סקירת מט”ח שבועית שבין 21/12/09-25/12/09

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

דולר-שקל: כפי שנמסר כבר בסקירות הקודמות לגבי צמד זה עדיין גם עתה הדשדוש ממשיך ועמו המאבק העיקש בין הרוכשים והמוכרים, אם כי ניכרת נטייה קלה בכל זאת לכיוון המגמה השוורית, וזאת נוכח מבנה מחירים עולה קלות ובהדרגתיות, כמו גם הישענותו של השער על קו מגמה עולה לאורך זמן. אולם גם אין להתעלם מכך שהשער מנסה לפרוץ כבר זמן רב את קו ההתנגדות שהולך ונעשה יותר ויותר “נוקשה” ומהימן. מה גם שקו ההתנגדות נמצא בקו הבלימה “50” של פיבונאצ’י, מה שהופך את ניסיונות הפריצה לקשים יותר.

לכן, מה שהיה נכון עד כה ניראה שנכון גם לרגע זה, דהיינו המשך ישיבה “על הגדר” כדי לצפות את המהלכים היותר דרמטיים הבאים של הצמד, אם וכאשר יהיו. עם זאת מומלץ שלא לסגת מבחינה חוזרת נשנית ותדירה של הצמד כדי שלא יקרה מצב שכאשר כבר התעוררה תנועה לכיוון מסוים אנו “נשכח” להבחין בה ולהגיב כלפיה.

יורו-דולר: שוב הצמד עמד במדויק בציפיות כפי שהן הובאו בסקירה הקודמת. אכן תחילת שבוע המסחר הקודם אופיינה בעליות קלות, שהיוו את מימושי הסוחרים, בדרך להמשך ירידות צפויות, כפי שבאו לידי ביטוי בהמשך השבוע. אלה אף חצו את קו המגמה העולה הבא, בעוד שהמסחר נסגר בשני ימי המסחר האחרונים של שבוע המסחר החולף מתחת לקו המגמה האמור. הדבר מצביע על אפשרות בהחלט סבירה להמשכן של ירידות השערים של המטבע האירופי, במיוחד לאור העובדה שיום המסחר האחרון של השבוע החולף נסגר בירידות לאחר ששב ו”בדק” את המחיר בקו המגמה העולה. בשבוע המסחר הנוכחי פריצת המחיר הנמוך של יום מסחר זה מהשבוע הקודם בהחלט יכולה לאותת על המשך מהלך השורט או כניסה לעסקה דובית, אולם יש לזכור כמה נקודות חשובות שיש להביאן בחשבון: האחת – אנו כבר לאחר כמה ימי מסחר במגמה דובית ללא תיקון, מה שאמור לעורר “דאגה” אם באמת נמשיך להבחין במיידי בצבע האדום שממשיך לשלוט בגרף; השנייה – יש לשים לב שהיורו הגיע כבר לשלב “מכירות היתר”; והשלישית – שאנו קרובים לקו התמיכה הבא באזור המחיר 1.1471 .

כל זאת אינו יכול להותיר אותנו לגמרי “רגועים” במסחר במגמה היורדת, ולכן יש לקחת עסקאות מסוג זה במנות קטנות ולהיות כל הזמן ערניים ועם “יד על הדופק”. מי מבין הסוחרים שאוהבים את המסחר ב”סווינג” מוזמנים לעלות בקרוב על גלי עליות, שיהוו את אותם תיקונים, אלא שעליהם לזכור שמדובר במסחר שכנגד המגמה השלטת ולכן גם במקרה זה עליהם לקחת את הפוזיציות במנות קטנות ומחושבות.

סטרלינג-דולר: כפי שדווח בסקירה הקודמת היה חשש – שאכן התממש בפועל – שתחילת שבוע המסחר יתאפיין בבלימתו של גל הירידות. כפי שצפינו במהלך שבוע המחסר החולף, הרי שיומו הראשון באמת אופיין בירידות שערים, שנבלמו, וכבר באותו יום חווינו עליות שערים של הפאונד למול עמיתו האמריקאי. אולם כל זאת שלא לזמן רב, שכן כבר למחרת הירידות התחדשו.

השער חתר מטה עד להגיעו לנקודת בלימה קריטית. למעשה אנו מוצאים שאמנם המוכרים של המטבע האנגלי הם עדיין אלו השולטים כרגע בשוק, מה גם שאנו עדים למגמת ירידות ארוכת זמן, שאף התעצמה בשבועות האחרונים והובילה למבנה מחירים יורד, ושגם מלווה בקו מגמה תואם, כמו גם לאופי מסחר המושתת על טרנד דובי די בריא בכללותו. אולם בסוף יום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף השער הגיע את נקודת האל-חזור ומשם החל לעשות דרכו מעלה. נקודה זו אף משמשת גם מחיר המהווה כמה נקודות בלימה קריטיות, כפי שצוין, ולכן יש לשקול בזהירות המשך פוזיציות שורט, למרות שזהו הכיוון הכללי שניכר נכון לפתיחת שבוע המסחר החדש הקרוב. זאת עד לשבירת המחיר הנמוך האחרון משבוע שעבר. גם אז יש לקחת את העסקאות במנות קטנות. שבירת נקודות הבלימה האמורות יוכלו לסמל את המשך המגמה האדומה בגרף, אך לא ניראה שהדבר קרוב מאוד לכך.

דולר-יין: אכן מי שפעל בהתאם להמלצות מהסקירה הקודמת – הרוויח !  יום המסחר הראשון של שבוע המסחר החולף אכן פתח דווקא בירידות שערים וזאת חרף הרוח “הגבית” לטרנד השוורי, ועד לקו המגמה העולה. אולם יום מאוחר יותר חזר הצבע הירוק לשלוט בגרף ואף חצה את המחיר הגבוה של השבוע שקדם לו – מה שאותת על האפשרות לכניסה לפוזיציה עולה, וזאת כפי שהומלץ באותה סקירה אמורה. סוחרים שבחרו בכך זכו ברווח נאה של כ – 100 פיפסים.

למרות זאת יש לשים לב היטב למה שכנראה עומד להתרחש בשבוע המסחר הקרוב, ולפחות בתחילתו – למרות שהשער חצה את קו המגמה היורד, לכאורה כסימן להמשכן של העליות, מגמה שאף נתמכת על קו המגמה העולה, יש להיזהר בשלב זה מהמשך נקיטה בפוזיציות שווריות. הדבר נובע מכמה סיבות: מגמת העליות הפכה לקצת “מגמגמת” ואיבדה מעט מכוחה.

גם המומנטום בכיוון העולה הולך ופוחת, בעוד הכוח עבר לידיים של הסוחרים המוכרים את הדולר ולא אלה הרוכשים אותו. הניסיון של יום המסחר האחרון להשיג שיא חדש זכה לכישלון במה שמתברר כרגע בפריצת שווא. יש לשקול דווקא בתחילת שבוע המסחר הקרוב אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית – לפחות עד לקו המגמה העולה. בהמשך – יש לבחון את תמונת המצב מחדש, שכן בהחלט ייתכן שמדובר בנסיגות זמניות לקראת עליות מחודשות בימי המסחר הבאים של שבוע המסחר הקרוב או אולי אף זה שלאחריו, אם כי אין להוציא מכלל ספק את האפשרות שהדבר יקרה הרבה לפני.

ניתוח טכני מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט”ח
הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ”ל חברת “מעוף פיננסי” www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט”ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של “אחד על אחד” באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט”ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן