עלייה עשירית בריבית: האם איחוד הלוואות מסתמן כפתרון הפיננסי המתאים ביותר למצב היום?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

הלוואה היא לא דבר נעים, אבל במציאות של ימינו היא דבר די הכרחי. כמעט ואין היום משק בית שאין לו לפחות הלוואה פעילה אחת, לא כולל משכנתא. בעקבות העליות הרבות של הריבית במשך השנה האחרונה ההחזרים החודשיים של המשכנתא ושאר ההלוואות עלו בצורה משמעותית והביאו רבים למצב בו הם לא מצליחים לעמוד בהחזר החודשי. למרות שהבנקים השונים יצאו בשורת הצעות סיוע ללקוחות שלהם, מסתמן שהפתרון המוביל למצב הוא איחוד כל ההלוואות הקיימות תחת הלוואה אחת.

איחוד הלוואות- משכנתא לכל מטרה:

הלוואות קטנות הן לרוב הלוואות שנלקחות לתקופה קצרה למדי, בין 5-7 שנים, כאשר המאפיין העיקרי של הלוואות אלה הוא החזר חודשי גבוה. לפעמים, אין ברירה והפתרון היחיד הוא לקחת הלוואה, אך כאשר לא מצליחים לעמוד בהחזר החודשי או שיש הוצאה גדולה נוספת, אפשר בקלות להגיע למצב בו לוקחים עוד הלוואה ונכנסים למעגל של הלוואות.

איחוד הלוואות מאפשר בעצם לכסות את כל ההלוואות הקיימות ולאחד אותן תחת הלוואה אחת גדולה. כלומר- הסכום שנלקח בהלוואה סוגר את כל ההלוואות הפעילות ונשאר סכום חודשי אחד שיש לשלם מדי חודש בחודשו. כאשר לא עומדים בהחזר החודשי או כאשר נאבדים בתוך כל ההלוואות הקיימות- מדובר בפתרון שיכול לעשות סדר. הלוואה אחת גדולה מאפשרת לפרוס את ההחזרים החודשיים לתקופה של כ-20 שנים ואפילו יותר מה שאומר בפועל הפחתה משמעותית בהחזר החודשי ואוויר לנשימה.

פתרון פיננסי מומלץ אבל לא פתרון קסם:

לפעולה של איחוד הלוואות יש יתרון ברור ומרכזי והוא – הפחתת ההחזר החודשי מה שמאפשר איזון בחשבון העובר ושב ומספיק כסף בשביל ניהול שוטף של משק הבית. עם זאת חשוב לזכור שבכל זאת מדובר בהלוואה, ולכן זה אמנם פתרון אבל לא פתרון קסם.

בטווח המיידי ההחזר החודשי יפחת משמעותית ויאפשר לכם להתאפס על התשלומים הקיימים ולאזן בין ההכנסות וההוצאות, אך בטווח הרחוק התשלום הכולל של ההלוואה יהיה יקר יותר מאשר לשלם על כל אחת מההלוואות הקטנות בנפרד.

איחוד הלוואות הוא משכנתא לכל דבר ולכן יש צורך בבדיקה פיננסית של החשבון, ביטוח חיים, קבלת אישור עקרוני וכל הבירוקרטיה שנדרשת בלקיחת משכנתא רגילה, אבל היתרון שלה לא נעלם לאורך כל הדרך- אוויר לנשימה בכדי שתוכלו לעשות סדר כלכלי ופיננסי.

לסיכום, אם אתם ממש לא מצליחים לעמוד בהחזר החודשי או שאתם עומדים בו אך נכנסים למינוס, כדאי לבדוק את האפשרות של איחוד הלוואות ובנוסף, כיצד להתנהל בצורה פיננסית נכונה על מנת לנהל את משק הבית בצורה תקינה.

נאווה עמירה, יועצת משכנתאות מבית ‘מאני -בדרך הנכונה’ לייעוץ משכנתאות

https://muhnitrw.ravpage.co.il/LPR001

 

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן