סקירת מט”ח שבועית שבין 28/12/09-01/01/10

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

דולר-שקל: שוב עבר עוד שבוע מסחר של דשדש שמותיר את המצב על כנו. ניתן למעשה להעתיק את הסקירה הקודמת לזו של השבוע הקרוב, היות ששום דבר לא השתנה בעצם, מלבד אולי שינוי קל שמעיד על כך שהצמד יותר ויותר מתכנס. עדיין אנו מוצאים את המאבק העיקש בין הרוכשים והמוכרים. גם עתה ניכרת בכל זאת נטייה קלה לכיוון המגמה השוורית. מבנה המחירים ממשיך לעלות בצורת קלה והדרגתית, בעוד הוא ממשיך להישען על קו המגמה העולה. קו ההתנגדות הקרוב טרם נפרץ ועדיין ניתן להבחין ב”נוקשותו”. גם עתה ניכר שנכון בעיקר לשבת “על הגדר” עם צמד זה ועד להתפתחויות חדשות. אלו כנראה תהיינה בזמן הקרוב, שכן חוסר הוודאות הינו חלק מסיום שנה קלנדרית וחתירה של חברות להפגין תשואות. לאחר מכן באים בדרך כלל המימושים ומיד אחר כך מגיעות התנועות היותר משמעותיות. הדבר נכון לא רק לגבי הצמד האמור, אלא לכל מכשיר השקעה פיננסי כלשהו, אלא שנראה שהביטוי לכך מקבל משנה תוקף בתקופה האחרונה דווקא בין היתר בצמד הדולר-שקל.

יורו-דולר: מעקב של סוחרים אחר הסקירה הקודמת וביצוע המהלכים על פיה – בוודאי הניבה להם רווחים נאים. כפי שנמסר היינו קרובים לסיום מהלכי השורט, בעוד שהסיבות לכך צוינו במלואן בסקירה של השבוע שעבר. הומלץ שעסקאות שורט תילקחנה במנות קטנות, כפי שאכן הוברר שהיה נכון לעשות. לאחר מכן אכן חווינו באמת כצפוי עליות שערים, מהם כבר נהנו שוחרי המסחר ב”סווינג”. מאידך – ספק אם מדובר במהלכים שווריים לאורך זמן, שכן כלל המגמה עדיין נשארה דובית, גם אם מנתחים את תמונת המצב בהיבט רחב. הגם שהכוח נמצא כרגע באופן זמני אצל הרוכשים הרי שהשער בהמשך העליות אמור להיתקל בכמה נקודות בלימה משמעותיות וביניהן נקודת האל-חזור. ובכל זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהצמד נמצא עתה בצומת משמעותית. אנו מוצאים שלמרות הכול השער פרץ את קו המגמה היורד, והגם שלאחר שעלה עד למחיר 1.4417 החלה נסיגה מטה, עדיין אנו מוצאים שהשער סגר את יום המסחר מעל קו המגמה האמור, וזאת תוך כדי ביצוע מהלכי מגמה שנראים “בריאים” לעת עתה. המסקנה – עדיין בהחלט יכולים להיות צפויים בתחילת שבוע המסחר הקרוב מהלכי לונג, אם כי יש לקחתם במנות קטנות, היות שבטווח היותר ארוך אנו עדיין במגמה שבכללותה נמצאת בירידה.

סטרלינג-דולר: המשך הירידות הצפויות במטבע האנגלי אכן באו לידי ביטוי גם במהלך שבוע המסחר החולף. לגבי ההמשך ניראה שנכון יותר לנקוט במשנה זהירות לגבי עסקאות שורט, היות שניכר בגרף שהדבר הולך להשתנות – ודי מהר ! הסיבות לכך נעוצות בכמה נקודות: האחת – השער הגיע לקו תמיכה משמעותי שכולל לא מעט “נגיעות” מהעבר הרחוק. השנייה – גם בימי המסחר האחרונים גילינו שהיו שלושה ניסיונות לא מוצלחים לפרוץ קו תמיכה זה, בהותירם את הגרף עם “טריפל-בוטום” המסמל עליות. השלישית – לאחר ה”דאבל-בוטום” מיום המסחר שלפני האחרון אנו מוצאים שהשער אף עלה ופרץ את הגבוה של ה”באר” הקודם לו, מה שמעיד על כוח העליות דווקא, וזאת למרות שלאחר מכן מצאנו דווקא שוב ירידות שער של הסטרלינג אולם למרות זאת יש לשים לב, שאלו לא חרגו וירדו או פרצו את קו התמיכה החזק והמהימן. רביעית – אנו נמצאים במצב של מכירות יתר כבר זמן רב, בעוד שבד בבד ניתן להבחין בסטיות באינדיקאטורים האחרים. כל אלו מלמדים שבטווח הקרוב כנראה נבחין בעליות שערים, בעוד ניכר שהן תהיינה די מיד בפתיחת שבוע המסחר החדש. ובכל זאת, אין לשכוח ברקע את העובדה שמדובר נכון לרגע זה בתיקונים ולא בשינוי מגמה, שממשיך גם לעת עתה להיות עדיין יורד. התחדשותה של המגמה הדובית עשויה להגיע שלא בעוד זמן רב בהכרח.

דולר-יין: התחזקותו של הדולר המשיכה גם במהלך שבוע המסחר החולף. קו המגמה היורד שנפרץ כבר לפני כשבוע וחצי נשאר הרחק מאחור, המגמה ממשיכה להישען עם קו מגמה עולה תוך יצירת מבנה מחירים שאינו רק עולה אלא גם “בריא”. גם קו ההתנגדות האחרון נפרץ במהלך השבוע, תוך שהשער ממשיך לעלות ולאחר מכן חוזר במהלך שני ימי המסחר האחרונים “לבדוק” את המחיר של אותו קו התנגדות שנפרץ, וזאת בדרכו לעזוב אותו שוב כלפי מעלה. כל הסימנים אכן מעידים על התחזקות משמעותית של הדולר, ועל אפשרות להמשך המגמה. עם זאת נכון לצנן במעט את ההתלהבות ולא לקחת על עצמנו סיכונים בלתי מחושבים. אמנם חד משמעית ניכר שהמגמה העולה היא זו השלטת והבריאה נכון לעכשיו, אבל צריך גם להביא בחשבון שנחשפנו לכמעט שבועיים של עליות ללא תיקון ממשי, כמו גם ללא חתירה של הסוחרים לממש רווחים. מעבר לכך, אנו לקראת קו התנגדות חדש שהינו די קרוב, בעוד האינדיקאטורים מציינים שאנו גם לא רחוקים ממש מרכישות היתר. לכן – אכן הכיוון צריך להיות שוורי, אולם יש להבין שהתיקונים והמימושים גם אכן צפויים להיות בקרוב, ולכן יש לבחון בצמידות כל עסקת לונג שנכנסים אליה, כמו גם הניסיון לעלות על גל המימושים בעסקאות השורט.

ניתוח טכני מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט”ח

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ”ל חברת “מעוף פיננסי” www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט”ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של “אחד על אחד” באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט”ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן