קרנות נאמנות – 5 טיפים יעילים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

נכתב על ידי קידום אתרים – SEO Israel

 
קרן נאמנות היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר בציבור הרחב להשקעה בשוק ההון. השקעה בקרנות נאמנות מומלצת עקב נוחותה הגבוהה, יעילותה, זמינותה והנזילות שלה. כמו-כן השקעה כזו אינה מחייבת הכרות רחבה עם שוק ההון. מנהל השקעות מטעם קרן נאמנות ישקיע את הסכום המופקד בקרן בתמהיל מסוים של נכסים פיננסיים, בסיכון כזה או אחר, כאשר לנו נותר רק לקבוע מהו הסיכון אותו אנו מוכנים לקחת ולבחור בהתאם קרן נאמנות מתאימה.

 

לפניכם 5 טיפים אשר יעזרו לכם בבחירת קרן נאמנות המתאימה לכם ביותר עפ”י היעדים, הצרכים והיכולות שלכם:

 
1. יש להגדיר היטב מהו הסיכון אותו אתם מוכנים לקחת
הצעד הראשון בבחירת קרן נאמנות מתאימה הוא הגדרת הצרכים. יש להגדיר היטב מהו הסכום שברצונכם להשקיע, לאיזה תקופת זמן אתם מעוניינים להשקיע ומהו הסיכון אותו אתם מוכנים לקחת בהשקעתכם. תיק ההשקעות של קרן הנאמנות מורכב ממספר מכשירים פיננסיים בעלי רמות סיכון שונות, כגון- מניות, אופציות, מטבע חוץ, אגרות חוב ועוד. אגרות חוב (אג”ח) הן מכשיר פיננסי הנחשב לבעל סיכון נמוך יחסית, בעוד מניות ואופציות הם מכשירים פיננסיים הנחשבים לבעלי סיכון גבוה יחסית. משמעותה למעשה של הגדרת רמת הסיכון היא הגדרת גודל רכיב המניות בתיק ההשקעות של הקרן. אחד מתפקידיו של יועץ ההשקעות מטעם הקרן הוא הכוונתכם לקרן המתאימה בהתאם לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. בכל מקרה חשוב לוודא כי קרן הנאמנות שנבחרה היא קרן נאמנות שהתמהיל שלה מתאים לרמת הסיכון והנזילות שהגדרתם מלכתחילה.

2. לא להסתמך רק על ביצועי העבר
תנועת מנהלי תיקי ההשקעות בין קרן נאמנות אחת לשניה היא גבוהה יחסית ולכן תמיד ישנה סבירות שביצועי תקופה זו או אחרת של הקרן הושפעו ממנהל תיקי ההשקעות, אשר בינתיים כבר הספיק לעבור לעבוד בקרן אחרת. חשוב להסתמך בבדיקת קרן הנאמנות הן על ביצועי הטווח הקצר, הן על ביצועי הטווח הארוך והן על מדדים שונים המצביעים על כדאיות ההשקעה בקרן. כמו-כן מומלץ לבדוק האם הקרן שינתה את מדיניות ההשקעה שלה בשנים האחרונות וכיצד היא שרדה תקופות משבר.

3. לבדוק מיהו הגוף המנהל את הקרן
הגוף הפיננסי העומד מאחורי קרן הנאמנות הוא שיקול חשוב ביותר בבחירת קרן נאמנות . בחינה מקיפה ודקדקנית של הגוף המנהל יכולה לסייע רבות בבחירת קרן נאמנות ומומלץ לבדוק ולהשוות בין הגופים המנהלים עפ”י פרסומים שונים בעיתונות, חיפוש באינטרנט, מעקב אחר פרסומי השוואות שונות של הביצועים הכוללים של הגופים הפיננסיים ועוד. בנוסף, כדאי להיפגש עם כמה יועצי השקעות המייצגים גופים שונים ולהתרשם מהם באופן אישי.

4. השוו את דמי הניהול והעמלות
קרן נאמנות מרוויחה את כספה באמצעות שני סוגי תשלומים שונים, שמעבירים לה המשקיעים בקרן- תשלום דמי ניהול ותשלומי עמלות. דמי הניהול הם לרוב קבועים, בעוד העמלות נקבעות לפי התשואה שהקרן הצליחה להשיג עבור המשקיעים. חשוב להשוות בין קרנות נאמנות שונות, שכן ההפרשים בין קרנות שונות בגובה דמי הניהול והעמלות יכולים להיות גבוהים באופן שההפרש בתשואה עלול שלא לכסות אותם.

 
5. בידקו את הדרוג של קרן הנאמנות
ישנם גופים חיצוניים אובייקטיביים, המבצעים דירוג של קרנות נאמנות ושל גופים פיננסיים המפעילים אותן. כמו כן, מפעילים מרבית הבנקים מערך יעוץ פיננסי אובייקטיבי לטובת לקוחותיהם, המתלבטים באיזה קרן נאמנות להשקיע. מומלץ לנצל את יועצי ההשקעות בבנקים בכדי לקבל אינפורמציה נוספת וכן לעקוב אחר פרסומים הנוגעים לדירוגי הקרנות במטרה לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה לכם ביותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לאתר בית השקעות ילין-לפידות המספקים שירותים פיננסים כגון קופות גמל, קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות וכלים פיננסיים נוספים.

מקור המאמר: מאמרים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן