פורקס – השימוש במדדים טכניים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

נכתב על ידי דני אלבז
בשימוש בניתוח טכני, המחיר הוא הכלי הבסיסי. במילים פשוטות, “הכל כבר כלול בשער.” אולם, ניתוח טכני טומן בחובו מעט יותר ממבט פשוט בטבלאות המחירים בתקווה לאתר את “דרך המלך” ליום של רווחים עצומים. יחד עם שיטות שונות להצבת תנועות המחיר בתרשימים תוך שימוש בעמודות, פמוטים, וסימוני X ו-O על פני תרשימי נקודות ומספרים, טכנאי שוק משתמשים גם במחקרים טכניים רבים המסייעים להם לבחון את הנתונים יותר לעומק. בשימוש במחקרים הללו ביחד עם תרשימי המחירים שלהם, יכולים הסוחרים לבסס בצורה טובה יותר את ההחלטה שלהם למכור, לקנות או להישאר בשוליים מאשר אם היו מסתמכים אך ורק על בחינה של תרשימי המחירים.

 

להלן התיאורים של מספר מבחנים נפוצים ובדוקים הנמצאים בארגזי הכלים של הטכנאים:

ממוצעים נעים

אחד המדדים הבסיסיים והנפוצים ביותר בארגזי הכלים של אנליסטים טכניים. ממוצעים נעים מסייעים לסוחרים לאמת מגמות קיימות, לזהות מגמות חדשות ולצפות במגמות ארוכות מדי העומדות בפני היפוך. ממוצעים נעים הם קווים המונחים על פני תרשימים והמצביעים על מגמות ארוכות טווח תוך יישור תנודות קצרות טווח.

קיימים שלושה סוגים בסיסיים של ממוצעים נעים:
? פשוטים
? משוקללים
? מעריכיים

ממוצע נע פשוט
מקנה משקל שווה לכל נקודת מחיר מעל לכל נקודת מחיר בפרק הזמן המוגדר. המשתמש קובע אם נעשה שימוש בגבוה, נמוך או קרוב, מחברים את נקודות המחיר הללו ומחלקים אותן למציאת הממוצע. נקודת המחיר הממוצע מחוברת לסדרה הקיימת ונוצרת שורה. עם התוספת של כל נקודת מחיר חדשה, סדרת המדגם מפסיקה להשתמש בנקודה הישנה ביותר. הממוצע הנע הפשוט הוא ככל הנראה הממוצע הנע הנפוץ ביותר.

ממוצע נע משוקלל
שם דגש רב יותר על נתונים עדכניים בפורקס . ממוצע נע משוקלל מכפיל כל נקודת מחיר בגורם שקלול המשתנה מדי יום. מחברים את המספרים הללו ומחלקים אום בסכום גורמי השקלול. ממוצע נע משוקלל מאפשר למשתמש ליישר עקומה באופן יעיל תוך הגברת הרגישות של הממוצע לשינויים במחיר.

ממוצע נע מעריכי
הוא שיטה נוספת ל”שקלול” הנתונים העדכניים יותר. ממוצע נע מעריכי מכפיל אחוז מהמחיר העדכני ביותר במחיר הממוצע של התקופה הקודמת. הגדרת הממוצע הנע האופטימאלי לכל צמד מטבעות כרוך ב”התאמת עקומות”. התאמת עקומות היא התהליך של בחירת מספר התקופות הנכון והסוג המתאים של ממוצע נע על מנת להגיע לתוצאות אותם מנסה המשתמש להשיג. באמצעות ניסוי וטעייה, הטכנאים עובדים עם פרקי הזמן על מנת להתאים לנתוני המחירים.

היות והממוצע הנע כל הזמן משתמש בהתאם לנתוני השוק האחרונים, סוחרים שונים ישתמשו במסגרות זמן “מוגדרות” שונות לפני שהם מציגים סדרה של ממוצעים נעים שהם אופטימאליים למטבע מסוים.

לדוגמה, סוחר עשוי ליצור ממוצע נע של 5 ימים, 15 יום ו-30 יום למטבע מסוים ולהציב אותם בתרשים המחירים שלו. ייתכן שיתחיל להשתמש בממוצעים נעים פשוטים ויסיים בשימוש בממוצעים נעים משוקללים. ביצירת הממוצעים הנעים הללו, על הסוחרים להגדיר את נתוני המחיר המדויקים אשר ישמשו אותם בבחינה זו; כלומר מחירי סגירה מול מחירי פתיחה מול גבוה/נמוך/קרוב וכולי. לאחר מכן, נוצרת סדרה של קווים המשקפת את הממוצע הנע של המטבע ל-5 ימים, 15 יום ו-30 יום.

כאשר הנתונים מונחים על פני תרשים מחירים, יכולים הסוחרים לקבוע עד כמה פרקי הזמן שבחרו מצליחים לעקוב אחר המגמה הנבחרת. אם, למשל, השוק מציג מגמת עלייה, הייתם מצפים כי הממוצע הנע ל-30 יום יבוא לידי ביטוי כקו מגמה מאוד מדויק, תוך הצגת קו תמיכה בעת עליית המחירים. אם נראה כי, מדי פעם, המחירים קרובים מדי מתחת לממוצע הנע של 30 יום, מבלי להוביל לעצירה במגמת העלייה, הסוחר פשוט יתאים את פרק הזמן לממוצע נע של, נאמר, 45 או 60 יום על מנת למקסם את הממוצע. בדרך זו, יהווה הממוצע הנע קו מגמה.

לאחר קביעת הממוצע האופטימאלי למטבע, ניתן להשתמש בקו מחירים ממוצע זו על מנת לתמוך בשמירה על פוזיציה ארוכה או להתנגד בשמירה על פוזיציה קצרה. ניתן להשתמש בסטיות של הקו הזה גם כאיתות כי המטבע נמצא בתהליך של היפוך ובמקרה זו ירצה הסוחר להקטין פוזיציה קיימת או להציג רמות כניסה עבור פוזיציה חדשה. למשל, אם אתם מגלים כי ממוצע נע של 30 יום הוכיח את עצמו כקו תמיכה הולם לשער USD-JPY הנסחר בשוק במגמת עלייה, הרי שסגירת השוק מתחת לקו זה של ממוצע נע ל-30 יום יכולה להוות איתות כי המגמה הזו עומדת בפני מיצוי. אולם, חשוב להמתין לאישור של המגמות הללו. דרך אחת לעשות זאת היא לחכות לסגירה נוספת מתחת לקו זה. בסגירה השנייה מתחת לממוצע, עליכם להתחיל לצמצם את הפוזיציה שלכם. אישור נוסף כרוך בשימוש בממוצעים נעים אחרים בטווחי זמן קצרים יותר.

בעוד ממוצע נע בעל טווח ארוך יותר עשוי לסייע בהגדרה ובתמיכה במגמה מסוימת, ממוצעים נעים בטווחים קצרים יותר יכולים לספק איתותים מקדימים על פיהם מגמה מסתיימת, לפני שהמחירים נופלים אל מתחת לקו הממוצע הנע לכם לטווח הארוך יותר. מסיבה זו, רוב הסוחרים יציבו מספר ממוצעים נעים על פני אותו תרשים. בשוק המצוי במגמת עלייה, ממוצע נע בעל טווח קצר עשוי לאותת על היפוך בשוק על ידי צמצום ודילוג על פני הממוצע הנע בטווח הארוך יותר. לדוגמה, אם אתם משתמשים בממוצע נע של 15 ו-45 יום בשוק המצוי במגמת עלייה, והממוצע הנע ל-15 יום פונה כלפי מטה ומדלג על פני הממוצע הנע ל-45 ימים, עלול הדבר להוות איתות לכך שמגמת העלייה מסתיימת וכי כנראה הגיע הזמן להתחיל לצמצם את הפוזיציה שלכם.

פורקס
מסחר במט”ח
מסחר במט”ח
פורקס

מקור המאמר: מאמרים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן