טעויות נפוצות של סוחרי מט”ח מתחילים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: בית השקעות גבירול
ישנן מספר טעויות נפוצות שכל סוחר מתחיל עושה. בכתבה זו, נדבר על הטעויות הפסיכולוגיות הנפוצות בתחום זה – פחד ובטחון עצמי מופרז. תשאלו את רוב האנשים למה הם לא סוחרים בשוק המט”ח ורובם יגידו לכם במילים כאלו ואחרות שהם מפחדים. כל הידע בעולם בכל הקשור למסחר במטבע חוץ לא יעזור אם איננו מוכנים לקחת את הסיכון ולהתחיל לסחור עם כסף אמיתי. כמו שאומרים בקשר ללוטו – צריך להשתתף כדי לזכות. האמינו לי כשאני אומרת לכם שהפעולה הפשוטה של לחיצה על כפתור ה”קניה/ מכירה” נהפכת לקשה מאוד כשמדובר בכסף הפרטי שלכם. אתם תרגישו חרדה, לחץ ואפילו תרגישו הרבה מאוד פחד. אבל כאן יש את רגע האמת. האם תתנו לפחד להשתלט עליכם או שאתם תשלטו בפחד. עד שלא תצליחו לשלוט בפחד שלכם ולהתחיל לפעול, לא תצליחו להיות סוחרים מצליחים. החדשות הטובות הן, שברגע שתשלטו בפחד שלכם בפעם הראשונה, הפעולה תיהפך לקלה יותר בכל פעם עד שבסוף לא תרגישו פחד כלל.

 

פה יכולה להיות הבעיה השניה – בטחון עצמי מופרז. במקרה כזה, אתם לא תתיחסו מספיק לסיכון שבמסחר בשוק המט”ח. והאמינו לי, מסחר במט”ח כרוך בהרבה מאוד סיכונים. אל תשכחו שהפסד גדול בהתחלה יכול לגרום לפחד להמשיך ו/או להפסקה עד שתגייסו כספים חדשים למטרת מסחר במט”ח. טעות נפוצה מאוד בקרב סוחרי מט”ח מתחילים היא להחזיק בפוזיציה עד שזו תהיה מורווחת – גם אם כרגע היא בהפסד גדול מאוד. צריך לזכור שמסחר במט”ח ו/או ניירות ערך הוא לא כמו עסק רגיל. עד שהמטבע יתהפך ויחזור לכיוון הרצוי, רוב הסיכויים שאתם תפסידו את רוב כספכם אם לא את כל כספכם. עדיף לצאת בהפסד קטן ולהמשיך לסחור עם פוזיציה אחרת. מצד שני, לא לדעת מתי לסגור פוזיציה מורווחת היא גם טעות נפוצה מאוד. נכון שיתכן והמטבע ימשיך במתכונתו וירוויח עבורכם עוד, אך יתכן והוא יתהפך ואז תפסידו את כל הרווח. במצב גרוע יותר, תגיעו גם להפסד.

 

שתי הבעיות, אי היכולת להתחיל במסחר ו/ או אי היכולת לסגור פוזיציה מופסדת יגרמו לבעיות פסיכולוגיות בשביל סוחר שנמצא רק בתחילת דרכו. על ידי שימת דגש בבעיות האפשריות כבר בהתחלה, סוחר מתחיל יכול להתכונן בהתאם ולסגל לעצמו הרגלי מסחר טובים כבר מהיום הראשון. התחילו בניתוח עצמי פשוט – האם אתם נוטים לקחת סיכונים מבלי להתחשב בתוצאות או שאתם הרבה יותר מסורתים בקו המחשבה שלכם בכל הקשור לסכנה כספית? אלה מסוג השאלות שכל אדם צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מתחיל לסחור וזאת על מנת שיוכל לתקן את עצמו ולא לעשות טעויות רבות מדי בהתחלה. צריך לקבוע חוקים ברורים לגבי יציאה ברווח ויציאה בהפסד, ולעמוד בחוקים שהצבתם לעצמכם מראש. אל תשנו את החוקים באמצע. זו הטעות הכי גרועה שתוכלו לעשות.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/6622/טעויות-נפוצות-של-סחורי-מטח-מתחילים

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן