שוק המניות בצומת דרכים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: אייל כרמי

בשבוע החולף היינו עדים לבלימת הירידות במדדים באופן חד, מניות הבנקים זינקו מאות אחוזים כאשר קרנות הגידור קונות בכל מחיר מניות בנקים וסוגרות את השורטים. סגירת השורטים הוא מבין השינויים הראשונים בסנטימנט השלילי בשוק המניות.

 
ניתוח מאקרו כלכלה נתוני המאקרו בשבוע האחרון הצביעו על אינפלציה אשר מרימה ראש בעקבות התחזקות מחיר הנפט. מתן רשיונות בנייה היה גבוה מהמצופה ואיפשר לשוק המניות לעלות עוד יום אחרי שבוע הוספה של 10% במדדים. הריבית נשארה ללא שינוי וסביר שתשאר ברמה זו עד לסוף השנה.
השבוע יפורסמו נתוני נדל”ן אשר יקבעו את כיוון המדדים לאורך השבוע. התמונה המאקרו כלכלית תמשיך להיות שלילית וזאת עד לשיפור המערכת הפיננסית בארה”ב.

 
ניתוח שוק המניות בשבועיים האחרונים שוק המניות נהנה מסגירה מהירה של שורטים אשר דחפה את מחירי מניות הבנקים לתשואות תלת ספרתיות. התיקון התבקש וביום חמישי ועד שישי מחירי המניות ירדו כאשר הסוחרים מושכים רווחים. שוק המניות נמצא בצומת דרכים, מצד אחד נגיד הבנק המרכזי טוען כי הכלכלה תשתפר עוד השנה והמערכת הבנקאית תחזיק מעמד ותקבל כל סיוע אשר ידרש. מאידך ההתאששות נראת עדיין רחוקה ורק פרסום דוחות מפתיעים מצד החברות יאפשרו לשוק המניות להמשיך לעלות.

 
מהזווית הטכנית המדדים השליליים ביותר הם הדאו גונס וה- S&P 500. מדד הנאסד”ק 100 ומדד השבבים מדשדשים בעצבנות. המדדים השליליים יצרו LL ויתכן מאוד שנוצר ביום שישי LH.
המגמה היורדת המשנית עדיין לא נפרצה ורק תנועה מהותית לכיוון העולה תאפשר שינוי כיוון למספר חודשים בוול סטריט. ראה נספח
ניתוח שוק האג”ח שוק האג”ח הושפע מתוכנית הפד לרכוש אג”ח ארוך במאות מיליארדים. השימוש בשוק האג”ח נועד להקטין את עלויות המשכנתאות ולעודד לקיחת משכנתאות זולות יותר. מחיר האג”ח הארוך עלה ביום רביעי ביום הודעת הריבית מעל 4% אך עדיין לא מאותת על פריצה של הדשדוש וכניסה ללונג.

 
התשואות על האג”ח הקצר עלו השבוע כאשר נתוני האינפלציה הצביעו על עליית מחירים.
ניתוח שוק החוזים העתידיים הפקיעה הסתיימה ביום תנודתי.

החוזים העתידיים לחודש יוני שליליים ומצביעים על המשך הסנטימנט השלילי. בשוק האופציות הסנטימנט עדיין לא השתנה באופן סופי ואת בעקבות המוכרים אופציות CALL ניצלו את העליות במדדים לצורך מכירה של אופציות עם צפי לירידות שערים.
הפקיעה ביום שישי הייתה שלילית וזה סימן ראשוני נוסף לשינוי סנטימנט מתוך הסימנים הראשונים לשינוי מגמה בשוק המניות, בפקיעה האחרונה כותבי ה- CALL נאלצו להוריד את שוק המניות ולהוציא את האופציות CALL מתוך הכסף בניגוד לפקיעות קודמות אשר ההפך התרחש.
מדד ה- VIX מצביע מכולם על הצומת בשוק המניות כאשר המדד מדשדש ועדיין לא מצביע על הכיוון הנכון אצל המשקיעים בוול סטריט. מניתוח המדד ע”י מתנד ה- ADX עולה תמונה חד משמעית, התיקון במדד VIX הסתיים והמדד לקראת תנועה חדה, הכיוון במדד יקבע האם שוק המניות יעלה או יחזור לרדת.
ניתוח שוק הסחורות והמט”ח מחירי הסחורות נהנו מנתוני המאקרו אשר הצביעו על האינפלציה העולה. הזהב עלה לאחר תיקון לקו המגמה ואילו הנפט ממשיך לעלות מעל 50$. בשוק המט”ח הדולר נחלש באופן מהותי מול המטבעות הדומינטיים. העבודה של הפד לא מסתיימת, החולשה בדולר היא חיובית לרווחיות חברות אמריקאיות בין לאומיות אך פוגעת בצמיחה האמריקאית ע”י עלייה מחירי הסחורות. יהיה צורך למצוא את האיזון השביר בין האינפלציה לצמיחה וזאת תהיה הבעיה הבאה של הפד ותאמינו או לא היא תהיה הרבה יותר מסוכנת וקשה לשליטה מהמשבר בבנקים.

סיכום
שוק המניות אומנם עלה יפה בשבועיים האחרונים אך נראה כי מדובר בתיקון טכני בלבד.
יש שינוי קל בסנטימנט בשוק המניות כאשר השורטים סגרו חשיפה למניות הבנקים והפקיעה בשוק האופציות לראשונה מזה שנה הייתה שלילית מאוד.
בפתיחה שלילית ניתן לפתוח בשורט על המדדים המובילים עם סטופ צמוד.
הזהב, נפט, אג”ח ממשלתי מעניינים להשקעה לטווח בינוני כאשר יש צפי לאינפלציה ואף לחידוש הצמיחה עוד השנה. יש לעקוב אחרי מדד ה- VIX ולאמת את התנועה של המדד במקביל לשוק המניות.

פרטים אודות מחבר המאמר:

סוחר עצמאי בניירות ערך זרים וישראלים.

מנהל תיקים ומייעץ פיננסי ללא רישיון כמותר בחוק.

מאמן סוחרים בניירות ערך זרים וישראלים.

מפעיל תוכנית האימון:

!Trade Safe – תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מרצה בסדנאות ובקורסים למסחר בניירות ערך לצורך הכנסה נוספת.

מפעיל שירות איתותים לבורסות ארה”ב בשיתוף חברת טלנירי.

כותב סקירות מאקרו כלכליות וניתוחים טכניים.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/40175/שוק-המניות-בצומת-דרכים

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן