השקעה במט”ח – למביני עניין

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

בשביל רובינו, מסחר במט”ח מסתכם בהמרת הדולרים שקיבלנו לחתונה בשקלים, או במכירת שקלים עבור יורו לקראת הנסיעה המתוכננת לאירופה. כעיקרון, זה מסחר במט”ח – מכירת מטבע אחד וקניית מטבע אחר, אבל מכיוון שלמטבעות יש שערים שונים (כלומר ערך שונה), מועד ביצוע המסחר משפיע על הרווח או ההפסד שלנו בעיסקה.

שערי המטבעות השונים עולים ויורדים, בהתאם להיצע והביקוש שיש להם וכאשר למטבע מסויים יש ביקוש נמוך וערכו יורד – זה הזמן הנכון לקנות אותו ובמצב הפוך, כאשר הביקוש למטבע גבוה וערכו עולה – זה זמן טוב למכור אותו. על פניו, העיקרון נשמע פשוט למדי, אבל השקעה במט”ח אינה עיסוק למתחילים ואלה בדיוק האנשים הנכנסים לשוק בהתלהבות מופרזת רק על מנת לספוג הפסדים כבדים.

ישנם אנשי מקצוע רבים, שכל עיסוקם הוא הכרת שוק ההון בהתמקדות במטבע חוץ. אלה יכולים להמליץ על השקעות סולידיות ועל מסחר מבוקר במט”ח והם מכירים היטב את חוקי השוק ויכולים לצפות שינויים בשערי המטבעות השונים. משקיע חכם ייעזר בבנקאי, או בברוקר ועם הזמן יוכל גם לפנות לבית השקעות לצורך ניהול תיק השקעות מסודר, שלא בהכרח יהפוך אותו למיליונר, אבל כן יניב רווחים נאים.

בשוק ההון קיימים עשרות סוגי מטבעות, שעל חלקם רובינו בכלל לא שמע, כמו כתר צ’כי, רופיה מאוריציוס, או רינגיט מלזי וכאלה הנפוצים יותר כמו זלוטי, או דינר ירדני וכמובן הדולר והאירו ובכולם אפשר להשקיע. המתחילים יכולים לקרוא טבלאות ולהבין מה הן אומרות לגבי שערי המטבעות הרבים, אבל בלי הכשרה מתאימה, אין שום דרך לנבא איזו תנודה צפויה בערך המטבעות הללו ומה הביקוש שיהיה להם בשוק מחר, או אפילו בעוד שעתיים.

ישנם מספר אפיקי השקעה במט”ח, שלא כולם מצריכים כסף נזיל וכמו בכל השקעה – ככל שרמת הסיכון עולה, כך גם גובה הרווח או ההפסד. אפשר להשקיע באגרות חוב – ממשלתיות או קונצרניות – צמודות מט”ח, בפיקדון דולרי, בקרנות נאמנות ובתעודות סל ובכל אפיק השקעה כזה, בטוח ככל שייראה, יש להיזהר במיוחד מטעויות של מתחילים שיובילו להפסדים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן