תעשיית קרנות הנאמנות רושמת גיוסים של כ-1.8 מיליארד ש”ח בסיכום חודשי

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

הקרנות המסורתיות מסכמות את חודש אוגוסט עם גיוסים של כ-0.7 מיליארד ₪ בהובלת קרנות אג”ח מדינה שגייסו כ-1 מיליארד ₪. הקרנות הכספיות מובילות בגיוסים עם כ-1.05 מיליארד שקלים.

בשבוע האחרון של אוגוסט רשמה תעשיית קרנות הנאמנות פדיונות של כ-160 מיליון ₪ בהובלת קרנות אג”ח כללי וקונצרני.

  • הגיוסים בקרנות המסורתיות הצטמצמו לכ-0.7 מיליארד ₪, לאחר שהשבוע נפדו מהן כ-190 מיליון ₪.

  • בסיכום חודש אוגוסט קרנות אג”ח מדינה בלטו בגיוסים נאים של כ-1 מיליארד ₪, זאת לאחר גיוסים של כרבע מיליארד ₪ השבוע.

  • קרנות אג”ח קונצרני מאבדות נכסים- בחודש אוגוסט נפדו מהקרנות הקונצרניות כ-110 מיליון ₪, בעקבות פדיון שבועי של כ-100 מיליון ₪.

  • האפיק השקלי ממשיך בקצב גיוסים גבוה בהובלת הקרנות הכספיות שהוסיפו כ-1.05 מיליארד ₪ ומנגד ירידה של כ-90% בקצב הגיוסים לקרנות השקליות שעמדו על כ-60 מיליון ₪ בלבד באוגוסט.

  • קרנות אג”ח כללי רשמו החודש פדיונות כבדים של כ-520 מיליון ₪- פדיון רביעי רצוף מאז חודש מאי.

  • קרנות אג”ח חו”ל מעלות הילוך בקצב הגיוסים ורושמות גיוס של כ-470 מיליון ₪ – הגיוס החודשי הגבוה ביותר מזה יותר מ-6 שנים!

  • 6 חודשים רצופים של פדיונות באפיק המנייתי1- הקרנות המנייתיות מאבדות כ-230 מיליון ₪ בסיכום חודש אוגוסט.

סיכום חודש אוגוסט 2012 בנכסי תעשיית קרנות הנאמנות

הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות בחודש אוגוסט הסתכמו בכ-1.8 מיליארד ₪, מתוכם כ-0.7 מיליארד ₪ נוספו לקרנות המסורתיות- ירידה של כ-55% בקצב הגיוסים לעומת חודש יולי. מדדי האג”ח הממשלתי והקונצרני רשמו החודש ירידות שערים מה שהוביל לפדיונות חדים בקרנות אג”ח כללי וקונצרני ומנגד, הסטת כספים לקרנות כספיות, קרנות אג”ח מדינה וקרנות אג”ח חו”ל . כך, עפ”י אומדנים והערכות שבוצעו ע”י כלכלני מיטב.

  • חודש אוגוסט התאפיין במגמה מעורבת במדדי המניות, מדד ת”א 100 ומדד המעו”ף עלו בכ-0.3% ובכ-1.3% בהתאמה, ומדד ת”א 75 ירד בכ-1.8% , הקרנות המנייתיות ממשיכות לאבד נכסים זה חודש שישי ברציפות, עם פדיונות כבדים שהסתכמו בכ-230 מיליון ₪ בהובלת קרנות מניות ישראל וגמישות ומנגד, גיוסים של כמה מיליונים בודדים בקרנות מניות חו”ל.

  • אגרות החוב הקונצרניות רשמו בחודש אוגוסט ירידות שערים, מדד התל-בונד 20 ירד  בכ-0.6%, מדדי התל-בונד 40 ו-60 איבדו כ-0.3% ובכ-0.5% בהתאמה ובנוסף לכך מדד האג”ח הקונצרני ירד בכ-0.9%, המשקיעים לא נשארו אדישים לירידות באפיק והורידו חשיפה שהתבטאה החודש בפדיונות של 110 מיליון ₪ בקרנות הקונצרניות כאשר מתוכם כ-100 מיליון ₪ נפדו השבוע.

  • אגרות החוב הממשלתיות התאפיינו בירידות שערים, מדד ממשלתי כללי ירד בכ-0.5%, ולמרות זאת המשקיעים המשיכו להגדיל חשיפה לאפיק הממשלתי, אם כי בקצב נמוך יותר מזה שנראה בשבוע הראשון של אוגוסט. בסיכום חודשי גייסו קרנות אג”ח מדינה כ-1 מיליארד ₪, לעומת כ-1.2 מיליארד בחודש יולי.

  • האפיק השקלי עומד בסימן גיוסים בקרנות הכספיות שהוסיפו לנכסיהן כ-1.05 מיליארד ₪- עלייה של כ-45% לעומת חודש יולי. ומנגד, מגמה הפוכה בקרנות השקליות שגייסו החודש כ-60 מיליון ₪ – ירידה של כ-90% לעומת חודש יולי.

  • אפיק אג”ח כללי זוכה החודש בתואר “האפיק הפודה ביותר לחודש אוגוסט”, במהלך החודש נפדו מקרנות אג”ח כללי כ-520 מיליון ₪.
  • תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-30.8.12 כ-157.5 מיליארד שקל. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-120.6 מיליארד שקל.

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע”מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן