סטנלי פישר מתערב – השקל נחלש

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: מומחה פורקס – מסחר במט”ח

השקל נחלש מאוד אמש מול המטבעות העיקריים, על רקע הודעתו של נגיד הבנק, סטנלי פישר כי בכוונתו להרחיב את התערבותו בשוק המט”ח על ידי רכישות אקראיות של דולרים בכמויות בלתי מוגבלות, כל זאת בנוסף לרכישת 100 מיליון הדולרים הקבועים מדי יום.

מחדרי המסחר בבנקים נמסר כי בנק ישראל קנה ביומיים האחרונים כ-1.3 מיליארד דולר בשוק המט”ח. בסיום המסחר זינק הדולר ב-3.3% ושערו היציג נקבע על 3.866 שקלים, והיורו היציג עלה ב-3.6% ל-5.5622 שקלים.

בנק ההשקעות ברקליס קפיטל פירסם אתמול הערכות לאור החלטתו של פישר, כאשר בבנק מעריכים כי המהלך לא יצליח לעצור את התחזקות השקל.

בחטיבת ההשקעות של בנק סיטי אומרים כי “מספר הולך וגדל של משקיעים שכנעו את עצמם כי מדיניות ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט”ח לא תחזיק לאורך זמן, בשל התגברות הלחצים האינפלציוניים.

“עם זאת, המדיניות החדשה של בנק ישראל דוגלת בפחות שקיפות. הבנק עדיין מתמודד עם דילמה לא פשוטה, שכן האינפלציה מחייבת הידוק מוניטרי”.

במסחר במט”ח (פורקס) הדולר נסחר אמש בתנודתיות רבה מול המטבעות העיקריים בסיומו של יום מסחר תנודתי, עקב פרסומם של מספר נתוני מאקרו כאשר חלקם היו חיובים וחלקם שלילים.

נתון ההכנסה האישית של תושבי ארה”ב הצביע על ירידה בשיעור של 1.3% בחודש יוני לעומת החודש הקודם ומחק עלייה של 1.3% שנרשמה בחודש מאי.

הצריכה הפרטית בארה”ב ירדה ב-0.1% ביוני לעומת מאי בחישוב ריאלי, מספר החוזים למכירת בתים קיימים זינק ב-3.6%, זאת לעומת צפי כי תחול עלייה מתונה בהרבה בשיעור של 0.7%.

היורו נחלש אתמול, לאחר שהלשכה האירופאית המרכזית לסטטסטיקה פירסמה את מדד המחירים ליצרן. המדד הצביע על ירידה בשיעור של 6.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, זוהי הנפילה החדה ביותר שנרשמה במדד מאז החלו לפרסם אותו בשנת 1981.

בנוסף, גוברות ההערכות בשוק כי הבנק המרכזי של אירופה לא ישנה את שער הריבית וישאיר אותה סביב 1%.

הדולר הקנדי נחלש אמש מול הדולר, ונפרד מרמת שיא של עשרה חודשים מול הדולר, לאחר שבכיר בבנק המרכזי בקנדה הודיע כי בכוונת הבנק לנקוט במספר צעדים משמעותים להחלשת המטבע הקנדי, במידה והדולר הקנדי ימשיך להתחזק בצורה ניכרת מול הדולר.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מומחה מסחר במט”ח, Forex, מט”ח באינטרנט, חוזים עתידיים, אופציות במט”ח, מניות ועוד

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/48740/פורקס-סטנלי-פישר-מתערב-השקל-נחלש

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן