מהו פורקס וקצת נתונים על שוק הפורקס

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

פורקס הוא הוא בעצם קיצור של המושג הלועזי foreign exchange, אשר מתייחס לשוק בין לאומי שבו מחליפים בין מטבעות בשערים שונים. שוק הפורס הוא השוק הכלכלי הגדול ביותר בעולם, אשר בו לוקחים חלק כ-1.9 טריליון אנשים והחלפות ביום- פי שלוש מהכמות הממוצעת של השווקים בארה”ב כולה. בניגוד לשווקים אחרים, שוק הפורקס לא קיים במקום פיזי כלשהו, אלא הוא שוק “וירטואלי”. הוא פועל בעזרת רשת של בנקים, איגודים, ואנשים פרטיים המחליפים אחד עם השני סוגי מטבעות. עובדה זו מאפשר לשוק הפורקס לפעול 24 שעות רצוף!

במקור, הדרך היחידה להשיג גישה לשוק הפורס היה באמצעות בנקים שהחליפו כמויות גדולות של שערי מטבע לצרכים מסחריים ולצורך השקעות שונות. אך עם הזמן, כמות המסחר גדלה, במיוחד מאז 1971 אז כבר אפשר להחליף בצורה חופשית בין מטבעות שונים. כיום, אנשים מכל הסוגים משתמשים בשוק הפורס לצורך מסחר, שירותים, עסקאות, ועוד.

הסחר בשוק
המסחר העיקרי בשוק הפורקס מבוסס על כך שאדם או גוף קונים מטבע מסויים, ומוכרים אותו בצורה שתניב להם רווחים. הדרך לעשות זאת היא לעקוב כל הזמן אחר השערים המשתנים, ולזהות את הרגעים הנכונים לעשות צעד מסחרי כלשהו. הזיהוי נעשה על פי משתנים ונוסחאות שונות, אולם בסופו של דבר מבוסס ברובו על ספקולציות. כמובן שספקלוציות אלו הן ספקולציות מבוססות, אולם הן בהחלט מכילות בתוכן את הסיכון הטמון בספקלוציה.

הדרך הקלה ביותר לאדם פרטי לסחור בשוק הפורקס היא בעזרת אתרי האינטרנט השונים. המטבעות מופיעים בצמדים, כאשר המטבע הראשון שווה תמיד ליחידה מלאה, כלומר ל-1. המטבע השני המופיע בצמד (בצד שמאל של הצמד) כתוב כערך בהשוואה למטבע הראשון, אשר נקרא מטבע הבסיס. אם ניקח את הדולר כדוגמא, כאשר הוא שווה 1, אם נרצה לכתוב לידו מטבע שקל נכתוב כ- 0.23. לעומת זאת אם נכתוב לידו הדולר מטבע יורו, ערכו יהיה כ- 1.4. כמובן ששערי המטבע משתנים משעה לשעה ויום ליום, וניתן לעקוב באופן רצוף כדי לזהות רגעי שיא.

סוגי המסחר
שתי הדרכים העיקריות לבצע עסקה נקראות long position ו- short position. במצב ה”ארוך”, ערכו של מטבע מסוים עולה, ועל כן בעל המטבע ירצה למכור אותו ולקנות אח”כ את אותו מטבע כאשר ירד ערכו- כך שיהיה בידיו בסופו של דבר ערך גבוה יותר של המטבע הראשוני. במצב ה”קצר”, סוחר קונה מטבע אשר מחירו ירד, כדי למכור אותו בהמשך כאשר ערך המטבע יעלה.

אחד הדברים החשובים שיש לשים לב אליהם בעת מסחר במט”ח הוא המרווח, אשר נקרא בלועזית spread. מדובר במרווח שבין מחיר המכירה למחיר הקנייה של המטבע. לפעמים לא יהיה שווה למכור מטבע אשר עלה רק מעט מהשווי המקורי בו נרכש, שכן מכירת המטבע שווה פחות, ולא תהווה רווח. לכן, תמיד חשוב לחפש מרווחים קטנים ככל האפשר, וכך הסיכוי להרוויח גדל.

חשוב לזכור
הכלל האחרון, החשוב ביותר, הוא לזכור כי מדובר על מסחר בכסף, דבר שקל לשכוח לפעמים שכן רבים מהאנשים סוחרים על גבי דפי האינטרנט, ושוכחים שמדובר בחזבון הבנק שלהם. לפעמים מטבע שנקנה בסכום רב עלול לחוות מפלה, מה שמשאיר קונה עם מטבע בשווי נמוך מאוד, ובעצם- במצב של הפסד. כדאי תמיד לקבוע גבולות ידועים מראש, עוד לפני שמתחילים לסחור, והחליט עד כמה מוכנים לחכות כדי למכור מטבע שהתחיל לרדת בערכו. ככל שעובר זמן ההפסד עלול להיות רב יותר, אך הציפייה והתקווה שהערך יעלה יכולים להיות מפתים וקטלניים. לכן שימו לב שאתם משתמשים רק בכסף שבאמת יש לכם, וקובעים מה הגבול שחשבון הבנק שלכם יכול לעמוד בו במקרה של הפסד.

בהצלחה!

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן