מטבעות וירטואליים – ספקולטיביות אל מול סיכוי

מטבעות וירטואליים - ספקולטיביות אל מול סיכוי מטבעות וירטואליים פרצו לחיינו לפני יותר מעשור, המון זמן אנו תוהים על קנקנן של הביטקוין, האיטריות, וכיוב'. מטבעות אשר אמנם נועדו לפרוץ דרך ולעקוף מנגנונים ביוקטקטיים, אך עם זאת עליה וקוץ בה. מטבע מבוזר משעותו באופן כללי מטבע שאינו תלוי באף ממשלה או פוליטיקאים אשר מונעים מאינטרסים, אך עם זאת יש לקחת בחשבון שמטבעות וירטואליים, כגון הביטקויין נתונים לתנודות גדולות מאוד כאשר הם מתווים על דעת קהל, ערכים, וכל כיבוד הערך שלו ע"י גורמים משפיעים במשק. כך למשל טסלה בבעלות אילון מאסק, יכולה להוריד ולהרים את מחיר הביטקויין בעשרות אחוזים בהינף ציוץ בטוויטר. מה שאי אפשר לעשות עם מטבעות אמיתיים (למשל דולר, יורו או שקל), ולא משנה מי או מה יצייץ עליהם, גם ברמה של נשיאים ומנהיגי מדינות. עניין הקריפטוגרפיה והבלוקצ'יינס אמנם לוקח מקום חשוב בעתיד הטכנולוגיה, אך נראה כעת כי יש המנצלים זאת על מנת ליצור באזז שאין בו משום ערך פעוט עבור משקיעים חדשים אל מול אלו שהיו בתחילת הדרך. הביטקויין למשל הוא מטבע מוגבל, אשר באופן כללי אינו אמור לסבול מאינפלציה, אך מאידך הוא תלוי באמון השוק בו, בניגוד למטבעות אחרים אשר סחירים ביום-יום. בין הכרעת המשוואה האם פקידים אמורים לייצר את ערך המטבע או העם צריך לייצר את ערך המטבע, ישנה עוד דרך רבה לעבור. אך אין ספק כי כל עוד ישנו ערך למטבעות הוירטואליים בעיני הציבור - הם ימשיכו להתקיים, גם אם אף בעל שררה לא יסכים עם זאת.

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מטבעות וירטואליים פרצו לחיינו לפני יותר מעשור, המון זמן אנו תוהים על קנקנן של הביטקוין, האיטריות, וכיוב’. מטבעות אשר אמנם נועדו לפרוץ דרך ולעקוף מנגנונים ביוקטקטיים, אך עם זאת עליה וקוץ בה.

מטבע מבוזר משעותו באופן כללי מטבע שאינו תלוי באף ממשלה או פוליטיקאים אשר מונעים מאינטרסים, אך עם זאת יש לקחת בחשבון שמטבעות וירטואליים, כגון הביטקויין נתונים לתנודות גדולות מאוד כאשר הם מתווים על דעת קהל, ערכים, וכל כיבוד הערך שלו ע”י גורמים משפיעים במשק.

כך למשל טסלה בבעלות אילון מאסק, יכולה להוריד ולהרים את מחיר הביטקויין בעשרות אחוזים בהינף ציוץ בטוויטר. מה שאי אפשר לעשות עם מטבעות אמיתיים (למשל דולר, יורו או שקל), ולא משנה מי או מה יצייץ עליהם, גם ברמה של נשיאים ומנהיגי מדינות.

עניין הקריפטוגרפיה והבלוקצ’יינס אמנם לוקח מקום חשוב בעתיד הטכנולוגיה, אך נראה כעת כי יש המנצלים זאת על מנת ליצור באזז שאין בו משום ערך פעוט עבור משקיעים חדשים אל מול אלו שהיו בתחילת הדרך.

הביטקויין למשל הוא מטבע מוגבל, אשר באופן כללי אינו אמור לסבול מאינפלציה, אך מאידך הוא תלוי באמון השוק בו, בניגוד למטבעות אחרים אשר סחירים ביום-יום.

בין הכרעת המשוואה האם פקידים אמורים לייצר את ערך המטבע או העם צריך לייצר את ערך המטבע, ישנה עוד דרך רבה לעבור. אך אין ספק כי כל עוד ישנו ערך למטבעות הוירטואליים בעיני הציבור – הם ימשיכו להתקיים, גם אם אף בעל שררה לא יסכים עם זאת.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן