תגובה למינוי נגידת בנק ישראל , הדר’ קרנית פלוג

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מינוי נגידת בנק ישראל, הד”ר קרנית פלוג.

מאת אלכס זבז’נסקי, כלכלן ראשי, בית השקעות מיטב דש: מינוי הנגידה לבנק ישראל הינו אירוע חשוב ומעורר עניין רב. אולם, הנגידה מתחילה את הקדנציה כאשר לבנק ישראל לא נותר מרחב פעולה גדול לשינויים במדיניות.

אם נבחן את הצעדים בהם נקט בנק ישראל בשנה האחרונה ואת השפעתם על המציאות הכלכלית, לא נמצא הוכחות חותכות שפעולותיו שינו מהותית את ההתפתחויות במשק. מחד, הריבית ירדה, נמשכו התערבויות בשוק המט”ח והוטלו מגבלות על שוק המשכנתאות.  מאידך, הצמיחה במשק המשיכה להתמתן, האינפלציה ירדה, השקל התחזק, מחירי הנדל”ן המשיכו לעלות וחל קיפאון באשראי לעסקים. כמובן שלא ניתן לבדוק מה היה קורה אילו בנק ישראל לא היה עושה את כל המהלכים שלעיל, אך מה שכן ניכר לעין הוא כי הצעדים שננקטו לא גרמו למפנה באף תחום.

עובדה זו לכשעצמה ,אינה אומרת בהכרח כי בנק ישראל עשה צעדים לא נכונים. כך פעלו גם הבנקים המרכזיים האחרים בעולם. פשוט המציאות מעידה שהבנקים המרכזיים, כולל בנק ישראל עצמו,  די מיצו את השפעתם בתנאים הכלכליים הנוכחיים עם הכלים שיש להם.

נראה, שהמבחן העיקרי של קרנית פלוג לא יהיה בהמשך המדיניות כפי שננקטה עד עתה, אלא ביכולתה לזהות עיתוי נכון ליציאה מהמדיניות של ריבית סופר-נמוכה, כדי למנוע התפתחות האינפלציה. עיתוי זה יכול להגיע בעוד שנה או שנתיים ועד אז האפשרויות של בנק ישראל לשינוי המציאות די מוגבלות.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן