פוזיציות פתוחות – מסחר בשוק המעו”ף

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: עידו סמואל

פוזיציות פתוחות – בשוק הנגזרים ישנם שני סוגי אופציות. אופציה מסוג קול שהיא אופציית רכש ואופציה מסוג פוט שהיא אופציית מכר. את שתי האופציות הנ”ל ניתן לרכוש (לונג), או למכור בחסר (שורט).

מצבת הפוזיציות הפתוחות מראה לנו את כמות הכתיבות (כתיבה היא מילה נרדפת למכירה בחסר/שורט), על כל מחיר מימוש (סטרייק), של החודש הנוכחי.

רוב השחקנים הגדולים בשוק המעוף כותבים אופציות ולא רוכשים אותן, מתוך רצון להרוויח את הפרמיות (התוספות למחיר מעבר לערך הכלכלי), או בכדי ליהנות מהשחיקה של אותן הפרמיות.

מכיוון ששוק המעוף הוא משחק סכום אפס (בהתעלם ממיסים ועמלות), הרי שעלינו לזהות את רצון השחקנים הגדולים ולהצטרף אליהם, שנאמר: If you can’t bit them join them.

אחד הכלים לזהות את רצון בעלי המאה היא מפת הפוזיציות הפתוחות, אשר מראה לנו את האידיאל מבחינת אותם שחקני מעוף גדולים. כמו כל שיטה גם שיטה זו איננה מושלמת, והיא עובדת ב60%-65% מהחודשים, אך ללא ספק נותנת כיוון. למי מי שיודע לנתח את השינויים במפת הפוזיציות הפתוחות יש יתרון יחסי משמעותי כנגד שאר הסוחרים .

מה שחשוב ביותר במפת הפוזיציות הם כאמור השינויים מיום ליום אשר מראים לנו את מחשבותיהם של הסוחרים, באם נפתחו או נסגרו פוזיציות חדשות ובאילו מחירי מימוש אנחנו יכולים להשליך על האופטימיות/פסימיות של השחקנים ולהגיב בהתאם.

יש להתייחס למחירי הביצוע של כל מחיר מימוש ולאו דווקא לכמות הפוזיציות הפתוחות – פוזיציה אשר נפתחה בתחילת החודש יכולה היתה להוות תקבול של פי 3 מפוזיציה אשר נפתחה 10 ימים לפקיעה, ואז גם אם הכמות כפולה, עדיין הפוזיציה הותיקה יותר היא החשובה להתייחסות (לא רק אך בייחוד).

כמו לכל דבר בשוק המעו”ף/שוק הנגזרים גם לפוזיציות הפתוחות יש שמות נרדפים. יש המכנים את המושג “גרף הפרפרים” אף על פי שזוהי הגדרה לא כל כך נכונה מכיוון שפרפר מערב קניות של אופ’ בצמוד למכירות ויוצרי עיוות בגרף הפוזיציות הפתוחות. מאותה סיבה בדיוק גם לא נכון לקרוא מונח “גרף אוכפים”.

לשחקני המעוף הגדולים אין מונופול על השכל והם אינם חסינים מטעויות. ראינו בינואר 2008 את מקרה פריזמה ומנהל התיקים מחיל האוויר אשר הפסידו ביחד מעל מיליארד שקל באחד מהמקרים הלא כל כך מעטים בהם הפוזיציות הפתוחות לא עזרו והשחקנים הגדולים הפסידו הון עתק.

על שחקני המעוף הגדולים אשר מנסים להרוויח אחוזים קטנים על כסף גדול נאמר המשפט “מרוויחים בכפיות ומפסידים בדליים”. המשמעות פשוטה – הם מרווחים מעט רוב החודשים כאשר שיטת קריאת הפוזיציות הפתוחות עובדת רוב הזמן, אך כאשר היא איננה עובדת רובם לא מבצעים סטופ לוס או שינוי פוזיציה ולכן הם מפסידים בחודש אחד רווחים של כמה חודשים אם לא של שנה שלמה!

חריגה מתחום הפוזיציות הפתוחות מתרחשת או כאשר ישנו אירוע אקסוגני משמעותי ולא צפוי (חלילה מלחמה/אסון טבע/נתון כלכלי שלילי לא צפוי ועוד), או כאשר אנחנו נמצאים בתקופת אי וודאות משמעותית כמו המשבר הנוכחי. את האי הוודאות/וודאות ניתן לראות במדד ה VIX כמובן.

טיפ * – כאשר מדד ה-VIX גבוה משמעותית מהממוצע שלו צפויה חריגה מאזור הפקיעה המיטבית (הנקודה בא כותבי האופציות ישלמו הכי מעט כסף), של מפת הפוזיציות הפתוחות.

יש להתייחס על בסיס יומיומי לשינויים במפת הפוזיציות הפתוחות ויש לתת משקל לעובדה שלא ניתן לראות שינויים במפת הפוזיציות במהלך יום המסחר אלא רק בבוקר שאחרי.

פרטים אודות מחבר המאמר:

עידו סמואל הוא ספקולנט בשוק הניגזרים (מדד המעו”ף),

הפוטנציאל הגדול במסחר בשוק הנגזרים – 8 מיליון שקל רווח בשבוע אחד (5 ימי עבודה), מהשקעה של פחות מחצי מיליון שקל.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/40778/פוזיציות-פתוחות-מסחר-בשוק-המעוף

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן