשכנתא ולאורך כל חיי המשכנתא, בראייה מתמדת של הצרכים והרצונות של הלווים ובהתאמת המשכנתא אליהם.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן