שוק מניות בתנופה

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: אייל כרמי

שוקי ההון גועשים כאשר החדשות הטובות גוברות על האירועים השליליים ואפילו על ניסוי אטומי בצפון קוריאה. נראה כי שוק המניות מצביע על המשך העליות. העליות במדדים נחשבות כהיסטוריות. הפעם האחרונה שבה שוק המניות עלה באופן שכזה התרחש בנובמבר 2002 ואחרי המיתון בשנת 2001.

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו בכלכלת ארה”ב עדיין שליליים אולם הנתונים המקדימים צמיחה חיוביים ומצביעים על צמיחה ברבעונים הקרובים. אמון הצרכן עלה ל- 54.9 כאשר הצפי היה ל- 43 והקודם היה 39.2.

התוצאה של הנתון עוד יותר חשובה בזכות הפריצה של מחסום ה- 50 נקודות. באופן עקרוני, נתון מעל 50 מצביע על סנטימנט חיובי ונתון מתחת ל- 50 מצביע על סנטימנט שלילי. הנתון מצביע באופן מובהק על צמיחה כלכלית בעתיד הקרוב. מצד נתוני הנדל”ן ההתאוששות עדיין רחוקה אולם שוק הנדל”ן מצא תחתית עוד מחודש ינואר 2009. שוק הנדל”ן הוא האחרון להתאושש ולכן חשיבות הנתונים כרגע היא נמוכה. התביעות לדמיי אבטלה עמדו על 623 אלף ומצביעות על בלימה באחוז המפוטרים כבר מספר חודשים. יש צפי כי נתון הבלתי מועסקים יצביע על ירידה מתונה ועל בלימה בחודשים הקרובים. הצמיחה לרבעון הראשון עודכנה לצמיחה שלילית בשיעור של 5.7% במקום 6.1%. יש צפי לחידוש הצמיחה הכלכלית ברבעון האחרון השנה שבאופן עונתי נחשב רבעון חזק.

ניתוח שוק המניות

שוק המניות האמריקאי נהנה מנזילות גבוהה ובסביבה חזקה וחיובית בזכות מדיניות הממשל והבנק המרכזי. שוק המניות נמצא באופוריה כאשר מחירי המניות לא כל כך זולים, מכפיל הרווח של מדד S&P 500 נע בתחום ה- 20 נקודות. זה לא יקר בתקופה של צמיחה ורווחיות אך זה יחסית יקר כאשר אין צמיחה והרווחיות קשה.

המנוע של שוק המניות הוא כסף נזיל, אגרסיבי, טיפש. שוק המניות האמריקאי נמצא במחזוריות שניה של אשראי זול. המחזוריות הקודמת התרחשה בשנת 2002 – 2003 שבה הריבית ירדה ל- 1%. במחזוריות הנוכחית הריבית עומד על 0% ואין ציפיות להעלאות ריבית כאשר האינפלציה אפסית. הנזילות הגבוהה, בזכות הריביות הזולות, מאפשרת לשוק המניות להוסיף ערך במהירות גבוהה במיוחד אם האופק נראה כחיובי. התנהגות שוק המניות בשבועות האחרונים דיי חיובית, שוק המניות לא תיקן מעבר לתיקון טכני הנקרא Time Correction – תיקון שבו שוק המניות מחליף ידיים וכסף חדש נכנס לשוק. בעקבות התיקון שנראה כי הוא לקראת סופו, שוק המניות בשל למהלך עולה נוסף אשר יוביל את המדדים לרמות התנגדות רחוקות.

הנתון החשוב ביותר, אמון הצרכן, למעשה דחף את המדדים משבירה של רמות התמיכה ומתיקון טכני משמעותי. וול סטריט עובדת בצורה מאוד ברורה. נתון אמון הצרכן הוא אינדיקטור אשר מקדים את מצב הכלכלה בעתיד ולכן הוא אחד החשובים ביותר. בשבוע שעבר הנתון קפץ מעבר למחסום ה- 50 ומנהלי התיקים בוול סטריט התעוררו אל שוק מניות חדש – שוק של קונים. באותו היום המדדים עלו מעל 3% וחיזקו עוד יותר את התמיכה הטכנית במדדים.ראה נספח

ניתוח שוק האג”ח

שוק האג”ח הממשלתי האמריקאי מאבד מערכו כבר שבועיים ברציפיות. שוק האג”ח מושפע ממספר אירועים:

  1. מחיר הנפט מעל 65$ ומצביע על עלייה באינפלציה.
  2. שוק המניות חיובי וכספים נעים משוק האג”ח לשוק המניות.
  3. צפי להתאוששות כלכלית ויציאה מאפיקים סולידיים.
  4. חשש מהורדת דירוג של אג”ח ממשלתי אמריקאי.

אירועים אלו משפיעים על מחיר האג”ח האמריקאי אך מהווים הזדמנות להשקעה חסרת סיכון ובריבית שנתית יחסית גבוהה ובסביבה אינפלציונית ידידותית למשקיעי האג”ח.

השקעה ארוכת לטווח באג”ח למועד פדיון ל- 10 שנים תניב תשואה של 3.5% בשנה. עלייה של כמעט 75% מהשפל האחרון בריבית בדצמבר 2008.

ניתוח שוק החוזים העתידיים

שוק החוזים העתידיים מצביע על סנטימנט מעורב כאשר הסנטימנט בחוזה על מדד נאסד”ק 100 משתפר במהירות ואילו הסנטימנט בחוזה על מדד S&P 500 מעט מתעקב. ביחס לשבועות האחרונים הסנטימנט משתפר ונראה כי הקונים מצליחים להדוף את המוכרים כאשר בחלקם הגדול הם שורטיסטים המעוניינים לגדר נכסים ולהרוויח משוק יורד.

מדד ה- VIX ממשיך לצנוח ונקבע מתחת ל- 30 נקודות. עם המשך העליות במדדים יש צפי כי המדד ירד לרמות תמיכה בין 10 – 12 נקודות. יש אפשרות לרכוש אופציות מכר על המדד (put option) למועד פקיעה ביולי או אוגוסט. כאשר המדד יגיע לתחום התמיכה יש לשקול לחסל את רוב התיק המנייתי או לרכוש ביטוח מלא בשוק החוזים העתידיים.

ניתוח שוק הסחורות והמט”ח

הכוכב של שוק הסחורות הוא ללא ספק הנפט. הסחורה הוסיפה לערכה כמעט 100% מאז השפל ב- 33$ בחודש מרץ. יש כוונה של OPEC לאפשר לנפט להגיע למחיר של 75$ ונראה כי זה היעד הקרוב למחיר הסחורה. הכוכב של שוק המטבעות הוא ללא ספק הדולר האמריקאי אשר משלים את התנהגות הנפט. הדולר נחלש משמעותית מול המטבעות הדומיננטים ומול מחירי הסחורות כאשר הלחץ על הדולר הגיע מצד משקיעים זרים אשר מוכרים אג”ח ממשלתי אמריקאי בעקבות חשש מהורדת הדירוג מ- Aaa.

סיכום

שוק המניות בשל להמשך עליות ורק מעל רמות ההתנגדות.

העתיד של הכלכלות אומנם נראה כחיובי אך זה הזמן לנצל את העליות בשוק המניות ולממש ביעדים או לממש רווחים באופן שוטף.

מעל רמות ההתנגדות, באופן זמני, אין צורך בביטוח לתיק מנייתי.

מעל רמות ההתנגדות ניתן להגדיל את האפיק המנייתי למקסימום.

שוק האג”ח הממשלתי עדיין שלילי והפוזיציה נכונה היא שורט לטווח הקצר.

יעד למחיר הנפט 75$

פרטים אודות מחבר המאמר:

סוחר עצמאי בניירות ערך זרים וישראלים.

מנהל תיקים ומייעץ פיננסי ללא רישיון כמותר בחוק.

מאמן סוחרים בניירות ערך זרים וישראלים.

מפעיל תוכנית האימון:

!Trade Safe – תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מרצה בסדנאות ובקורסים למסחר בניירות ערך לצורך הכנסה נוספת.

מפעיל שירות איתותים לבורסות ארה”ב בשיתוף חברת טלנירי.

כותב סקירות מאקרו כלכליות וניתוחים טכניים.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/44399/שוק-מניות-בתנופה

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן