וויסות בשוק המעוף

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: ביברוקר שוקי הון

האם יש וויסות בשוק המעוף?

מאת עידו סמואל

בוודאי שכן! מאז ומתמיד היה וויסות ולנצח יהיה, ולא רק בארץ אלא בכל מקום אשר יש בו מסחר בניגזרים.

הוויסות מקבל משנה תוקף בשבוע הפקיעה. הכוחות הפועלים בשוק המעוף חזקים יותר מהשפעות השוק הגלובלי ויש ביכולתם של השחקנים המקומיים לווסת את השוק כרצונם למשך יום או יומיים – ולעיתים אף לתקופות ארוכות יותר. מי שלא מסכים אם הפסקה האחרונה טומן ראשו בחול, הוויסות קיים ושריר והוא לגיטימי.

כן כן חברים, לגיטימי . כל אחד שיש ביכולתו להשפיע עד כדי המקסימום – כמובן במגבלות החוק – היה עושה זאת בעצמו. המסחר במעוף הוא משחק סכום אפס (ללא עמלות ומיסים שכן אז הוא משחק סכום מינוס), ואין שום דבר שלילי ברצון של מי מהשחקנים להרוויח על חשבון שחקן אחר.

“המלחמה” של השחקנים הגדולים היא בתוכם, ולא ביניהם לבין הציבור הרחב, אשר מהווה חלק קטן וכמעט זניח מהשוק המעוף. מה שאומר שהציבור תפקידו הוא לנסות לזהות איזה שחקן גדול ינצח בקרב הנוכחי ולהצטרף אליו.

האדם הפרטי לא אמור רק לנסות להעריך את כיוון השוק אלא גם להעריך מהו רצונם של השחקנים הגדולים. זהו בעצם אחד ההבדלים הגדולים בין מסחר במניות לבין מסחר באופציות מעוף.

את רצון השחקנים הגדולים ניתן לזהות על ידי מספר אינדקטורים – מפת הפוזיציות הפתוחות, השינויים במפת הפוזיציות, יחס פוט/קול, ניתוח טכני ועוד.

כמובן שמדובר במקצוע מסובך ומורכב – לו היה פשוט וקל כולם היו סוחרים במעוף. הפוטנציאל האדיר הטמון במסחר באופ’ ידוע לכולם, אך לעיתים שוכחים את הסיכון אשר מונח בצידו של אותו סיכון.

אך תמיד בחיים, ובייחוד בשוק ההון, כאשר ישנו סיכוי כל כך אטרקטיבי יש לבדוק את הקושי להשיגו. הקושי טמון בין היתר ביכולת הסוחר/ת לזהות את רצון השחקנים מעבר למגמת השוק.

הוויסות יכול להפוך בקלות מחיסרון ליתרון במידה והצלחתם לזהות נכון את רצון השחקנים. שחקני המעוף הגדולים בדרך כלל הולכים עם המגמה. כאשר הם טועים, הם ינסו לווסת או לבצע שינויי פוזיציות. בתקופות שהשוק תנודתי מאוד יכול להיות שלא יצליחו לווסת ולהפוך פוזיציה בזמן ואז נוצר המהלך אשר קרוי – שורט סקוויז. זהו מהלך בו האופציות סביב הכסף נעות במאות אחוזים בדקות ספורות.

ישנם גופים גדולים אשר סוחרים במעוף, אך ורק על הSKEW, והם קונים ומוכרים את סטיית התקן וכלל לא מעניין אותם כיוון השוק (גמא סקלפינג). הם אדישים למגמה ומלבד הסיכוניים של FAST MARKET הם לא ממש חשופים לשינויים המינורים במהלך החודש, אך בכל זאת תורמים לא מעט לוויסות בשל במטרה האולטימטיבית שלהם – מינימום תנועה במדד.

פרטים אודות מחבר המאמר:

ביברוקר שוקי הון מכללה ללימודי שוק ההון המתמחה בקורסים לסוחרים קורס מעו”ף קורס מט”ח קורס חוזים עתיידים קורס ניתוח טכני קורס וולסטרייט ושיווק של מוצרים פיננסים http://www.bebroker.co.il

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/40779/וויסות-בשוק-המעוף

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן