מבוא לעולם ה-DevOps: שימור האיכות והפרסום האוטומטי של התוכנה

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

בעולם פיתוח התוכנה, עולם מתקדם של שיתוף ידע וכלים מסתנן במהירות. תהליכי הפיתוח והפרסום הפשוטים אינם מספיקים לספק את המהירות והאיכות הנדרשות בעידן הטכנולוגי. כאן נכנסת לתמונה הגישה המתקדמת שנקראת “DevOps”.

מהו DevOps?

DevOps הוא שילוב של שני מונחים – “פיתוח” (Development) ו-“תפעול” (Operations). במילים פשוטות, DevOps הוא האופן שבו פיתוח התוכנה ותפעולה משתלבים באופן משולב ומסונכרן, על מנת לספק יכולת פרסום תוכנה מהירה ובטוחה.

 שימור האיכות: אחד מיסודות DevOps הוא התחייבות לאיכות גבוהה של התוכנה. כל פעם ששינוי קוד נעשה, בדיקות מגוונות יכולות לרוץ אוטומטית. זה כולל בדיקות יחידה, בדיקות עליונות, בדיקות עשייה ועוד. בהקפצה אוטומטית של בדיקות, הפיתוחים יכולים לזהות בעיות פוטנציאליות בכדי שיהיו מוסרים ומסודרים עוד במהלך הפיתוח.

בעבר, פיתוח תוכנה היה תהליך מורכב הדורש המון זמן ומאמץ. בכדי לוודא שהתוכנה מגיעה לתקן גבוה ושהיא פועלת כמו שצריך, היה צורך לבדוק את הקוד באופן ידני ולשנותו על פי הממצאים. בגלל התהליך הארוך והמורכב, לעיתים רבות הפרסום של התוכנה היה פוגע בזמן ובאיכות.

כאשר מייבאים את DevOps לתהליך הפיתוח, הגישה השתנתה לחלוטין. כל פעם ששינוי קוד מתבצע, בדיקות אוטומטיות מופעלות באופן אוטומטי. אלו יכולות לכלול בדיקות יחידה, בדיקות עליונות, בדיקות עשייה ועוד. התוצאות של הבדיקות מעבירות את הקוד לשלב הבא אך ורק אם הן עוברות בהצלחה. זה נקרא “בדיקות ממסך” או “בדיקות שימור איכות”.

מהו היתרון?

בדיקות אוטומטיות מאפשרות זיהוי מהיר של בעיות ותקלות. זה משמר את איכותו הגבוהה של הקוד, מונעת מצבים שבהם שגיאות הופכות לשגיאות מורכבות, וכמובן, מסייעת במניעת חזרה לשלבים קודמים שבהם התקלות כבר תוקנו. בנוסף, הבדיקות האוטומטיות גם תורמות לזיהוי מהיר יותר של בעיות באופן כללי, מה שמאפשר התערבות מהירה יותר ותיקון של התקלות.

פרסום תוכנה אוטומטי: בעבר, פרסום תוכנה היה תהליך מורכב ועשוי לגרום לשגיאות כשהוא נעשה ידנית. ב-DevOps, פרסום התוכנה הוא תהליך אוטומטי. כל פעם ששינוי נעשה והבדיקות עוברות בהצלחה, התוכנה עולה לשרתי הפקודה (Production Servers) אוטומטית ומוכנה לשימוש. זה יכול לחסוך זמן, להקטין סיכוי לטעויות אנושיות ולספק תוצאות מהירות.

קרדיט לתמונה Freepik

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן