ממוצעים נעים – כלי בשימושם של המנתחים הטכניים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: עודד שובל

ממוצעים נעים

ממוצעים נעים הינם מהכלים היותר ותיקים והיותר שכיחים בשימושם של המנתחים הטכניים.

ישנם סוחרים אשר מקבלים את מירב איתותי הקניה ואיתותי המכירה על בסיס הממוצעים הנעים (אני אחד מהם).

ישנם מספר סוגים של ממוצעים נעים ואנו נתמקד בממוצע הנע הפשוט:

SMA- Simple Moving Average

ממוצע נע הינו ממוצע אשר מחשב את רמות הסגירה של נרותבארים קודמים. כל סוחר משתמש בדרך כלל ב- 2 ממוצעים נעים, אחד המבוסס על סגירות של מספר נרותבארים אחרונים אשר יחשב ממוצע נע איטי יותר, וממוצע נע נוסף שגם יבוסס על סגירות של נרותבארים ממש אחרונים, קרי טווח קצר יותר. לדוגמה, ממוצע נע המחשב את “הסגירות” במהלך ה- 26 “הסגירות” האחרונות וממוצע נוסף המחשב את “הסגירות” במהלך ה 13 נרותבארים אחרונים.

כך, כל אחד לשיטתו ולטווחי זמן בו הוא עובד.

סוחר אשר סוחר לטווחים קצרים מאוד, טווחים תוך יומיים, ייבחר לעבוד עם ממוצעים נעים מהירים יותר.

הרעיון בממוצעים נעים הוא שברגע שהממוצע הנע המהיר (הקצר יותר) חוצה את הממוצע הנע האיטי (הארוך יותר) מלמטה למעלה, אנו מקבלים איתות קניה (LONG). וכאשר הממוצע הנע המהיר חוצה את הממוצע הנע האיטי מלמעלה למטה אנו מקבלים איתות מכירה (SHORT).

עליכם “להרכיב על הגרף את הממוצעים הנעים – אתם כמובן יכולים להרכיב על הגרף יותר משני ממוצעים נעים בהתאם לטווחים המתאימים לכם.

בעבודה עם ממוצעים נעים אתם תבחינו לא פעם שהממוצע הנע הארוך משמש גם הוא כסוג של קו התנגדות ויעזור לכם לסמן את ה SL שלכם. ככל שתעבדו על בסיס סקאלת גרפים ארוכה יותר (4 שעות, 8 שעות או יומי) תצטרכו להתאים את הממוצעים הנעים לטווחים אלו.

אני גם כאן מציין שעל אף שתמצאו פעמים רבות שחציית הממוצעים מהווה איתות שיש להתייחס אליו, זה לא מספק ויש לקבל “חיזוקים” בנרות היפניים או באינדיקאטורים אחרים. קורה, שישנה חציה של ממוצעים ואז חציה שוב לכיוון השני.

על החצייה להיות ברורה ולא “כמעט”. המתינו לחציה ותנו לנר היפני הבא להגדיר לכם בבירור את הכיוון. באם ישנה חציה למטה כלפי מעלה וודאו שמתלווה למהלך נר יפני ירוק ובמקרה של חציה למטה קבלו חיזוק נוסף ע”י נר יפני אדום.

הדרך שבא אני עובד עם ממוצעים נעים היא מאוד פשוטה. אני עובד על פי הגרפים קצרי הטווח.

הרכיבו ממוצע נע פשוט עם ערך של 25.

הרכיבו ממוצע נע אקספוננציאלי – MAE (ממוצע אשר מחשב על בסיס פולינום מתמטי מעט שונה את שערי הסגירות) עם ערך של 7 ואחד נוסף עם ערך של 3.

כאשר הממוצע הנע MVE של השלוש (המהיר ביותר) חוצה את הממוצע הנע MVE של 7, קיבלתם איתות ראשון ועליכם להתכונן. כאשר 2 הממוצעים MVE הקצרים חוצים בבירור את ה SMA של ה- 25 יש להכנס לעסקה. שוב, אני ממליץ לקבל חיזוק ע”י נר יפני.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מר עודד שובל– סוחר, כותב ספרים ומנחה סדנאות בשוק המט”ח

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/43586/ממוצעים-נעים-כלי-בשימושם-של-המנתחים-הטכניים

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן