סיכום שנה – שנת 2020 במספרים ונתונים

סיכום שנה - שנת 2020 במספרים ונתונים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

שנת 2020 תזכר לעוד שנים רבות כ”שנת הקורונה”, כל העולם כולו וכמובן גם הכלכלה סבבו סביב הקורונה והיו מושפעים ממנה. אז מה היה לנו בשנה המאתגרת הזאת… בואו נתחיל עם המניות והחברות שבלטו השנה בכותרות.

אז נתחיל עם המניות הטכנולוגיות של שנת 2020

מכירים זום ZOOM? האם לפני שנה הכרתם אותה? כן, התוכנה הנחמדה שעוזרת לנו ללמוד מרחוק, ועם הטלת הסגרים ברחבי העולם צפתה לגל אסטרונומי של הורדות ושימוש, הן פרטי והן מסחרי, מניית זום אשר נסחרת בנאסד”ק כמובן הגיבה בהתאם, ונכון לכתיבת שורות אלו שווי החברה של זום הוא כ- 97.5 מיליארד דולר. כמעט פי 5 מתחילת השנה.

גוגל עוברת לראשונה את רף השווי של טריליון דולר

חברת אלפאבית (חברת האם של גוגל) עוברת באמצע ינואר 2020 לראשונה בתולדותיה את שווי השוק של 1 טריליון דולר. זאת כמובן הודות לצריכת הפרסום המקוון מצד בעלי עסקים שעברו לפעילות דיגיטלית. נכון לכתיבת שורות אלו, חברת גוגל ממשיכה לזנק וכעת היא שווה 1.18 טריליון (עליה של 180 מיליארד דולר נוספים בשווי החברה).

גם מניית פייסבוק מן הסתם מזנקת גם היא, מאותה סיבה של פרסום מקוון הודות לעסקים שעברו לפעילות דיגיטלית, כעת שווה חברת פייסבוק: 744 מיליארד דולר, שווי המניה זינק מ-200$ ל-270$ מתחילת השנה.

גם מניית וולט, חברת המשלוחים הפינית רשמה עליה חדה מאוד הן במספר המועסקים שלה בכל רחבי העולם וכמובן גם בשווי השוק שלה, וולט היא עדיין חברה פרטית, אך מדיווחים: הצליחה עד היום לגייס וולט 283 מיליון דולר, מתוכן 108 מיליון דולר בשנת 2020. וולט נוסדה בשנת 2014, שנה בה גם גייסה את השקעת הסיד שלה בשווי 500 אלף דולר.

וכמובן חברות התרופות המובילות בשנת 2020

כולנו כמובן שמענו את השורה על פיתוח החיסון לקורונה, בעבותיה מניות פייזר ומודרנה מזנקות עם ביקושים עצומים מכל רחבי העולם. מניית פייזר, חברת התרופות שמזוהה בעיקר עם הויאגרה, מזנקת בעליה חדה מרגע הכרזת החיסון, שלב הניסויים, וכמובן אישור ה FDA ותחילת המכירות ברוב רחבי העולם. פייזר שווה כיום כ-203 מיליארד דולר.

מודרנה, גם היא חברה שלא הרבה שמעו עליה עד לאחרונה עד אשר הצהירה כי בידייה חיסון לקורונה, רושמת גם היא עליות חדות: החברה נוסדה בשנת 2010 וכעת היא נסחרת בנאסא”ק לפי שווי שוק של 40.7 מיליארד דולר, עליה של כמעט פי 4 מתחילת השנה. זאת כמובן בעקבות הפיתוח המוצלח עבור חיסון הקורונה.


זו היתה שנת 2020 במספרים, שנת 2021 כבר בפתח ועימה אתגרים רבים לאור חזרתו הצפויה של המשק לשגרה איפשהו באמצע השנה. כמובן עוד אתגרים רבים צפויים בשיקום הכלכלה והעסקים ועימם גם החברות אשר יביאו את הפתרונות היצירתיים ביותר – יתוגמלו בהתאם.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן