סקירת מט”ח שבועית – 11/01/10 – 15/01/10

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

דולר-שקל: כפי שהומלץ בסקירה הקודמת – הישיבה על “הגדר” הוכיחה עצמה, לפחות לסוחרים שהעריכו את התחזקותו של הדולר. אמנם לא היו חסרים סימנים שהעידו על כך, אולם לא היה בהם די כדי להיכנס לעסקה, ולכן נמסר כבר באותה סקירה משבוע שעבר שכדאי להמתין ולבחון את ההתפתחויות שתהיינה, היות שכפי שהיה מצב השוק באותה שעה – הכול למעשה היה יכול לקרות. ואכן גילינו ששבוע המסחר החולף נפתח בירידות חדות יחסית של המטבע האמריקאי, שאת המשכן ראינו גם בכל יום מימי המסחר שלאחר מכן. אפילו הנתונים הכלכליים הטובים עבור הדולר, שפורסמו ביום שישי האחרון, לא ממש “הרשימו” במיוחד את השקל, שהמשיך להתחזק למול עמיתו האמריקאי. גם עתה לא עולים סימנים ממש מעודדים לדולר למול זה של השקל. צריך לזכור שאנו כבר במגמת ירידה ארוכה מזה אפריל 2009, בעוד הירידות האחרונות היו למעשה המשך המגמה הדובית, לאחר שלפני כן צפינו בעליות מתונות והדרגתיות לאורך זמן, אולם עד תיקון “50” של פיבונאצ’י בלבד.

שם, כזכור, השער “נתקע” ודשדש למשך תקופה ארוכה עד לשבוע החולף. ישנה בהחלט סבירות שנמצא את תחילת שבוע המסחר החדש בהמשך ירידות קלות, כשבשלב זה ייתכן שעד קו התמיכה הקרוב. לכן יש להיזהר מלהמשיך ולנקוט במהלכי שורט בטווח המיידי, או שלחילופין – יש לעקוב אחר כל שינוי בתשומת לב ולהגיב מהר. מה גם ששבוע מלא של ירידות ללא תיקונים אינו דבר שיש להתעלם ממנו. המימוש חייב להגיע וכמוהו גם התיקונים. יש לשים לב שגם אם ייפרץ כלפי מטה קו התמיכה – לא מומלץ להיכנס לעסקאות שורט שאננות. בהחלט ייתכן ויהיה מדובר בפריצת שווא לקראת המהלכים הבאים, שעשויים למרות זאת להיות דוביים.

יורו-דולר: כפי שנאמר בסקירה הקודמת, אכן אי הוודאות שצוינה באה לידי ביטוי במסחר שהתנהל במהלך שבוע המסחר החולף. אולי זה לא ממש משנה שהדבר מגיע על רקע תחילתה של השנה הקלנדרית החדשה או לא, אך העובדות הן שהיה מדובר במאבק נוקשה מצד סוחרי הלונג למול אלה של השורט. עליות חדות למול ירידות חדות שהותירו למעשה את המצב על כנו, כפי שהיה בשבוע שעבר – אם נוציא לרגע את יום המסחר האחרון משבוע שעבר נוכל להבחין שהשער ביום המסחר שלפני האחרון של שבוע המסחר החולף ננעל כמעט באותו שער בו החל אותו שבוע המסחר האמור. רק יום המסחר האחרון חזר לצבוע ממשית את הגרף בירוק, אבל גם אז המצב לא השתנה הרבה ממה שהיה שבוע לפני כן, בעוד הדבר נתן את אותותיו בדשדוש לאורך כל אותו שבוע.

ובכל זאת, יש לשים לב שהצמד נמצא בסיטואציה לגמרי לא פשוטה. כשמדובר בטווח המיידי אנו עדיין רואים כוחות חזקים יותר מצד הרוכשים, הבאים לידי ביטוי בניסיונות ניכרים להעלות את המחיר, אולם אלה נתקלים בקו התנגדות חזק ועיקש. לצד זה אנו בכל זאת מבחינים במבנה מחירים עולה – גם וחרף הדשדוש של השבוע האחרון – בעוד שגם האינדיקאטורים מצביעים על כיוון דומה. מצד שני עלינו לזכור שכל זאת בכל אופן נמצא תחת מגמה משנית דובית, המלווה במבנה מחירים יורד. השער “משחק” בין קו התמיכה לבין קו ההתנגדות שמשמש גם נקודת אל-חזור. לכן אי הוודאות של הצמד עדיין מאפיינת אותו גם לשבוע הקרוב, בעוד שההמלצה מהשבוע שעבר תקיפה גם לשבוע זה – כל עסקה, בין אם מדובר בעסקת לונג או שורט, יש לקחת במנות קטנות ולפקח עליהן. תזוזה מעל לקו ההתנגדות או מתחתיו עשויה להוביל לתנודות חזקות בשער ולאו דווקא לכיוון “הצפוי”.

סטרלינג-דולר: כפי שנמסר בסקירה משבוע שעבר הסתמן יותר כוח לסוחרים שמנסים להעלות את מחיר הפאונד. אולם בד בבד גם נמסר באותה סקירה שהדבר עשוי שלא לבוא לידי ביטוי כבר בתחילת שבוע המסחר החולף. אכן כך קרה – ביום המסחר הראשון של שבוע המסחר החולף ראינו ניסיון נוסף לפרוץ את השער הגבוה של יום המסחר האחרון מהשבוע שקדם לו – ניסיון שזכה לכישלון, ואשר הביא בעקבותיו ירידות חדות בשער הפאונד, אולם שוב – עד ליום המסחר האחרון של שבוע המסחר הקודם. אז גילינו עליות שערים חדשות, כפי שהיה צפוי. יחד עם זאת, גם צמד זה, בדומה ליורו-דולר, נמצא בסיטואציה לא פשוטה. באופן כללי אנו עדיין במגמה דובית שהחלה באפריל אשתקד, לאחר עליות קודמות לה שהגיעו עד לנקודת בלימה “50” של פיבונאצ’י, בעוד שכל זאת כהמשך למגמה היורדת שהחלה עוד קודם לכן. ניסיונות חוזרים ונשנים להעלות את רף המחיר מעבר לקו הבלימה האמור נכשלו, והותירו את השוק עם כמה “נגיעות” עליונות שהעידו על חוסנה של נקודת הבלימה, כמו גם על חוסנה של המשך מגמת הירידה. לעומת זאת, כאשר אנו בוחנים את תמונת המצב של טווח הזמן הקצר עד בינוני, באפשרותנו למצוא שהשער הגיע לנקודת אל חזור קריטית וישנה, ושממנה חזרו העליות של הפאונד לשלוט בגרף.

לעת עתה עדיין נותרה העוצמה אצל הרוכשים, וגם אם נבחין בטווח המיידי בכל זאת בירידות שערים, עדיין כניראה שהדבר לא יימשך זמן רב עד ששוב הצבע הירוק יחזור לשלוט למשך זמן מה בגרף. אולם יש לזכור, שהיות שהמגמה בכללותה בכל זאת דובית, הרי שמסתמן ספק רב באם עליות אלו תהיינה למשך פרק זמן ארוך במיוחד ובעל משקל ממשי. בכל מקרה – לא מומלץ בשלב זה לנקוט בפוזיציות דוביות לפני שנפרץ קו התמיכה שהינו גם קו נקודת האל-חזור הקריטית שהוזכרה קודם לכן.

דולר-יין: כן, שוב היה נכון לקרוא ולהפנים את מה שהובא בסקירה הקודמת. דובר על כך שאמנם המגמה העולה מסתמנת כ”בריאה”, אולם גם עלתה אזהרה לקראת שבוע המסחר הקודם. מי שנעזר בסקירות מצא במהלכה של זו מהשבוע שעבר כמה סיבות שציינו מדוע יש להיזהר מלהמשיך לסחור בלונג, למרות המגמה העולה “היפה”, וחרף העובדה שבהחלט ישנה סבירות שהיא תמשיך לעלות הלאה יותר מאוחר. אולם בינתיים האזהרה הייתה שלא לסחור במגמה עולה, אלא לתת דווקא את הדעת והביטוי על ירידות שערים מאותן סיבות שצוינו במהלך אותה סקירה. שני ימי המסחר הראשונים מהשבוע החולף החלו בירידות שערים שהתחלפו דווקא בעליות חדות במהלך שני ימי המסחר שלאחריהם. אולם, כפי שצוין בסקירה הקודמת – הופיעה נקודת בלימה שממנה יש להיזהר.

ואכן יום המסחר האחרון משבוע המסחר החולף הגיע לאותה נקודת בלימה, ואז חזר לאחור במה שאופיין כירידת שערים חדה במיוחד. אמנם, כאמור, אין להוציא מכלל ספק שאנו בהחלט יכולים לשוב ולהבחין בשלב יותר מאוחר בהמשכה של המגמה השוורית, אבל לעת עתה אין גם להוציא מכלל ספק המשכן של ירידות קלות בתחילת שבוע המסחר הקרוב, אם כי ניראה כרגע שהשער הגיע לקו ההתנגדות שנפרץ והפך לקו תמיכה, ואף נעל את שבוע המסחר מעל קו זה – מה שעשוי להעיד שהדולר עשוי להמשיך כבר ממש בקרוב את מגמת התחזקותו.

ניתוח טכני מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט”ח

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ”ל חברת “מעוף פיננסי” www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט”ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של “אחד על אחד” באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט”ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן