המרת מט”ח – מה כדאי לדעת לפני שממירים מטבע חוץ?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מט”ח הם ראשי תיבות של מטבע חוץ, המונח מתייחס לכל מטבע זר שאינו שקל ישראלי. שוק המט”ח הוא שוק רחב מאוד בו נסחר מטבע חוץ מידי יום בין מדינות ובין משקיעים פרטיים. מסחר במטבע חוץ מתרחש בהיקפים קטנים יותר מידי יום בעזרת אזרחים שממירים סכומים קטנים (יחסית למסר הבינלאומי כמובן) של מטבע זר לשקלים ושקלים למטבע זר. מה כדאי לדעת על המרת מט”ח? היכן ניתן להמיר מט”ח? כיצד כרטיס אשראי בינלאומי קשור להמרת מט”ח?

מטבע חוץ
מטבע חוץ

מה כדאי לדעת על המרת מט”ח?

ערכו של מטבע זר נקבע ביחס לשקל על ידי בנק ישראל ומעדכן מידי יום. הערך מכונה הערך היציג. כמו כן, שער החליפין הוא מדד נוסף המשקף את ערכו של המטבע ביחס לביקוש שלו במכירה וקנייה. המרת מט”ח מתבצעת לפי השער היציג, העמלה הנגבית תלויה בשער החליפון.

כאשר רוכשים מט”ח תתבקשו לשלם מעט יותר מהשער היציג, כאשר מחליפים מט”ח חזרה לשקלים, תקבלו מעט פחות.

לא כל מטבע זר ניתן לרכוש בארץ ולא כל מטבע זר ניתן למכור. זו אחת הסיבות בגללן רצוי להחליף את המטבע הזר שברשותכם טרם חזרתכם לארץ. דוגמא טובה לכך היא מטבעות של מדינות כמו קזסחסטן וגיאורגיה שלא ניתן כלל להמיר בארץ.

המרת מטח מתבצעת בשטרות בלבד, לא ניתן להמיר מטבעות כלל.

היכן ניתן לבצע המרת מט”ח?

המרת מט”ח בבנק – הבנקים הם לרוב הכתובת להמרת מט”ח בשל הביטחון בשטרות שניתנים על ידי בנק על פני מקורות אחרים. ניתן להמיר מטבע חוץ בבנק בשתי דרכים: בדלפק ודרך הכספומט כשבדרך השנייה לרוב העמלה קטנה יותר.

המרת מטבע בדואר – בדואר ניתן להמיר מט”ח תוך תשלום עמלה נמוכה מאוד.

סוכנויות המרת מט”ח – סוכנויות פרטיות רבות להמרת מט”ח קיימות ברחבי הארץ במיוחד בערים הגדולות. הסוכנויות המכונות “צ’יינג'” מאפשרות להמיר מט”ח ללא עמלה במקרים רבים במיוחד כאשר מדובר בסכומים גדולים.

שדה התעופה – למי שזקוק להמרת מט”ח ברגע האחרון ניתן לעשות זאת בשדה התעופה בדלפק ייעודי.

המרת מט”ח הוא שירות וככזה, חשוב לבדוק היכן נקבל את העסקה הכדאית ביותר. לפני שאתם ממירים מט”ח במיוחד בסכומים גדולים, רצוי לערוך סקר שוק קצר בין הבנקים לבין חברות הצ’יינג’ הפרטיות וכמובן לא לשכוח את רשות הדואר.

שימוש בכרטיס אשראי בינלאומי

כרטיס אשראי בינלאומי מאפשר לטסים לחו”ל להמשיך ולהשתמש בכרטיס האשראי במקום לשאת עמם סכומי כסף גדולים. כרטיס אשראי בינלאומי הוא בהחלט פתרון נוח ויעיל מאוד ובהחלט בטוח יותר. נשיאת סכומי כסף מזומן, במיוחד בחו”ל לא תמיד בטוחה וכמובן שאם הכסף הולך לאיבוד או נגנב אנו עשויים למצוא את עצמו מול שוקת שבורה. כאשר עושים שימוש בכרטיס האשראי בחו”ל, הסכומים נגבים מחשבון העובר ושב בארץ לאחר שחברת האשראי ממירה את המטבע הזר לשקלים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן