מדריך לבניית תיק השקעות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

בניית תיק השקעות באופן עצמאי, היא אפשרית יותר ויותר אנשים עושים זאת. כיום יש לכם באינטרנט את כל הידע שדרוש לכם על מנת לבנות את תיק ההשקעות, בצורה חכמה ונטולת סיכון. לפני שאתם מתחילים לבנות תיק השקעות כדאי לפעול על פי הצעדים הבאים.

צעד ראשון – בצעו תחקיר

תיק השקעות מורכב מן הסתם מהשקעות, לפני קביעת מטרת ההשקעות חשוב שתבצעו תחקיר המתחלק לשניים. בשלב הראשון של התחקיר, תבדקו מהו ההון העצמי שעומד ברשותכם על מנת לבצע את ההשקעה. כדי לקבוע את ההון העצמי שלכם, אתם צריכים לחשב כמה כסף מזומן עומד לרשותכם, אתם צריכים לחשב את סכום הכסף שיש לכם בבורסה (אם יש כזה), כמה כסף יש לנו בחסכונות הפנסיה שלנו, כמה כסף יש לנו בחסכונות הרגילים שלנו בבנק ומה שווי הנכסים שברשותנו, כמו: מכונית, יאכטה, דירות, מחסם, חנות ועוד, בחישוב יש להוסיף את ההון של בן או בת הזוג כמובן. אחרי שחישבתם את כל הסכום של ההון העמי שלכם, אתם יכולים להחליט איזה סכום אתם מוכנים להוציא בשביל בניית תיק ההשקעות שלכם. בשלב השני של התחקיר, אחרי שקבעתם פחות או יותר איזה סכום אתם מוכנים להשקיע, אתם צריכים לבצע תחקיר לגבי סוג ההשקעות הרלוונטי בשבילכם. השקעות שיעניקו לכם את הרווח הנאה, בסכום אותו אתם מוכנים להשקיע ובלי יותר מידי סיכונים. תחקיר זה דומה לתחקירים שאתם עושים לפני קניה של מוצר גדול כמו בית או מוצר קטן כמו דשא סינטטי.

צעד שני – תקבעו מטרות השקעה ורף סיכון

אחרי שלב התחקירים, הגיע הזמן לקבוע את מטרות ההשקעה. בדיוק כמו שאתם נרשמים לחדר כושר וקובעים תוכנית אימונים, על מנת להגיע אל המטרות אליהן אתם שואפים, כך גם אם תיק ההשקעות אתם צריכים לקבוע מטרות השקעה ויעדים, על מנת שתהיה לכם תוכנית ברורה ומדויקת לגבי מכלול הדברים שאתם צריכים לעשות, כדי להגשים את שאיפתכם ולמצות את הפוטנציאל של תיק ההשקעות. במהלך קביעת המטרות אתם שואלים את עצמכם אם אתם רוצים להשקיע בתיק ההשקעות עבור הפנסיה או עבור הילדים שלכם? האם אתם רוצים להשקיע את הכסף כדי לקנות דירה, שהיא בפני עצמה מקור השקעה ומקור הכנסה? ובנוסף לכך כדאי שתחליטו אם אתם מעוניינים לבצע השקעה שהיא לטווח קצר או ארוך. במהלך קביעת המטרות אתם חייבים להחליט, מה גובה הסיכון שאותו אתם מוכנים לקחת במהלך ההשקעה, על מנת שתוכלו לשים לעמכם גבולות ולדעת מתי לפרוש. בנוסף לכך רף הסיכון, יעזור לכם לבנות את סוג תיק ההשקעות שלכם. לדוגמא תיק השקעות נטול סיכונים לרוב כולל תכניות חיסכון רגילות עם ריבית קבועה, לעומת זאת תיק השקעות “מסוכן”, כולל מניות ושלל אופציות בעלי סיכון להפסיד אך מד שני גם להרוויח והמון. בכל שלב, כדאי לכם להתייעץ עם יועץ השקעות מומחה, על מנת להבטיח את השקעתכם.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן